Απεργία: Δεμένα τα πλοία 22 και 23 Οκτωβρίου
48ωρη απεργία στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, προκήρυξε η ΠΝΟ, διεκδικώντας υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ποσοστό αύξησης 12%.
Οι εργαζόμενοι απαιτούν:
- Κατάργηση του Ν.41/50,
- Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και
- Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης,
- Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, την μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και των Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας
«Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, το μποναμά που τους ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των Ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη Ναυτεργατική νομοθεσία» αναφέρει η ανακοίνωση της ΠΝΟ.
Στηρίζουν οι συνταξιούχοι της Χίου
Ανακοίνωση στήριξης στην απεργιακή κινητοποίηση, εξέδωσε η Παγχιακή ένωση Συνταξιούχων Ναυτικών Χίου. Σε αυτήν αναφέρεται:
“Το αίτημά , για αυξήσεις 12% στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ) για το 2025, καθώς και τα υπόλοιπα κλαδικά και θεσμικά αιτήματα που έχουν καταθέσει, είναι δίκαια και «εντός των ορίων» που θέτουν οι ανάγκες των. Οι ναυτεργάτες βρίσκονται σε αγωνιστική προετοιμασία και δεν θα κάνουμε πίσω από τις αποφάσεις τους.
Ο αγώνας για σύγχρονες, ασφαλείς, φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες πρέπει να γίνει υπόθεση όλου του λαού, Είναι αγώνας προς όφελος όλων των εργαζομένων:
-Των νησιωτών, που χρειάζονται και δικαιούνται φθηνές, ασφαλείς και σύγχρονες μεταφορές χειμώνα καλοκαίρι, 365 μέρες το χρόνο.
– Των πλατιών λαϊκών στρωμάτων, χιλιάδες οικογένειες στην Ελλάδα στερήθηκαν το καλοκαίρι το δικαίωμα ακόμα και σε ολιγοήμερες διακοπές σε κάποιο νησί, αφού η μετακίνηση κοστίζει ένα ολόκληρο μισθό.
Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που μεταφέρουν εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο στα νησιά, με τις εταιρείες να αποκομίζουν τεράστια κέρδη τα πλοία είναι υπερήλικα. Η μέση ηλικία του στόλου το 2023 ήταν τα 28 έτη.
Συγκεκριμένα, το 86% του στόλου είναι άνω των 20 ετών, το 41% άνω των 30 ετών και το 16% άνω των 40 ετών, που σημαίνει μεγαλύτεροι κίνδυνοι για τη ζωή και την ασφάλεια στη θάλασσα.
Γι’ αυτά τα σαπάκια, οι εφοπλιστές επιδοτούνται με εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή λεφτά των εργαζομένων, με όλες τις κυβερνήσεις να συναγωνίζονται ποιος θα τα αυξήσει περισσότερο. Θυμίζουμε ότι οι εφοπλιστές για το στόλο τους, τις περιουσίες των δισεκατομμυρίων, δεν πληρώνουν φόρο εισοδήματος για τα κέρδη από την εκμετάλλευση των πλοίων, απαλλάσσονται από φόρο για τα περιουσιακά τους στοιχεία, την πώληση πλοίων, έχουν αφορολόγητα καύσιμα κ.ά.
Ενώ πολλά νησιά κατά τη διάρκεια του χειμώνα παραμένουν χωρίς τακτικά δρομολόγια ή ακόμα και απομονωμένα για μέρες.
Και σε αυτή τη «ναυαρχίδα της ανάπτυξης», κρύβουν από πίσω τους άγρια εργασιακή εκμετάλλευση, εργοδοτική ασυδοσία και μια πλειάδα αντεργατικών νόμων που τις κατοχυρώνουν. Όπως τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς της απελευθέρωσης των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών (άρση του καμποτάζ) και τους νόμους όλων των κυβερνήσεων, τα πλοία ταξιδεύουν με μειωμένες οργανικές συνθέσεις, καταδικάζοντας τους ναυτεργάτες σε δουλειά μέχρι τελικής πτώσης. Όμως, οι οργανικές συνθέσεις είναι άμεσα συνδεδεμένες και με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Οι συνταξιούχοι ενώνουμε τη φωνή μας μαζί με όλους τους ναυτεργάτες, μαζί με όλους τους εργαζόμενους για να δηλώσουμε ότι ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ.
Κανένας συμβιβασμός στις συντάξεις πείνας, στους μισθούς φιλοδωρήματα,
Κάτω τα χέρια από τους Ναυτεργάτες και τα κεκτημένα τους, «ΟΧΙ» στην φτωχοποίηση και εξαθλίωση των Συνταξιούχων.”