Σε Τριαντάφυλλο – Μηταράκη επιρρίπτει ευθύνες για το αεροδρόμιο ο ΣΥΡΙΖΑ

Ευθύνες στον βουλευτή Χίου του ΠΑΣΟΚ κ. Κώστα Τριαντάφυλλο, καθώς και στον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Νότη Μηταράκη για την εκποίηση – όπως αναφέρει – του αεροδρομίου της Χίου από το ΤΑΙΠΕΔ, επιρρίπτει με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Χίου.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο Χίου έχει ενταχθεί στα προς παραχώρηση αεροδρόμια της χώρας ως option στο επενδυτικό σχήμα, το οποίο θα επιλεγεί για την δεύτερη ομάδα των αεροδρομίων, η οποία περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης. Εκτός του αερολιμένα Χίου στην option περιλαμβάνονται και οι αερολιμένες Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου κατατέθηκαν 3 δεσμευτικές προσφορές από «επενδυτικά σχήματα» για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Από την ανακοίνωση δεν μαθαίνει κανείς αν οι προσφορές καλύπτουν και το αεροδρόμιο της Χίου, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ προτίθεται να παραχωρήσει ως bonus στο «επενδυτικό σχήμα» που θα επιλεγεί. Κι έτσι η τύχη του αεροδρομίου της Χίου εξαρτάται από την όποια διάθεση κάποιου «επενδυτικού σχήματος». Το οποίο, με βάση την ίδια την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, θα επιλεγεί «μετά από σχετική εισήγηση των συμβούλων» στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Δηλαδή το μέλλον του αεροδρομίου δεν θα αποφασιστεί δημοκρατικά από την κοινωνία της Χίου, με βάση το δημόσιο συμφέρον των πολιών του νησιού, αλλά με βάση το τι θα εισηγηθούν αδιαφανώς κάποιοι σύμβουλοι και το τι συμφέρει κάποιο «επενδυτικό σχήμα».

Ο ΣΥΡΙΖΑ Χίου έχει εξηγήσει αναλυτικά γιατί θεωρεί ότι το αεροδρόμιο είναι μια κρίσιμη δημόσια υποδομή που πρέπει να παραμείνει τέτοια, ώστε με την αναβάθμισή του να αποτελέσει βασικό μοχλό για την παραγωγική ανασυγκρότηση του νησιού με βάση τις ανάγκες των πολλών. Με ενημερωτικές πρωτοβουλίες και συσκέψεις, επανειλημμένες ανακοινώσεις, στοχευμένες κοινοβουλευτικές ερωτήσεις που παραμένουν προκλητικά αναπάντητες, αρθρογραφία στελεχών του που ανέδειξε τις αντιφάσεις των πρωτοβουλιών των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, δώσαμε και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη για να μείνει το αεροδρόμιο δημόσιο, να αναβαθμιστεί, να γίνει μέρος ενός συλλογικού σχεδίου για μια κοινωνικά δίκαιη και περιβαλλοντικά βιώσιμη διέξοδο από την κρίση. Στην κατεύθυνση αυτή θα επιμένουμε, σήμερα ως αξιωματική αντιπολίτευση και σύντομα ως η δημοκρατικά νομιμοποιημένη κυβέρνηση της χώρας.

Οι ευθύνες ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Από την Τσουρή στον Μουσουρούλη κι από τον Τριαντάφυλλο στον Μηταράκη, οι άνθρωποι την ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ υποσχέθηκαν την αναβάθμιση του αεροδρομίου με δημόσιους πόρους χωρίς να δεσμευτούν ότι οι πόροι αυτοί δεν θα είναι στην ουσία μια δωρεά στο «επιχειρηματικό σχήμα» που θα αναλάβει την εκμετάλλευση του αεροδρομίου μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Συναίνεσαν (αν δεν πρωταγωνίστησαν) στην υποβάθμιση του αεροδρομίου με την τοποθέτησή του σε μια λίστα αεροδρομίων bonus. Σιώπησαν για το βάλε-βγάλε το αεροδρόμιο της Χίου στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που συνέβαλε στην ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμισή του. Αγνόησαν τις εκκλήσεις των παραγωγικών φορέων του νησιού για να σταματήσει η αδιαφανής υποβάθμιση του αεροδρομίου μέσω ΤΑΙΠΕΔ και να ανοίξει δημόσιος και αποτελεσματικός διάλογος για ένα σχέδιο για δημόσιο και αναβαθμισμένο αεροδρόμιο.

Τις θέσεις των φορέων αυτών έχει υιοθετήσει και δεσμεύεται να υλοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Το σχέδιο για το αεροδρόμιο θα πρέπει να το διαμορφώσει με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο η κοινωνία του νησιού με τους φορείς της. Όχι κάποιοι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ, αδιαφανώς, με δικά τους κριτήρια. Ούτε κάποια Corporation America, Fraport AG ή Vinci Airports. Οι πολίτες του νησιού χρειάζονται βουλευτές που θα πρωτοστατήσουν στο να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο ως δημόσια υποδομή. ‘Οχι βουλευτές που νομιμοποιούν με τη σιωπή (ή και τη συμμετοχή) τους την εκποίηση της πιο πολύτιμης περιουσίας του νησιού με βάση τα ιδιοτελή σχέδια κάποιων τέτοιων «επιχειρηματικών σχημάτων», τα οποία μπορεί να είναι και διαμετρικά αντίθετα με τις ανάγκες του νησιού.

Τον Νοέμβριο η κατακύρωση

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.

Και για τις δύο ομάδες των αεροδρομίων κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής κοινοπραξίες: CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.