Αντιπαράθεση για την χαμένη τουριστική ταυτότητα της Χίου

Σε πεδίο αντιπαράθεσης εξελίχθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, στη συνεδρίαση το βράδυ της Δευτέρας, 2 Νοεμβρίου 2015, η ψήφιση πίστωσης 10.000 ευρώ για μια μελέτη που προγραμματίζει η δημοτική αρχή, προκειμένου να καθοριστεί σε ένα βαθμό το τουριστικό προϊόν που προσφέρει ο τόπος και κυρίως οι αγορές που θα πρέπει να απευθυνθούμε, ώστε να εντοπιστούν δυνητικοί επισκέπτες.

Στο στόχαστρο των συνδυασμών της αντιπολίτευσης, μπήκαν τόσο η διαδικασία ανάθεσης, όσο και η ουσία της πρωτοβουλίας αυτής. Ο κ. Μάρκος Σκούφαλος από την ΛΑΣ και ο κ. Πολύδωρος Λαμπρινούδης από την μείζονα αντιπολίτευση, που καταψήφισαν την πρόταση, έθεσαν θέμα προτεραιοτήτων, τονίζοντας ότι σε καιρούς οικονομικά δύσκολους τα χρήματα αυτά θα έπρεπε να κατευθυνθούν σε άλλες δράσεις. Παράλληλα, τόνισαν ότι η συγκεκριμένη μελέτη θα μπορούσε να συνταχθεί από το τμήμα Τουρισμού του δήμου Χίου.

Αντίθετα, η κα Ερμιόνη Φρεζούλη για λογαριασμό της Χιακής Συμπολιτείας προτίμησε τη λευκή ψήφο, εκφράζοντας την αντίθεση της στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης αλλά και στη θολή διαδικασία που προτείνεται, ώστε να καταλήξει η μελέτη σε κάποια αποτελέσματα.

Όσον αφορά την σχετική εισήγηση σε αυτήν τονίζεται η σταδιακή μείωση των αφίξεων ειδικά από χώρες της Ευρώπης και η μονοδιάστατη ανάπτυξη της επισκεψιμότητας από Τουρκία, εστιάζοντας στην ανάγκη ανατροπής αυτής της πραγματικότητας και την εξισορρόπηση των αριθμών με την παράλληλη αύξηση των επισκεπτών από άλλες χώρες εντός και εκτός Ε.Ε.

metanastes_simvoulio

Η Χίος στην World Travel Market

Να σημειωθεί .ότι η συζήτηση έγινε απουσία του αρμόδιου αντιδημάρχου κ. Δημήτρη Καράλη που ήδη βρίσκεται στο Λονδίνο, όπου ξεκίνησε η World Travel Market, μια από τις μεγαλύτερες τουριστικές εκθέσεις στην Ευρώπη.

Ο ίδιος αναφερόμενος εμμέσως στο συγκεκριμένο θέμα το πρωί της Τρίτης έγραψε μεταξύ άλλων και τα εξής στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης:

«Τις επόμενες δυο ημέρες θα φιλοξενηθούμε στο περίπτερο της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για να πραγματοποιήσουμε επαφές που αναμένουμε να φέρουν αποτελέσματα το 2016 ή το 2017. Έχει γίνει πολύς λόγος για την αποτελεσματικότητα ή μη των εκθέσεων. Κανείς δεν αμφισβητεί πλέον ότι το internet έχει αλλάξει για πάντα την τουριστική αγορά. Ο δυνητικός πελάτης – τουρίστας επισκέπτεται όλο και λιγότερο τις εκθέσεις για να ενημερωθεί και να κλείσει πακέτα διακοπών. Άρα, τα πολλά έντυπα, τα κεράσματα και η “λιανική” πώληση στις εκθέσεις δεν έχουν και τόσο μεγάλη σημασία πλέον. Είναι προτιμότερο να κατευθύνουμε τα ούτως ή άλλως περιορισμένα χρήματα εκεί που έχουν μεγαλύτερη απόδοση, κυρίως σε ηλεκτρονική προβολή και σχεδιασμένες ενέργειες εκτός εκθέσεων. Από την άλλη πλευρά, όμως, δεν μπορούμε να λείπουμε, από τις 3-4 μεγάλες εκθέσεις αν θέλουμε να θεωρούμαστε ένας υπολογίσιμος τουριστικός προορισμός.

karalis 002

Αυτή τη φορά λειτουργήσαμε κάπως διαφορετικά. Κάναμε “homework” πριν πάμε στην έκθεση. Ξεκινήσαμε την προετοιμασία περίπου ένα μήνα πριν. Εντοπίσαμε τους εκθέτες αλλά και πιθανούς επισκέπτες που μας ενδιαφέρουν και στείλαμε αρκετά αιτήματα για συναντήσεις. Πολλοί δεν μας απάντησαν καθόλου. Αλλά αυτό είναι μέσα στο πρόγραμμα. Υπήρξαν όμως και αρκετοί που ανταποκρίθηκαν και κλείσαμε μαζί τους B2G συναντήσεις. Ταξιδιωτικά γραφεία, διοργανωτές B2B συνεδρίων, ακαδημαϊκοί, εταιρείες τεχνολογίας.

Οι ευρωπαϊκές αγορές που φθίνουν συστηματικά για τη Χίο, δεν χάθηκαν ξαφνικά. Είναι μια διαδικασία που κράτησε πάνω από 10 χρόνια. Το γιατί, δεν είμαι ακόμα σε θέση να το πω ξεκάθαρα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να ανακτηθούν αυτές οι αγορές και να επεκταθούμε σε νέες. Αρκεί να στοχεύσουμε σωστά και η προσπάθειά μας να έχει διάρκεια. Ας μην τα φορτώνουμε όλα στο αεροδρόμιο που δεν παύει να είναι ένας σοβαρότατος ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη του τουρισμού και βεβαίως θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να βελτιωθεί. Ας εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα αξιοποίησης των τουριστικών μας πόρων και των υποδομών μας, με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους», καταλήγει ο κ. Καράλης.