Η περιπέτεια της βαλίτσας – Γιατί οι ταξιδιώτες φτάνουν στη Χίο χωρίς αποσκευές

Διαστάσεις μάστιγας τείνει να λάβει το φαινόμενο της μη έγκαιρης παράδοσης ή και απώλειας αποσκευών ταξιδιωτών που φτάνουν στη Χίο με τις αεροπορικές εταιρείες και κυρίως προερχόμενους μέσω ή από το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος των Αθηνών.

Το πρόβλημα έχει καταστεί καθημερινότητα, με το προσωπικό του αεροδρομίου Χίου να έχει να διαχειριστεί πολλά τέτοια περιστατικά για κάθε πτήση και τους ταξιδιώτες να φτάνουν στη Χίο μόνο με τα ρούχα που φοράνε.

Συνήθως, οι αποσκευές, αν δεν έχουν χαθεί ή δεν έχουν πάει σε άλλο αεροδρόμιο, έρχονται στη Χίο και παραδίδοντας στους ιδιοκτήτες τους με καθυστέρηση έως και μίας εβδομάδας, ενώ αποτελεί μάλλον εξαίρεση η παράδοσή τους την επομένη ημέρα, μα άλλη πτήση.

Σε κάθε περίπτωση πολλοί ταξιδιώτες φτάνουν στο νησί χωρίς να διαθέτουν ούτε τα στοιχειωδώς απαραίτητα είδη (ρουχισμός, είδη πρώτης ανάγκης, ατομικής καθαριότητας κ.λπ.), δηλαδή είδη που τα χρειάζ0νται αμέσως μετά την άφιξή τους στη Χίο.

Ως αιτία προβάλλεται το αυξημένο βάρος των αποσκευών που φορτώνονται στα αεροπλάνα και… μοιραία κάποιες αποσκευές μένουν εκτός φόρτωσης και μπαίνουν στην αναμονή για να φορτωθούν σε επόμενες πτήσεις, που θα είναι λιγότερο φορτωμένες.

Τα παραδείγματα είναι πολλά και μια φορά και μόνον αν βρεθεί κανένας στο αεροδρόμιο Χίου, στο γκισέ των αιτήσεων, θα δει και θα ακούσει πολλά. Τρεις νέοι που ήρθαν στη Χίο από τις ΗΠΑ δεν είχαν ούτε μια αλλαξιά ρούχα για να φορέσουν. Ένας πατέρας με τα δύο μικρά παιδιά του, που έφτασε στη Χίο από Βρυξέλλες μέσω Αθηνών δεν παρέλαβε την μοναδική βαλίτσα του, στην οποία είχαν όλα τα… υπάρχοντά τους, ενώ ο ίδιος παρέλαβε κανονικά το ποδήλατό του!

«Το φαινόμενο είναι καθημερινό, με ανθρώπους και κυρίως νέους που μπαίνουν στο μαγαζί μου για να αγοράσουν κάποιες αλλαξιές ρούχα έως ότου παραλάβουν την βαλίτσα τους», επισημαίνει στον astraparis.gr ο κ. Νίκος Χούλης, που διατηρεί κατάστημα ρούχων στην περιοχή της οδού Απλωταριάς. «Φέτος, το πρόβλημα είναι οξύτερο από κάθε άλλη χρονιά», προσθέτει ο κ. Χούλης.

Φταίει και ο καύσωνας για τις χαμένες ή καθυστερημένες αποσκευές;

Μια άλλη εκδοχή για την μη έγκαιρη μεταφορά και την καθυστέρηση παραλαβής των αποσκευών, επειδή αυτές δεν φορτώνονται στο αεροπλάνο που μεταφέρει και τον επιβάτη – ιδιοκτήτη τους, δίνει σε ρεπορτάζ του ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, αναφερόμενος σε διεθνή έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι υψηλές θερμοκρασίες… βαραίνουν το αεροπλάνο κατά την απογείωσή του.

Έτσι, κάποιες αποσκευές ή και επιβάτες μερικές φορές μένουν εκτός, επειδή έχει συμπληρωθεί το βάρος του αεροπλάνου, για να είναι ασφαλής η απογείωσή του.

Μάλιστα, στην συγκεκριμένη έρευνα έχει κεντρική θέση και το αεροδρόμιο της Χίου, με το ρεπορτάζ του Ο.Τ. να αναφέρει: «Από την κυκλοφορία του το 1988 έως το 2017, το A320 θα είχε δει το μέγιστο βάρος απογείωσης να μειώνεται κατά πάνω από 3,6 τόνους στον εθνικό αερολιμένα Χίου, τον κύριο αερολιμένα της μελέτης, ο οποίος έχει μήκος διαδρόμου λίγο λιγότερο από 1.500 μέτρα».

Οι απαραίτητες ενέργειες των επιβατών

Αν κάποιος επιβάτης δεν παραλάβει την αποσκευή του κατά την αποβίβασή του, πρέπει να απευθυνθεί αμέσως στο αρμόδιο γραφείο του αεροδρομίου και να το δηλώσει, παρέχοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία που θα του ζητηθούν.

Στην συνέχεια και αφού αυτό θα είναι αναγκαίο μπορεί να προβεί σε αγορές των απαραίτητων ειδών πρώτης ανάγκης, κρατώντας όλες τις αποδείξεις για τις αγορές αυτές.

Αν μεν σταθεί τυχερός και παραλάβει την αποσκευή του την επομένη ή έστω τις λίγες μεθεπόμενες ημέρες και εφόσον κλείσει αυτό το κεφάλαιο, θα υποβάλει στην αεροπορική εταιρεία αίτημα για την αποζημίωσή του. Θα περιγράψει λεπτομερώς την περιπέτειά του, επισυνάπτοντας όλες τις αποδείξεις αγορών, καθώς και όλα τα προσωπικά και λοιπά στοιχεία που θα του ζητηθούν. Από κει και πέρα θα κάνει υπομονή έως ότου λάβει τα έξοδα που έχει κάνει ή και την ημερήσια αποζημίωσή του.

 

Αεροδρόμιο Χίουαεροπορικές εταιρείεςαεροπορικές μεταφορέςαπώλεια βαλίτσαςβαλίτσαβαλίτσες