Συνεχίζει τον χαρτοπόλεμο ο Μηταράκης, μετά τα έργα-φαντάσματα νέο αφήγημα η τουριστική ανάπτυξη της Χίου

Μετά «τα έργα της γενιάς μας», που είχε κάνει σημαία του και τα οποία έχουν πλέον βαλτώσει στη Χίο, ο κ. Νότης Μηταράκης αναζητεί νέο αφήγημα, προκειμένου να διατηρηθεί στην δημοσιότητα, ύστερα από την κακήν κακώς απομάκρυνσή του από την κυβέρνηση.

Το νέο αφήγημα είναι η τουριστική ανάπτυξη της Χίου, για την οποία και ζητά από τον δήμαρχο κ. Γιάννη Μαλαφή να συγκληθεί μονοθεματικό δημοτικό συμβούλιο, «για να συζητηθεί το τουριστικό μοντέλο που μπορεί να ακολουθήσει η Χίος τις επόμενες δεκαετίες, με τη συμμετοχή και των θεσμικών φορέων».

Και μόνον, βέβαια, ότι ζητά από το δημοτικό συμβούλιο να αποφανθεί περί του τουριστικού μοντέλου προκαλεί θυμηδία, δεδομένου ότι το όποιο τουριστικό μοντέλο απαιτεί να προηγηθούν σοβαρές μελέτες από επαγγελματίες, επί των οποίων θα κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους οι φορείς και φυσικά και ο δήμος Χίου.

Ως εκ τούτου η νέα του πρόταση δεν αποτελεί κάτι άλλο παρά πυροτέχνημα δημοσιότητας, αφού – μάλιστα – η κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά φρόντισαν προηγουμένως – με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους – να υπονομεύσουν δύο σημαντικούς πυλώνες τουριστικής ανάπτυξης της Χίου και ειδικότερα:

Τα έργα στο αεροδρόμιο Χίου καρκινοβατούν, με τις ευθύνες να βαρύνουν όχι μόνον τον ανάδοχο, αλλά και την επιβλέπουσα υπηρεσία, η οποία ανέχεται τις όποιες διαφοροποιήσεις από τον αρχικό σχεδιασμό και τα όσα προβλέπουν η διακήρυξη και η σύμβαση του έργου.

Το πρόβλημα ύδρευσης του νησιού, που όψιμα ανακάλυψε ο κ. Μηταράκης, ενώ στα χρόνια της υπουργικής του θητείας μοίραζε αφειδώς στην προηγούμενη δημοτική αρχή χρήματα για ρουσφετολογικές προσλήψεις και έργα βιτρίνας.

Ενδιαφέρον εν προκειμένω έχει όχι τα πυροτεχνήματα του κ. Μηταράκη, αλλά η στάση των φορέων και κυρίως του δήμου Χίου, αν δηλαδή θα του βάλουν πλάτη ή θα του γυρίσουν την πλάτη.

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωση του κ. Μηταράκη

«Από την πρώτη στιγμή που εκλέχτηκα βουλευτής Χίου είπα ότι η τουριστική ανάπτυξη είναι μία σημαντική προοπτική για το νησί.

Και για αυτό εφαρμόζουμε μία ολοκληρωμένη πολιτική, και ίσως για πρώτη φορά υπάρχει ένα πρόγραμμα, το οποίο έχει αρχή, μέση και τέλος.

Ξεκινήσαμε με την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού. Μονιμοποιήσαμε τον νησιωτικό ΦΠΑ, το οποίο μας δίνει ένα σημαντικό συγκριτικό αποτέλεσμα. Αδειοδοτήσαμε, χρηματοδοτήσαμε, συμβασιοποιήσαμε την επέκταση του αεροδρομίου της Χίου. Χρηματοδοτήσαμε και θα υπογραφεί τώρα η προγραμματική για την επέκταση της πύλης εισόδου στο λιμάνι της Χίου.

Με συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαλλάσσουμε τους τουρίστες από την Τουρκία, και θα παίρνουν θεώρηση εισόδου όταν έρχονται στο νησί μας.

Σχεδιάζουμε ένα νέο χωροταξικό για το νησί, ώστε να επιτρέψουμε και πάλι να γίνουν τουριστικές επενδύσεις.

Δημιουργήσαμε αναπτυξιακά, δώσαμε φορολογικά κίνητρα. Το επόμενο ζητούμενο είναι το θέμα της ύδρευσης, και ζήτησα από τους αιρετούς να βρεθούμε τον Μάρτιο για να αποφασίσουμε για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο.

Χωρίς επαρκή ποσότητα νερού, χωρίς πόσιμο νερό στη βρύση, δεν μπορούμε να έχουμε ούτε τουριστική ούτε αγροτική ανάπτυξη.

Αυτό το πλαίσιο ήδη φέρνει νέες ιδιωτικές επενδύσεις και θα εγκαινιάσουμε φέτος στο νησί το πρώτο πεντάστερο ξενοδοχείο.

Όλα αυτά μας δίνουν την αφορμή για ένα ουσιαστικό διάλογο. Πρέπει να αποφασίσουμε στη Χίο τι είδους τουρισμό θέλουμε.

Με επιστολή μου σήμερα προς τον δήμαρχο Χίου, Γιάννη Μαλαφή ζητώ ένα έκτακτο θεματικό δημοτικό συμβούλιο, για να συζητήσουμε ακριβώς αυτό, το τουριστικό μοντέλο που θέλουμε να ακολουθήσει η Χίος τις επόμενες δεκαετίες. Με τη συμμετοχή θεσμικών φορέων, των δύο βουλευτών και προφανώς των μελών του δημοτικού συμβουλίου.

Είναι η εποχή που σχεδιάζουμε τις λύσεις για το μέλλον. Η κυβέρνηση με οργανωμένο τρόπο δημιουργεί τις συνθήκες. Οι Χιώτες πρέπει να αποφασίσουμε το τουριστικό μοντέλο που εμείς θέλουμε για τις επόμενες δεκαετίες».

Αεροδρόμιο ΧίουΓιάννης ΜαλαφήςΝότης Μηταράκηςτουρισμός