
Ασχοληθείτε με την μαστίχα, το νερό είναι δική μας δουλειά, απαντά στην ΕΜΧ η ΔΕΥΑΧ
Την αποκλειστική γνώση για τα ζητήματα του νερού και του τρόπου αντιμετώπισης της λειψυδρίας διεκδικεί η ΔΕΥΑΧ, η οποία κατακεραυνώνει την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, της αποδίδει άγνοια επί του θέματος και την προτρέπει να ασχοληθεί με τα του οίκου της, με την μαστίχα και τα προβλήματα των μαστιχοπαραγωγών.
Απαντώντας στις αιτιάσεις της ΕΜΧ, όπως τις διατύπωσε στην χθεσινή, Πέμπτη 4 Μαΐου 2023, ανακοίνωσή της, η ΔΕΥΑΧ επανέρχεται σήμερα Παρασκευή 5 Μαΐου 2023 και υποστηρίζει ότι «οι μαστιχοπαραγωγοί θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με επάρκεια για τις καθημερινές τους ανάγκες».
Περαιτέρω δε, σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες που διατύπωσε η ΕΜΧ για τις απώλειες νερού από το δίκτυο, η ΔΕΥΑΧ λέει ότι το ίδιο πρόβλημα έχουν άλλες 123 ΔΕΥΑ σε όλη τη χώρα και παραπέμπει στο μέλλον για την αντιμετώπιση του μείζονος αυτού προβλήματος, με πόρους από πρόγραμμα στο οποίο έχει ήδη ενταχθεί, όπως αναφέρει.
Αναλυτικά, η απάντηση της ΔΕΥΑΧ στην ΕΜΧ έχει ως εξής
Την πολιτική του κάθε φορέα την καθορίζει το Δ.Σ. του με την εισήγηση των υπηρεσιακών παραγόντων.
Το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΝΧ αποφάσισε να εξυπηρετήσει στο 100% τις ανάγκες ποτίσματος όλου του φυτικού κεφαλαίου και των νέων δενδρυλλίων στο σύνολο των μαστιχοπαραγωγών.
Οι μαστιχοπαραγωγοί θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται με επάρκεια για τις καθημερινές τους ανάγκες.
Τα μέτρα έχουν ανακοινωθεί, είναι απλά, συγκεκριμένα και εξυπηρετούν όλους.
Το εκτιμώμενο όφελος από τα μέτρα που λαμβάνουμε θα είναι της τάξεως των 450.000 κ.μ. περίπου για όλη την δύσκολη περίοδο που βρίσκεται μπροστά μας.
Τα ποσοτικά στοιχεία και η περίοδος που έγιναν οι βροχοπτώσεις είναι τέτοια που σε πολλές περιοχές του νησιού μας υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την επάρκεια του νερού για να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων.
Η ΔΕΥΑΝΧ ξέρει καλύτερα από την ΕΜΧ πως θα διαχειριστεί το θέμα αυτό και είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την ομαλή υδροδότηση όλου του νησιού.
Σας προτρέπουμε να ασχοληθείτε με τα θέματα, που είναι αρκετά, του φορέα που εκπροσωπείτε και να μην κάνετε τους ειδικούς για θέματα που δεν γνωρίζετε.
Ως προς την τεκμηρίωση που ζητάτε, σας συνιστούμε να επικοινωνήσετε με τους προέδρους των χωριών όπου υπάρχει το μεγάλο αυτό πρόβλημα και να μας γνωστοποιήσετε τα συμπεράσματά σας.
Η ΔΕΥΑΝΧ το έχει πράξει και γνωρίζει.
Το μη τιμολογούμενο νερό (διαρροές, κλοπές, ζημιές, υδρόμετρα κ.λπ.) είναι ένα μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί τις 123 ΔΕΥΑ της Ελλάδας και χρειάζονται τεράστια ποσά για την αντιμετώπισή του.
Πρόσφατα ενταχθήκαμε σε πρόγραμμα ύψους 9.000.000 ευρώ για τον εκσυγχρονισμό όλων των υδρευτικών εγκαταστάσεών μας και αναμένουμε την ένταξή μας σε ένα επίσης πρόγραμμα ύψους 7.000.000 ευρώ για την αλλαγή 17.000 ψηφιακών υδρομετρητών.
Με αυτούς τους τρόπους αντιμετωπίζονται τα διαχρονικά προβλήματα που βρήκαμε και σιγά σιγά τα επιλύουμε.
Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν.
Έχουμε αποφασίσει ως Δ.Σ. σε τακτά χρονικά διαστήματα να συνεδριάζουμε και να λαμβάνουμε όλα τα κατάλληλα μέτρα με τα στοιχεία που θα έχουμε στη διάθεση μας.
Κανείς δεν δικαιούται να ρισκάρει την ομαλή υδροδότηση του νησιού μας, προκειμένου να εξυπηρετήσει μικροπολιτικές σκοπιμότητες.
Υποχρέωση της ΔΕΥΑΝΧ είναι να εξυπηρετήσει στο σύνολο τον γενικό πληθυσμό του νησιού, να στηρίξει κάθε επαγγελματική δραστηριότητα, τους χιλιάδες επισκέπτες και επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου.
Αυτό κάνουμε και θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας διοίκηση και εργαζόμενοι, με την ίδια επιτυχία που γίνεται από την αρχή της θητείας μας, με την εκτέλεση δεκάδων έργων και ενεργειών που δίνουν την δυνατότητα να μην λείψει πουθενά το πολύτιμο αγαθό που λέγετε νερό.