Η μπίγα έπιασε δουλειά…
Σε 45.000 κυβικά μέτρα υπολογίζεται η ποσότητα λάσπης και μπαζών, που θα βγάλει από το κεντρικό λιμάνι της Χίου, η μπίγα (πλωτός με γερανούς) που έπιασε δουλειά το πρωί της Τρίτης 28 Απριλίου 2015.
Πρόκειται για λάσπη και φερτές ύλες, που έχουν συγκεντρωθεί στην λιμενολεκάνη εδώ και περίπου επτά χρόνια, από τον προηγούμενο καθαρισμό. Τα υλικά αυτά προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον Καλοπλύτη, που «σκάει» μέσα στο λιμάνι, στην διασταύρωση της προκυμαίας, με τον κεντρικό δρόμο που κατεβαίνει από την Εθνική Τράπεζα. Ένα άλλο μέρος τους έρχεται από την είσοδο του λιμανιού, κυρίως όταν φυσούν νότιοι άνεμοι.
Ο μεγαλύτερος όγκος των φερτών υλών και της λάσπης έχει συγκεντρωθεί στην βόρεια πλευρά του λιμανιού, όπου δένουν τα πλοία, καθώς και στη δυτική σχεδόν μέχρι το τέλος της. Οι άλλες πλευρές, νότια και ανατολική είναι αφενός πιο ρηχές και αφετέρου λιγότερο επιβαρυμένες, λόγω του ρεύματος του κύματος. Επιπλέον, σε εκείνες τις πλευρές τα βάθη του λιμένα μπορεί και να είναι μικρότερα, αφού δεν προσεγγίζουν μεγάλα πλοία.
Σε οριακό σημείο η κατάσταση
Η κατάσταση είχε φτάσει σε οριακό σημείο, τονίζει στον astraparis.gr ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χίου κ. Μιχάλης Μπελέγρης. Οι καπετάνιοι των πλοίων, που προσεγγίζουν στο λιμάνι, μάς είχαν αναφέρει ότι τα πλοία κυριολεκτικά ξύνουν «πάτο», τονίζει χαρακτηριστικά. Εκτιμάται δε ότι σε ορισμένα σημεία του λιμανιού η επίχωση έχει φτάσει και στο ένα μέτρο.
Οι εργασίες υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν τουλάχιστον 15 ημέρες και το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 180.000 ευρώ. Άλλο ένα ποσό της τάξης των 45.000 ευρώ κόστισαν ανάλογες εργασίες, που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, στα λιμανάκια Λιμνιών Βολισσού, Βοκαριάς και Φάρκαινας.
Οι φερτές ύλες και τα μπάζα που θα ανασυρθούν από την λιμενολεκάνη, θα μεταφερθούν με φορτηγίδες ανοικτά του λιμανιού, σε απόσταση περίπου 1,5 έως 2 μιλίων και και θα ριχθούν στη θάλασσα.
Από την ανάδευση της λάσπης, που έχει συγκεντρωθεί στο λιμάνι, δημιουργείται έντονη δυσοσμία, η οποία σε λίγες ημέρες – αν ανέβει κι άλλο η θερμοκρασία – δύσκολα θα γίνεται ανεκτή. Για το λόγο αυτό και πριν αρχίσει η αύξηση του τουριστικού ρεύματος καταβάλλεται προσπάθεια να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες.