Μισές δουλειές και αυτές κατευθυνόμενες αποφάσισε, τελικά, να κάνει η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, προκηρύσσοντας την εκπόνηση μελέτης για την παράκαμψη μόνον του Βροντάδου Χίου, αφήνοντας εκτός το κρίσιμο τμήμα των στροφών του Αίπους, του οδικού άξονα Χίος – Βολισσός.
Την δημοπράτηση της μελέτης, με προϋπολογισμό 1.375.543,93 με ΦΠΑ, ενέκρινε η περιφερειακή επιτροπή στις 5 Μαρτίου 2025 και σήμερα, Τρίτη 18 Μαρτίου 2025, υπεγράφη από τον περιφερειάρχη κ. Κώστα Μουτζούρη η διακήρυξη, με προθεσμία κατάθεσης των προσφορών την 29η Απριλίου 2025, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:00 και αποσφράγισής τους την 6η Μαΐου 2025 και ώρα 10:00.
Να υπενθυμίσουμε ότι η περιφέρεια Βορείου αιγαίου έχει ήδη… χαράξει τις βασικές επιλογές της μελέτης κι έτσι δεν αφήνει στον μελετητή το περιθώριο να αναζητήσει και να προτείνει ενδεχομένως και καλύτερες προτάσεις από εκείνης, που τίθεται και αφορά την παράκαμψη του Βροντάδου, με αφετηρία τον περιφερειακό δρόμο της πόλης και κατάληξη πάνω από τον Άγιο Μακάριο.
Εκεί, δηλαδή, που ξεκινά ένα εκτός οικιστικής περιοχής κρίσιμο οδικό τμήμα, αυτό των στροφών του Αίπους. Οι οποίες και προβληματικές είναι σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της κυκλοφορίας των οχημάτων, αλλά και είναι απαγορευτικές για την διέλευση βαρέων οχημάτων, περιλαμβανομένων μεγάλων τουριστικών λεωφορείων.
Ο Βροντάδος παρακάμπτεται η Βόρεια Χίος δεν έρχεται πιο κοντά
Στην παρούσα μελέτη λαμβάνεται υπόψη και στόχος είναι η κρίσιμη, όντως, παράκαμψη του οικισμού του Βροντάδου, ενώ μένει απολύτως εκτός εμβέλειας και προοπτικής η συνολική βελτίωση του οδικού άξονα Χίου – Βολισσού (Βόρεια Χίος).
Απαραίτητη προς τούτο προϋπόθεση αποτελεί η παράκαμψη των στροφών του Αίπους, κάτι που θα συνέβαλε τα μέγιστα στο να έρθει πιο κοντά στην πόλη το βόρειο τμήμα του νησιού. Σε περίπτωση δε που προκύψει στο μέλλον ένας τέτοιος σχεδιασμός, είναι φανερό ότι ο τρέχων καθίσταται άνευ αντικειμένου, δηλαδή άχρηστος και το περίπου 1,4 εκατ. ευρώ θα πάνε στον κάλαθο ή μάλλον στους μελετητές.
Όχι, βέβαια, ότι η εκπόνηση της τρέχουσας μελέτης – όταν και εφόσον αυτή θα ολοκληρωθεί το έτος 2029 και βλέπουμε – θα οδηγήσει οπωσδήποτε και σε υλοποίηση του έργου, αφού μέχρι τότε μπορεί να έχουν αλλάξει πολλά και κυρίως σε ό,τι αφορά τα χρηματοδοτικά εργαλεία. Πολύ απλά, μπορεί να μην υπάρχουν πόροι για το έργο και η μελέτη θα πιάσει (μαζί με άλλες) μια καλή θέση σε ένα ράφι.