Αντίθετη η ΟΙΕΛΕ στην κρατική χρηματοδότηση του TEENS Χίου

Μία ημέρα μετά την ανακοίνωσή της, με την οποία επικροτούσε και χαιρέτιζε την δωρεάν φοίτηση των ανηλίκων μαθητών στο ιδιωτικό ΕΠΑΛ Teens Χίου, η ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος) επανέρχεται και ξεκαθαρίζει ότι «είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε μορφής κρατική χρηματοδότηση σε ιδιωτικούς φορείς, ακόμη και μη κερδοσκοπικούς».

Και προσθέτει: «Ελπίζουμε η παροχή δωρεάν διδάκτρων να μην συνδέεται με ενδεχόμενη χρηματοδότηση από την πολιτεία, διότι η κοινωνική πολιτική από ιδιώτες θα πρέπει να γίνεται με ίδιους πόρους κι όχι με χρήμα του ελληνικού λαού».

Αναλυτικά, στην ανακοίνωσή της σήμερα, Παρασκευή 13 Μαΐου 2022, με αφορμή την σχετική καταγγελία των εκπαιδευτικών της Ενωτικής Κίνησης Εκπαιδευτικών Χίου, σημειώνει τα ακόλουθα:

 «Δεν υπάρχει καμία αντιπαράθεση με τους δημόσιους συναδέλφους μας. Η κριτική αντίθεση τόσο της ΟΙΕΛΕ όσο και του ΙΝΕ και του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ στην ίδρυση πρότυπων (αντί για την επέκταση των πειραματικών) ΕΠΑΛ είναι καταγεγραμμένη. Δεν ήταν σε γνώση της ΟΙΕΛΕ ούτε το αίτημα του σχολείου να γίνει πρότυπο, ούτε η ενδεχόμενη χρηματοδότησή του από την πολιτεία. Η Ομοσπονδία χαιρέτισε πολύ συγκεκριμένα δύο ενέργειες του σχολείου. Τα δωρεάν δίδακτρα για τους μαθητές και τη δυνατότητα χρήσης εγκαταστάσεων από δημόσιες δομές, μια ιδιαίτερα ασυνήθιστη για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης ενέργεια.

Είναι αυτονόητο ότι είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε μορφής κρατική χρηματοδότηση σε ιδιωτικούς φορείς, ακόμη και μη κερδοσκοπικούς. Ελπίζουμε η παροχή δωρεάν διδάκτρων να μην συνδέεται με ενδεχόμενη χρηματοδότηση από την πολιτεία, διότι η κοινωνική πολιτική από ιδιώτες θα πρέπει να γίνεται με ίδιους πόρους κι όχι με χρήμα του ελληνικού λαού. Θα αναμένουμε ενημέρωση από τους υπεύθυνους του σχολείου για το ζήτημα. Άλλωστε, είναι πάγια θέση μας ότι η έναρξη χρηματοδότησης ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης με πλάγιους τρόπους από το κράτος, ανοίγει την κερκόπορτα για επώδυνες και επικίνδυνες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, όπως για παράδειγμα την καθιέρωση του θεσμού των vouchers».