Επιφυλακτικοί και ανήσυχοι οι δάσκαλοι με το άνοιγμα των σχολείων

Έντονη ανησυχία αναδεικνύεται από την ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου, για το άνοιγμα των σχολείων. Η ανησυχία αυτή απορρέει από τις ασάφειες και όλα αυτά τα αδιευκρίνιστα σημεία που αφορούν στη καθημερινότητα της σχολικής ζωής, τα οποία δεν ξεκαθαρίζει το υπουργείο.

Σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου σημειώνει:

Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε δύσκολη θέση έχοντας δεκάδες ερωτήματα και προβληματισμούς. Καλούμαστε και πάλι να ανταποκριθούμε σε μια επικίνδυνη και δύσκολη κατάσταση για εμάς τους ίδιους και τους μαθητές μας. Τη διέξοδο στην επικίνδυνη αυτή κατάσταση μπορεί να τη δώσει κυρίως ο αγώνας μας, μαζί με τους γονείς απέναντι σε όσους έχουν αφήσει τη χώρα μας και την εκπαίδευση συνειδητά αθωράκιστη.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, αντί να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα συλλόγων και γονέων για 15άρια τμήματα, εύρεση κατάλληλων αιθουσών, μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαρισμού, «εφοδιάζουν» τα σχολεία με παγουρίνα και μπόλικη «ατομική ευθύνη», ζητώντας από μαθητές και νήπια να τηρούν αποστάσεις στοιβαγμένα σε ακατάλληλες αίθουσες.  Έχουν προσλάβει ακόμα τους μισούς εκπαιδευτικούς σε σχέση με πέρσι την ώρα που οι ανάγκες είναι περισσότερο αυξημένες ,ενώ οι καθαρίστριες δεν έχουν πάει ακόμα στα σχολεία.

Οι ΚΥΑ που έφτασαν στα σχολεία μόνο λύσεις δεν δίνουν. Ασάφειες, ελλείψεις, σκόπιμη αποσιώπηση θεμάτων και ανεφάρμοστες / αντιπαιδαγωγικές προτάσεις χαρακτηρίζουν τις ΚΥΑ. Σας παραθέτουμε μερικούς μόνο από τους προβληματισμούς εκπαιδευτικών και διευθυντών σχολικών μονάδων της Χίου:

  • Σε περίπτωση που μια συγκεκριμένη ημέρα ασθενήσει δάσκαλος ή νηπιαγωγός, οι μαθητές του τμήματος δεν επιτρέπεται να μοιρασθούν σε άλλα τμήματα. Ποιος αναπληρώνει ή τι γίνονται τα παιδιά;
  • Σε περίπτωση που νοσήσει συνάδελφος ειδικότητας που μπαίνει σε διαφορετικές τάξεις κάθε ώρα, πώς απασχολούνται τα παιδιά; “Ανεβάζουμε” τις ώρες και σχολούν νωρίτερα; (Αυτό ειπώθηκε ότι προβλέπεται να ανεβαίνουν οι ώρες)
  • Σε περίπτωση ασθενείας συναδέλφου εκπαιδευτικού, όντας ενημερωμένοι από την προηγούμενη ημέρα, ειδοποιούνται οι μαθητές να μην έρθουν στο σχολείο;
  • Επιτρέπεται να παίρνει ο δάσκαλος τετράδια για διόρθωση και να τα μοιράζει πίσω στους μαθητές;
  • Επιτρέπεται η διανομή φωτοτυπιών είτε για εξάσκηση στις μικρές τάξεις είτε για ενημέρωση γονέων;
  • Πώς θα λειτουργήσει το ολοήμερο; Θα υπάρξει πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού; Τα παιδιά δεν επιτρέπεται να αναμιγνύονται στο πρωινό ωράριο, θα αναμιγνύονται στο Ολοήμερο; Καμιά διευκρίνιση δε δίνουν οι ΚΥΑ!
  • Τι θα γίνει με τον καθαρισμό των σχολείων; Ακόμα δεν έχουν προσληφθεί / τοποθετηθεί οι καθαριστές/ριες στα σχολεία. Θα είναι καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου; (δεν διανοούμαστε κάτι λιγότερο).
  • Στα νηπιαγωγεία (μονοθέσια & διθέσια) ποιο άτομο θα είναι υπεύθυνο covid; Οι νηπιαγωγοί των τμημάτων θα αφήσουν τα παιδιά του τμήματός τους μόνα τους για να ασχοληθούν με το ύποπτο παιδί- κρούσμα;
  • Θα υπάρξει ένα κοινό ωρολόγιο πρόγραμμα με τις νέες συνθήκες (διαλλείματα – διδακτικές ώρες κτλ);
  • Πώς θα διδάξει ο εκπαιδευτικός στο νηπιαγωγείο και στην Α΄ τάξη του δημοτικού με τη μάσκα να καλύπτει το στόμα του; Πώς θα διδάξει την σωστή άρθρωση και προφορά των γραμμάτων της αλφαβήτου; Μπορούν οι εκπαιδευτικοί αντί μάσκας να φορούν διάφανη προσωπίδα;
  • Πώς θα αντέξουν τα παιδιά να φορούν τη μάσκα από τις 8:15 μέχρι 16:00 που σχολούν από το ολοήμερο;
  • Δεν θα έπρεπε να γίνουν μαζικά τεστ covid σε εκπαιδευτικούς;

 

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια