Εκεί που ήταν, μένει η υπόθεση «αεροδρόμιο»
Ουδεμία εξέλιξη έχει σημειωθεί στην υπόθεση της επέκτασης του αεροδρομίου της Χίου, μετά και την πρόσφατη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη, η οποία σε ορισμένους… αναπτέρωσε τις ελπίδες ότι κάτι άρχισε να ξεκινά.
Όπως από την αρχή είχαμε επισημάνει (ρεπορτάζ astraparis.gr 18 Ιουλίου 2015), η απόφαση αυτή ορίζει τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες για τα έργα πέντε αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ δε τούτων και του αεροδρομίου Χίου και πέραν τούτου ουδέν. Αν και εφόσον, όταν και όποτε, ήθελε εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση, τότε θα αναλάμβαναν το σχετικό έργο της επέκτασης οι ορισθείσες προς τούτο υπηρεσίες.
Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες μας, η υπόθεση «αεροδρόμιο Χίου» παραμένει στην ίδια προ μηνών διαμορφωθείσα κατάσταση και συγκεκριμένα:
1. Έχει ολοκληρωθεί και έχει εγκριθεί από το Συμβούλιο Έργων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας η μελέτη για την περίφραξη και ισοπέδωση του απαλλοτριωθέντος χώρου (το λεγόμενο clear way).
2. Δεν έχει εξασφαλισθεί ακόμα η αναγκαία χρηματοδότηση για την δημοπράτηση του έργου, που ανέρχεται στο ποσό των περίπου 190.000 ευρώ, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της μελέτης.
3. Συνεχίζονται οι συζητήσεις, που εδώ και καιρό έχουν αρχίσει, μεταξύ των συναρμοδίων φορέων (Περιφέρεια, δήμος Χίου κ.ά.) για την μετατόπιση του παραλιακού δρόμου προς την πλευρά της θάλασσας, ώστε να εξασφαλισθεί το αναγκαίο πλάτος, που ορίζουν οι κανονισμοί, για την επέκταση του διαδρόμου, όταν και εφόσον ήθελε αποφασισθεί κάτι τέτοιο.
Αν, τέλος, ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ δε τούτων και της Χίου, βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση, όπως όλα δείχνουν, τότε φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο έως απίθανο να γίνει οποιαδήποτε κίνηση για την επέκταση του αεροδρομίου Χίου. Το μόνον που φαίνεται ως εφικτό – στην παρούσα φάση – είναι η δημοπράτηση της περίφραξης και ισοπέδωσης του απαλλοτριωθέντος χώρου (clear way).
Από την κινητοποίηση του περασμένου Μαΐου για την επέκταση του αεροδρομίου Χίου