Ελάχιστη βάση εισαγωγής-To ταξικό πρόσωπο της κυβέρνησης

Την αντίθεση της με την επιβολή της ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για την είσοδο των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, εκφράζει με ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ ζητώντας από την κυβέρνηση την κάλυψη όλων των διαθέσιμων θέσεων στην Γ/θμια εκπαίδευση που έμειναν κενές λόγω της ΕΒΕ και να θεραπεύσει τις αδικίες που επέφερε αυτή σε χιλιάδες οικογένειες.

«Μετά από ένα και πλέον χρόνο πανδημίας, με κλειστά σχολεία και διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με το υποκατάστατο της τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ αποφασίζει με τον πλέον ανάλγητο τρόπο να μειώσει των αριθμό των εισακτέων εφαρμόζοντας την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Με περισσή υποκρισία υποστηρίζοντας ότι θεραπεύει το πρόβλημα της «λευκής κόλλας» οδήγησε τελικά χιλιάδες παιδιά  εκτός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και άλλα παιδιά με άριστες βαθμολογίες, σε σχολές που δεν ήταν της πρώτης προτίμησής τους αν και είχαν τα απαιτούμενα μόρια.

Οποία υποκρισία, η δικαιολογία της υπουργού ότι έτσι προστατεύει τα παιδιά από το να καταλήγουν σε σχολές που δεν τα ενδιαφέρουν. Οι στρεβλώσεις είναι πολλές ιδιαίτερα σε σχολές με ειδικά μαθήματα (αρχιτεκτονικές, ΤΕΦΑΑ, ξένες φιλολογίες κλπ) απ’ όπου παιδιά με υψηλές βαθμολογίες και πολλά μόρια αποκλείονται λόγω του ότι δεν ξεπερνούν την ιδιαίτερα αυξημένη ΕΒΕ κάποιου ειδικού μαθήματος. Ειδικά το σχέδιο, έπαψε από το προηγούμενο σχολικό έτος να διδάσκεται στα Λύκεια ως πανελλαδικό μάθημα! Ακόμα, για πρώτη φορά στην ιστορία, μαθητές που αρίστευσαν στα μαθήματα βαρύτητας, δεν έχουν τον ελάχιστο Μ.Ο. για να φοιτήσουν στη σχολή που επιθυμούν.

Τι πέτυχε το ΥΠΑΙΘ με την ΕΒΕ που αποτελούσε και πολιτική του επιλογή;

  • να κλείσουν σταδιακά τμήματα των ΑΕΙ κυρίως περιφερειακών πανεπιστημίων που εδρεύουν σε εθνικά ευαίσθητες περιοχές με τις τοπικές κοινωνίες να πλήττονται οικονομικά.
  •  να προσφέρει πελατεία σε Ιδιωτικά ΙΕΚ (στο παράλληλο μηχανογραφικό που αφορούσε τα Δημόσια ΙΕΚ απουσίαζαν ειδικότητες αιχμής όπως αυτές των παραϊατρικών επαγγελμάτων) και κολέγια.
  • να δώσει στη δυνατότητα φοίτησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ταξικό χαρακτήρα.
  • να αφήνει τον ίδιο αριθμό υποψηφίων εκτός ΑΕΙ ακόμα και αν βελτιωθούν οι επιδόσεις των μαθητών, καθώς θα ανέβει και η εν λόγω βάση αφού αυτή συνδέεται με τη μέση επίδοση των υποψηφίων.
  • να δημιουργήσει δεκάδες στρεβλώσεις και αδικίες. Για παράδειγμα, η νοσηλευτική Αλεξανδρούπολης είχε ένα (1) επιτυχών καθώς η ΕΒΕ κλείδωσε στα 12120. Την ίδια στιγμή η νοσηλευτική Ηρακλείου είχε βάση τα 9760 μόρια. Με ποια λογική ο υποψήφιος που συγκέντρωσε 12119 μόρια και κατάγεται από την Καβάλα κρίνεται ικανός να φοιτήσει στη νοσηλευτική ηρακλείου και  μη ικανός να φοιτήσει στη νοσηλευτική Αλεξανδρούπολης;

Τα πράγματα του χρόνου θα είναι ακόμα χειρότερα γιατί  τα μαθήματα δεν θα έχουν τους ίδιους συντελεστές βαρύτητας σε όλα τα τμήματα! Επίσης θα περιοριστεί ο αριθμός των επιλογών στο μηχανογραφικό στο 10% των προσφερόμενων τμημάτων.

Αποδεικνύεται πλέον περίτρανα αυτό που από την αρχή είχαμε επισημάνει, ότι δηλαδή ο μοναδικός στόχος είναι η μείωση του αριθμού των εισακτέων και η δρομολόγησή τους προς τα ιδιωτικά κολλέγια για όσες οικογένειες μπορούν να «χρηματοδοτήσουν» τις σπουδές των παιδιών τους, αλλά και προς τα Δημόσια ΙΕΚ ή άλλες δομές κατάρτισης. Εξάλλου, το ΥΠΑΙΘ φρόντισε εγκαίρως να νομοθετήσει την επαγγελματική ισοτιμία των πτυχίων των κολλεγίων με τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Η ΕΒΕ μαζί με την τράπεζα θεμάτων και τις συνεχείς εξετάσεις θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά, στο να συνεχίσουν οι μαθητές την Λυκειακή βαθμίδα, οδηγώντας τους μετά το γυμνάσιο στις ΕΣΚ και την κατάρτιση», αναφέρει στην ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ..

ΕΒΕΕΛΜΕπανεπιστήμια