Και η ΑΔΕΔΥ Χίου κατά Τσάκου για το ΕΠΑΛ ναυτιλίας

Τις ανάγκες του επιχειρηματία εφοπλιστή έρχεται να εξυπηρετήσει η ίδρυση στη Χίο του ΕΠΑΛ ναυτιλίας που ίδρυσε ο όμιλος Τσάκου, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η εκτελεστική γραμματεία Χίου της ΑΔΕΔΥ, λίγες μόλις ημέρες μετά την ανάλογη καταγγελία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Χίου.

Στην ανακοίνωσή της η ΑΔΕΔΥ, το Σάββατο 21 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο του σχετικού δημόσιου διαλόγου επί του θέματος παρατηρεί τα ακόλουθα:

* Είναι ξεκάθαρο ότι το νέο ίδρυμα έρχεται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του επιχειρηματία εφοπλιστή και γι’ αυτό δημιουργείται. “Οραματιζόμαστε, λέει ο ίδιος, τη σχολική αυτή μονάδα, ως μία κυψέλη μάθησης, γνώσης, και αριστείας που θα προετοιμάζει και θα γαλουχεί από τρυφερή ηλικία νέους και νέες, ενώ θα τους προετοιμάζει σε αυριανούς ηγέτες, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική ναυτιλία”, για να συνεχίζεται απρόσκοπτα η κερδοφορία του και η ιδεολογική του παρέμβαση. Αυτό έρχεται να εξυπηρετήσει η δημιουργία τέτοιων ιδιωτικών σχολών με τις ευλογίες των εκάστοτε κυβερνήσεων. Η Χίος ήδη διαθέτει τέσσερα ΕΠΑΛ και δύο ακαδημίες εμπορικού ναυτικού.

* Καταδικάζει τον αποπροσανατολιστικό τρόπο κάλυψης από μέρος του τοπικού τύπου με αφορμή ανακοίνωση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή όχι, καθώς και την ενεργοποίηση του κοινωνικού αυτοματισμού, τις προσωπικές επιθέσεις, σε ένα κλάδο εργαζομένων που έχει δεχτεί την ολομέτωπη επίθεση των προηγούμενων και της σημερινής κυβέρνησης στα εργασιακά τους δικαιώματα (ασφαλιστικά, περίθαλψη, αύξηση ωραρίου, εντατικοποίηση εργασίας μισθολογικό, υποστελέχωση κτλ), που παρόλα αυτά έχουν κρατήσει όρθια τα δημόσια σχολεία με τεράστιο προσωπικό κόστος. Είμαστε ενάντια στις «θεωρίες» του κοινωνικού αυτοματισμού που συχνά καλλιεργούν μέρος των ΜΜΕ, συσκοτίζοντας πλήρως τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης και στοχοποιούν συλλήβδην τον εκπαιδευτικό κόσμο και όλους τους εργαζόμενους.

* Ξεκαθαρίζουμε σε κάθε κατεύθυνση ότι για μας το κύριο είναι: Η εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί δημόσιο και δωρεάν αγαθό, αναβαθμισμένο και καθολικό για τους εργαζόμενους και τα παιδιά του λαού. Δεν είναι δυνατόν να αποτελεί εμπόρευμα, μέσο ιδεολογικής χειραγώγησης, προβολής της ιδεολογίας της κυρίαρχης τάξης και προετοιμασίας του φτηνού εργατικού δυναμικού που απαιτεί για την ανταγωνιστικότητά της. Άλλωστε, το γεγονός, 2-3 Έλληνες αξιωματικοί – «ηγέτες» να «επανδρώνουν» τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών, με τους υπόλοιπους να είναι αλλοδαποί – αναλώσιμοι, αποτελεί ασφαλή μπούσουλα συμπερασμάτων για τον εργασιακό μεσαίωνα που πρεσβεύουν και την εκπαίδευση που επιθυμούν.

* Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης και παραπαιδείας και ταυτόχρονα για τα σύγχρονα δικαιώματα με βάση τις ανάγκες εκπαιδευτικών και εργαζόμενων, ώστε να μπορούν να ζουν όλοι   με το μισθό τους. Σε αυτά κρίνεται η ουσία και η θέση κάθε φορέα και όχι με το να καλούνται οι εργαζόμενοι να μην πάνε για δουλειά! Δεν αντιπαλεύεται έτσι η ιδιωτική εκπαίδευση.

* Το νομοθετικό οπλοστάσιο των προηγούμενων   κυβερνήσεων, (Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ) και της σημερινής των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, είναι αυτό που οπλίζει το χέρι των επιχειρηματιών της ιδιωτικής εκπαίδευσης για την καταρράκωση των εργασιακών σχέσεων, αφού είναι οι πρώτοι διδάξαντες στον δημόσιο τομέα με την αθλιότητα του αναπληρωτή και ωρομίσθιου εκπαιδευτικού. Είναι αυτοί που κάθε χρόνο απολύουν χιλιάδες συναδέλφους στην εκπαίδευση τον Ιούνιο για να τους επαναπροσλάβουν πιθανά και καθυστερημένα την επόμενη χρονιά. Είναι αυτοί που κλείνουν και συγχωνεύουν σχολεία, τμήματα των ΕΠΑΛ, όπως έγινε προσπάθεια στο ΕΠΑΛ Καρδαμύλων, ανοίγοντας έτσι ζωτικό χώρο στους σχολάρχες τωρινούς ή μελλοντικούς. Αυτό συμβαίνει και φέτος στη δευτεροβάθμια σε 140 σχολεία (98 ΓΕΛ και 42 ΕΠΑΛ). Η μεταφορά σχολείων σε ζώνες με λιγότερα μόρια, ο αποχαρακτηρισμός των δυσπρόσιτων, συνδέεται με μεγαλύτερο αναγκαίο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος και μεγαλύτερες δυσχέρειες για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων. Διευκολύνεται ο δρόμος για νέες συγχωνεύσεις / καταργήσεις τμημάτων και σχολείων. Εδώ ισχύει το ένα χέρι – των επιχειρηματιών – νίβει το άλλο – της κυβέρνησης – και τα δυο την εκπαίδευση της αγοράς, της ημιμάθειας και του πλήρωνε για να έχεις.

* Η Ε.Γ. της ΑΔΕΔΥ θεωρεί ότι: Μεσαίωνας είναι οι εργασιακές σχέσεις γαλέρας που ισχύουν σε δημόσιο και κυρίως στον ιδιωτικό τομέα. Αυτές τις εργασιακές σχέσεις πρέπει να παλέψουν οι συνάδελφοι που τυχόν θα δουλέψουν σε τέτοια ιδιωτικές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις, χωρίς να συμβιβάζονται, ανεξαρτήτως του ιδιοκτήτη τους.

* Σε κάθε περίπτωση, όπως πάντα, θα είμαστε στο πλευρό των συναδέλφων για να εξασφαλίσουν με αξιοπρέπεια το ψωμί τους για να αντιμετωπίσουμε μαζί την οποιαδήποτε επίθεση της εργοδοσίας στα δικαιώματά τους. Στην βάση όλων των παραπάνω καλούμε τα πρωτοβάθμια σωματεία να πάρουν θέση αγώνα και στήριξης.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ