490.000 ευρώ για Μουσείο Ψηφιακής Επιχειρηματικότητας

Ψηφιακό Μουσείο Επιχειρηματικότητας που θα περιγράφει την επιχειρηματική ιστορία του νησιού σκοπεύει να δημιουργήσει το Επιμελητήριο Χίου με προϋπολογισμό που ήδη έχει προεγκριθεί και φτάνει τα 490.000 ευρώ.

Το έργο, υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος: Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) της πόλης της Χίου με τίτλο: «Η Χίος πόλη σύγχρονη, λειτουργική και ελκυστική, με ποιότητα ζωής και αναπτυξιακή δυναμική, στηριγμένη στην ιστορική της κληρονομιά, τον πολιτισμό και την καινοτόμα επιχειρηματικότητα».

Το Ψηφιακό Μουσείο Επιχειρηματικότητας θα αποτυπώνει την επιχειρηματική δραστηριότητα της Χίου σε κλάδους που ιστορικά άφησαν σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα στο νησί. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά -καθώς οι κλάδοι θα προκύψουν από σχετική εξειδικευμένη μελέτη- οι προαναφερόμενοι κλάδοι είναι:

– H ναυτιλία

– Το εμπόριο μαστίχας

– Το εμπόριο εσπεριδοειδών

– H βυρσοδεψία

– H αλιεία

– H δραστηριότητα στα καπνά κ.α.

Επιπλέον, θα ενσωματωθεί οπτικοακουστικό υλικό το οποίο ανά θεματική ενότητα θα περιλαμβάνει story telling, αναπαράσταση δραστηριότητας, συναλλαγών, κτλ., καθώς και animated videos. Στόχος της πλατφόρμας είναι ο επισκέπτης να μπορεί να περιηγηθεί στην επιχειρηματική ιστορία του νησιού μέσω ψηφιακών διαδρομών που θα του «κρατάνε» το ενδιαφέρον και  θα τον παραπέμπουν να συνεχίσει την περιήγηση.

Στόχος της δράσης εν γένει, είναι η προβολή του νησιού μέσω μιας εναλλακτικής και ιδιαίτερα σημαντικής πτυχής του, που μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί στα μέγιστα. Ένα Ψηφιακό Μουσείο Επιχειρηματικότητας δύναται να αποτελέσει όχι απλά ένα αποθετήριο ψηφιακού υλικού, αλλά ένα εργαλείο προβολής της χιώτικης ιστορίας, κουλτούρας και πολιτισμού που θα βοηθήσει τον εκάστοτε επισκέπτη να κατανοήσει τον τόπο και τα χαρακτηριστικά του.

Κατά συνέπεια, μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό εργαλείο προσέλκυσης επισκεπτών, συμβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο στο τουριστικό προϊόν του νησιού. Επιπλέον το εν λόγω έργο στοχεύει στη λειτουργία ενός αλληλεπιδραστικού χώρου με την εκπόνηση ψηφιακών, ανοιχτών και επαναχρησιμοποιούμενων παραγωγών πολιτιστικού, εκπαιδευτικού και τουριστικού περιεχομένου, καθώς και στην πολλαπλή αξιοποίηση του ψηφιακού υλικού για την ενίσχυση της ψυχαγωγίας και της βιωματικής εμπειρίας του διαδικτυακού επισκέπτη.

Επιμελητήριο Χίουμουσείο ψηφιακής επιχειρηματικότητας