
Στη Δικαιοσύνη η υπόθεση με το νέο αυθαίρετο της ΔΕΥΑΧ
Η Δικαιοσύνη έχει πλέον αναλάβει την υπόθεση του αυθαιρέτου κτιρίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Χίου, που αποκάλυψε χθες Τρίτη ο Αστραπάρης και το οποίο προκαλεί κυριολεκτικά «τύφλωση» στα ραδιοβοηθήματα του αεροδρομίου Χίου, δημιουργώντας κινδύνους στην ασφάλεια των πτήσεων.
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ήδη έχουν κληθεί από τον πταισματοδίκη Χίου, που έχει αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσης, να καταθέσουν ως μάρτυρες όλοι οι εμπλεκόμενοι. Προφανώς, μεταξύ αυτών θα είναι οι εκπρόσωποι νυν και πρώην της ΔΕΥΑΧ, εκπρόσωποι του κρατικού αερολιμένα Χίου, που κίνησε τη διαδικασία και του δήμου Χίου, ο οποίος και είχε ενημερωθεί αρμοδίως για την συγκεκριμένη παρανομία της δημοτικής επιχείρησης.
Πάντως, το αυθαίρετο είναι ακόμα εκεί, αφού έχουν διακοπεί οι εκτελούμενες τις τελευταίες ημέρες εργασίες αποξήλωσής του. Το γεγονός αυτό φαίνεται να επιβεβαιώνει όσα είχαμε επισημάνει για… υστερόβουλες σκέψεις της ΔΕΥΑΧ να κρατήσει ό,τι έχει απομείνει, δηλαδή σκελετό και στέγη, προκειμένου να ολοκληρώσει με άλλα υλικά – μη μεταλλικά που δεν θα επηρεάζουν τα ραδιοβοηθήματα του αεροδρομίου – το κτίριο.
Προχώρησαν εν γνώσει της αυθαιρεσίας
Σοβαρές πολιτικές ευθύνες αλλά και την νοοτροπία που επικρατούσε στη διοίκηση της ΔΕΥΑΧ τα προηγούμενα χρόνια αποκάλυψε η υπόθεση του παράνομου μεταλλικού κτιρίου στον χώρο των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ).
Σύμφωνα και με δηλώσεις του πρώην προέδρου κ. Μιχάλη Φυτούση η παράνομη κατασκευή που κόστισε δεκάδες χιλιάδες ευρώ στα ταμεία της δημοτικής επιχείρησης έγινε, με την τότε διοίκηση να έχει απόλυτη γνώση του κινδύνου που εγκυμονούσε η κατασκευή τόσο για την ασφάλεια των πτήσεων όσο και γι α τις άλλες πιθανές συνέπειες που συνεπάγονταν η τοποθέτηση του μεταλλικού υλικού στο συγκεκριμένο σημείο.
«Επιλέξαμε να προχωρήσουμε αφού δεν ήταν η πρώτη φορά που συνέβαινε κάτι τέτοιο», είπε χαρακτηριστικά. «Αντίστοιχες αντιδράσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και εμπλοκή εισαγγελέα είχε παρουσιαστεί και όταν τοποθετήσαμε την μεταλλική περίφραξη στον Βιολογικό, σε αντικατάσταση της ξύλινης που υπήρχε παλαιότερα», δήλωσε ο κ. Φυτούσης , υπενθυμίζοντας ότι «η ΔΕΥΑΧ είχε αθωωθεί» στη δίκη που έγινε. Ο λόγος της αθώωσης ήταν, σύμφωνα με τον ίδιο, το γεγονός ότι και η ΥΠΑ έχει τοποθετήσει στο αεροδρόμιο μεταλλικούς φράκτες και μάλιστα σε σημείο πολύ εγγύτερο του φράκτη του Βιολογικού, χωρίς να υπάρξει κάποιο θέμα με την ασφάλεια των πτήσεων.
«Άλλωστε, μέταλλα υπάρχουν και στο παρακείμενο βενζινάδικο που λειτουργεί με την άδεια της ίδιας υπηρεσίας», τόνισε χαρακτηριστικά , ενώ αναφέρθηκε και στην πρόσφατη απόφαση της ΥΠΑ να περιφράξει όλη την απαλλοτριωμένη περιοχή με συρματόπλεγμα.
Ωστόσο ο ίδιος παραδέχτηκε ότι όντως υπάρχει θέμα με το συγκεκριμένο υλικό και ότι η ΔΕΥΑΧ επί ημερών του ακολούθησε την… πεπατημένη της παρανομίας, ώστε «να γίνει η δουλειά πιο γρήγορα. Το γνωρίζαμε ότι υπάρχει πρόβλημα και όντως δεν ακολουθήσαμε την επιβαλλόμενη διαδικασία, αφού ξέραμε ότι θα μας σταματήσουν. Πήγαμε δια της τεθλασμένης εν γνώσει μας» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Και χωρίς άδεια της Πολεοδομίας
Αναφερόμενος ακόμα στη πλήρη απουσία ακόμη και οικοδομικής άδειας από την Πολεοδομία απάντησε, υπενθυμίζοντας ότι ‘όλες οι εγκαταστάσεις του Βιολογικού είναι παράνομες αλλά αυτό δεν εμπόδισε άλλες επίσης δημόσιες υπηρεσίες να τις χρηματοδοτήσουν επανειλημμένα «αφού το δημόσιο δεν χρειάζεται άδειες», ακόμα και αν μέχρι σήμερα η ΔΕΥΑΧ πληρώνει για την υπόθεση αυτή υψηλά πρόστιμα.
Πάντως ο ίδιος δέχτηκε ως επιλογή, την πολιτική απόφαση της σημερινής διοίκησης να προχωρήσει στην αποξήλωση του κτιρίου αν και όπως είπε από τις συνομιλίες που είχε με τον νυν πρόεδρο της ΔΕΥΑΧ υπάρχει περίπτωση το κτίριο να παραμείνει εκεί που είναι!
Θα στηθεί σε άλλο σημείο
Ο νυν πρόεδρος της ΔΕΥΑΧ κ. Απόστολος Τζιώτης, απέκλεισε το ενδεχόμενο να παραμείνει το κτίριο στην παρούσα θέση, δηλώνοντας ότι το κτίριο θα μεταφερθεί αλλού μελλοντικά, όπου υπάρξει ανάγκη. Αναφερόμενος στην υπόθεση δήλωσε ακόμη πιστός στην νομιμότητα, που πάντα θα ακολουθεί η διοίκηση, αποφεύγοντας – ωστόσο – να καταλογίσει ευθύνες σε προσωπικό επίπεδο στην προηγούμενη διοίκηση της επιχείρησης.
Ο ίδιος αρνήθηκε ότι το κόστος της εγκατάστασης έφθασε στο ποσό των 100.οοο ευρώ, όπως γράψαμε στο ρεπορτάζ μας και μίλησε για λιγότερα χρήματα, αφού η κατασκευή δεν ολοκληρώθηκε. Όσο δε για την χρήση του κτιρίου είπε ότι προορίζονταν για κέντρο ελέγχου των δικτύων της επιχείρησης.