Καλές οι εκθέσεις, αλλά δεν αρκούν στον τουρισμό

Τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να ενταχθεί η Χίος στον τουριστικό χάρτη και να προσελκύσει τουρισμό από την παγκόσμια αγορά είναι σοβαρά, πρέπει να μελετηθούν και απαιτούν χρόνο και συστηματική προσπάθεια.

Η συμμετοχή σε μια έκθεση, ακόμα και του μεγέθους της WTM (World Travel Market) του Λονδίνου (2 έως 5 Νοεμβρίου 2015) δεν είναι από μόνη της ικανή προϋπόθεση να πετύχεις αποτελέσματα και μάλιστα άμεσης απόδοσης.

Στην συγκεκριμένη έκθεση η Χίος εκπροσωπήθηκε στο περίπτερο της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, με την παρουσία εκ μέρους της περιφερειακής ενότητας Χίου της κας Μαρίας Κόβα.

«Επισκέπτης» με διερευνητικές ανησυχίες και προσπάθεια προσέγγισης των δρώμενων στον διεθνή τουριστικό χάρτη ήταν  – εκπροσωπώντας τον δήμο Χίου – ο αντιδήμαρχος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Καράλης.

Σε προηγούμενη ανάρτησή μας (3.11.2015) είχαμε καταχωρήσει τις δικές του αρχικές εκτιμήσεις για την ζητούμενη τουριστική ταυτότητα της Χίου, μέσα στην διαρκώς μεταβαλλόμενη και ισχυρά ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά του τουρισμού.

tourismos_wtm

Ο τουρισμός είναι βαρειά υπόθεση

Ο κ. Καράλης, συνοψίζοντας την εμπειρία του από την συμμετοχή του στην WTM, παραθέτει τα κατωτέρω συμπεράσματα, τονίζοντας – συνάμα – ότι κάποια είναι ήδη γνωστά και κάποια άλλα επιβεβαιώθηκαν από αυτή τη συμμετοχή.

karalis 002

1. Για την προσέγγιση αεροπορικών εταιρειών ο τρόπος είναι πρακτικά ένας. Υπάρχουν ειδικά forum δικτύωσης μεταξύ των προορισμών και των αεροπορικών εταιρειών (Μάρτιος και Απρίλιος 2016). Εκεί ο προορισμός πάει προετοιμασμένος κατάλληλα για να ζητήσει από κάποιες αεροπορικές εταιρείες να τον εντάξουν στο πρόγραμμα τους. Αυτό σημαίνει συγκέντρωση όλων των τεχνικών πληροφοριών, συμμετοχή του αεροδρομίου (ΥΠΑ) στην αποστολή, παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος (πρόκληση!). Το θετικό αποτέλεσμα δεν είναι καθόλου σίγουρο. Η αγορά των αερομεταφορών λειτουργεί με πολύ υψηλά κόστη. Αυτό κάνει τις εταιρείες να εξετάζουν εξονυχιστικά και αντικειμενικά κάθε περίπτωση ανοίγματος νέου προορισμού.

2. Ο χρόνος προετοιμασίας για την παρουσία σε μια έκθεση είναι περίπου ένας μήνας. Για να στοχεύσουμε σε ποιους θέλουμε να μιλήσουμε, να προετοιμάσουμε το περιεχόμενο της επικοινωνίας, να επικοινωνήσουμε και να κλείσουμε ραντεβού. Αυτοί που θέλουμε να συναντήσουμε σε μια έκθεση συνήθως δεν είναι στα διάφορα stands. Εκεί βρίσκονται οι πωλητές, ενώ εμείς ψάχνουμε για αγοραστές.

3. Το να πηγαίνεις σε μια έκθεση για να απευθυνθείς σε τελικούς πελάτες (τουρίστες) είναι αστείο και να το συζητάμε και αυτό είναι αυταπόδεικτο με μια απλή διαίρεση του συνολικού κόστους της έκθεσης με τους πελάτες που τελικά προσελκύουμε, που δεν είναι και ό,τι πιο εύκολο να μετρηθεί.

4. Στις εκθέσεις δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνουμε πάντα με stand και σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι απαραίτητο να πηγαίνουμε για όλες τις ημέρες, ειδικά στις εκθέσεις που διαρκούν αρκετά. Υπάρχουν βέβαια και οι 3-4 μεγάλες εκθέσεις από τις οποίες δεν μπορούμε να λείπουμε.