«Χαλινάρι» στα κύματα του Βροντάδου, στη Χίο, ετοιμάζει η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Το αμίμητο πρώην αντιδημάρχου της προηγούμενης δημοτικής αρχής Χίου ότι θα τοποθετηθούν υαλοπετάσματα, κοινώς τζάμια, στην παραλιακή του Βροντάδου για να μην σκάνε τα κύματα στον δρόμο και γίνεται αδιάβατος από πεζούς και οχήματα, προφανώς όλοι το θυμόμαστε. Άλλωστε, δεν έχουν περάσει δα και δέκα χρόνια!

Από αυτήν, λοιπόν, την από τεχνικής απόψεως «μπαρούφα», φαίνεται ότι περνάμε σε επιστημονικά τεχνική λύση στο πρόβλημα, το οποίο ταλανίζει και τους κατοίκους του Βροντάδου και τους οδηγούς που κινούνται στην εθνική οδό Χίου – Καρδαμύλων.

Η διεύθυνση τεχνικών έργων της περιφερειακή ενότητας Χίου ξεκίνησε ήδη την διαδικασία ανάθεσης και εκπόνησης μελέτης με τίτλο «Μελέτη προστασίας από κυματισμό του παραλιακού δρόμου στον Βροντάδο Χίου», προϋπολογισμού 46.128 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Η εκτίμηση της αρμόδιας υπηρεσίας είναι ότι η μελέτη αυτή θα ανατεθεί εντός του Σεπτεμβρίου 2024 και θα ολοκληρωθεί σε περίπου έξι μήνες. Περιλαμβάνει δε βυθοκόρηση (μέτρηση βαθών στην θαλάσσια περιοχή) και ανάλυση του κυματισμού.

Περιοχή παρέμβασης και τεχνικές λύσεις

Η κρίσιμη περιοχή παρέμβασης αρχίζει λίγο πριν το Τάγμα και σταματά μετά από περίπου 400 μέτρα στην γέφυρα του Αρμένη. Σημειώνεται ότι το υπόψη τμήμα δεν είναι προσβάσιμο για κολύμβηση στους πολίτες.

Από την μελέτη και την ανάλυση των δεδομένων θα προκύψει και η βέλτιστη τεχνική λύση για την αντιμετώπιση του προβλήματος, που μπορεί να περιλαμβάνει την τοποθέτηση βράχων (μπλόκια) σε μεγαλύτερη από την σημερινή απόσταση από τον δρόμο και την ακτή ή την κατασκευή υποθαλάσσιου «χαλινού» σε κάποια απόσταση από την ακτή, που θα περιορίζει τον κυματισμό. Η κατασκευή αυτή θα εδράζεται στον βυθό, θα έχει κάποιο ύψος, αλλά δεν θα φτάνει στην επιφάνεια της θάλασσας.

Αυτονόητη είναι η εξασφάλιση των αναγκαίων αδειών από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ειδικότερα δε από την κτηματική υπηρεσία και στις δύο περιπτώσεις και κυρίως στην επέκταση των βράχων προς τη θάλασσα, δεδομένου ότι αυτό θα αλλάξει την μορφή του αιγιαλού. Ίσως δε η εξασφάλιση των απαιτουμένων αδειών να αποδειχθεί η πλέον χρονοβόρα διαδικασία.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ