ΛΑΣ: Φαραωνική και ατελέσφορη η πρόταση για τον Περιφερειακό του Βροντάδου

Την πλήρη αντίθεση της στο έργο της παράκαμψης του Βροντάδου εκφράζει για ακόμη μια φορά με ανακοίνωση της η ΛΑΣ τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα έργο φαραωνικών διαστάσεων που δεν δίνει και λύση στο πρόβλημα.

Ο συνδυασμός, καταθέτει τη δική του πρόταση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Βροντάδο με ήπιες παρεμβάσεις κυρίως ως προς τη στάθμευση οχημάτων, τη μονοδρόμηση δρόμων που εντοπίζεται το μεγάλο πρόβλημα κ.λπ. Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΑΣ έχει ως εξής:

Μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του Βροντάδου και της Χίου βρίσκονται και πάλι οι σχεδιασμοί της Περιφερειακής αρχής για την παράκαμψη του Βροντάδου. 

Εμμονικά εξακολουθούν να επιμένουν στην πεπατημένη φιλοσοφία,  να ανασκολοπίσουν δασικές ή γεωργικές παραγωγικές  εκτάσεις, να γκρεμίσουν την πρόσοψη του Αίπους , να καταστρέψουν περιπατητικές διαδρομές που η ίδια η περιφέρεια έχει χρηματοδοτήσει, με ένα πανάκριβο έργο ,  για να φτάσουν στη δεύτερη στροφή του βουνού.

Οι εκτός Χίου μελετητές εξακολουθούν σχέδια επί χάρτου google , που δεν συνάδουν με την οικιστική πραγματικότητα .

Αγνοούνται επιδεικτικά οι υφιστάμενοι αγροτικοί δρόμοι και οι χαράξεις τους, αγνοούνται οι προτάσεις ουσιαστικής παράκαμψης του αστικού ιστού του Βροντάδου, από Καριές –Αυγώνυμα –Ανάβατος προς το  18Ο χλμ  ή από Κυμιές μέσω Θόλους προς Χωριό της κιβωτού ή ακόμα από το δρόμο Καρδάμυλα Πυτιούς, δρόμοι επί της ουσίας χαραγμένοι και με  πολύ λιγότερα κόστη, με πολιτική ευθύνη εδώ της περιφερειακής αρχής που αγνόησε τις παραμέτρους της φιλοσοφίας του έργου και το περιόρισε πάλι στο Βροντάδο.

Αντί των παραπάνω, δημιουργούν με νέες χαράξεις  δυο γέφυρες, παράλληλα με τους υφιστάμενους αγροτικούς δρόμους μια 30 μέτρων για να περάσουν το λαγκάδι του «Κουκουβά» και αμέσως παραπάνω  μια γέφυρα ημικύκλιο 130 μέτρων με 3-4 πυλώνες στήριξης  για να ευθυγραμμιστούν με τη Λειβάδα και «γαία πυρί μειχθήτω», με δρόμο πλάτους 8 μέτρων σε όλο το μήκος του, λόγω προδιαγραφών.

Εύλογα ερωτηματικά εγείρονται για τη σκοπιμότητα του έργου 15 εκατομμυρίων και βάλε , με το πρόσχημα της δήθεν παράκαμψης του Βροντάδου,  τη στιγμή που αλλού πονά το νησί. 

Ας τα ρίξουν τα χρήματα στης κόρης το Γεφύρι, στην παθολογική κλινική και στο νοσοκομείο, στα σχολεία μας και στο πανεπιστήμιο που η φοιτητική στέγη δεν καλύπτει τις ανάγκες των φοιτητών. Ας τα ρίξουν στην αντισεισμική και αντιπλημμυρική προστασία στη συντήρηση του υπάρχοντος οδικού δικτύου στη βόρεια και νότια Χίο  και όχι σε high ways που για ένα νησί προκαλούν γέλιο.

Επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά ως Λαϊκή Συσπείρωση  την πλήρη και κατηγορηματική μας αντίθεση σε αυτό το έργο και θα κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας να μη γίνει αυτή η καταστροφή.

Το πρόβλημα παράκαμψης μέρους του Αστικού ιστού του Βροντάδου εστιάζεται στις περιοχές Αγ. Ισιδώρου προς Πούλου – Γιομέλιδο και Λιβάδια. Οφείλεται και στην παλαιότητα των δρόμων, που είναι και στενοί και στα παρκαρισμένα αυτοκίνητα που δημιουργούν πρόβλημα κυρίως στα μεγάλα οχήματα και κυρίως τα καλοκαίρια για τα ΙΧ. Πρόβλημα όχι απροσπέλαστο ούτε τόσο μεγάλο ,ώστε να δικαιολογούν εκατομμύρια ευρώ και μη ανατάξιμες καταστροφές του περιβάλλοντος. 

Πρόβλημα,  που δεν μπορεί να μην αντιμετωπιστεί με την εμπλοκή και της δημοτικής αρχής Χίου, με τη λογική ένταξης της όποιας παρέμβασης στο αστικό δημοτικό δίκτυο  εάν χρειαστεί, με μια προγραμματική σύμβαση με την περιφερειακή αρχή, αν και εφόσον  κριθεί αναγκαίο. Δεν μπορεί να μένει απαθής η δημοτική αρχή Χίου, να σφυρίζει αδιάφορα!!!

Συνδυαστικά για ένα έργο κυκλοφοριακής  αποσυμφόρησης  της περιοχής στο Βροντάδο απαιτούνται:

  • Πρόσβαση μόνο για ΙΧ στον αστικό ιστό πλην των αναγκαίων διαδρομών ΚΤΕΛ, οικοδομικές εργασίες κλπ.
  • Ήπια παράκαμψη από περιφερειακό Χίου με αξιοποίηση της χάραξης των αγροτικών δρόμων, πχ ένωση με δίκτυο δρόμων από τον υπάρχοντα περιφερειακό με  Αγ Γεωργίου Ρεστά,  Αγ. Στέφανος , Κλειδού, ο πρόσφατα τσιμεντοστρωμένος , Κουκούρικα, κλπ.  Τελικό σημείο Σταυρός (οικία Μανάρα) με τις όποιες ήπιες διαμορφώσεις ενός κόμβου.
  • Μονοδρόμηση στο συγκεκριμένο σημείο προς τα κατω ώστε το ρεύμα κυκλοφορίας των ΙΧ, να οδηγειται στην παράκαμψη και όχι Γιομέλιδο. Εξάλλου μονοδρόμηση  υπάρχει ήδη και στο τμήμα της οδού 15ης Νοέμβρη  ως άνοδος , ενώ η κάθοδος των οχημάτων γίνεται από  το δρόμο των σχολείων 
  • Αποχαρακτηρισμός δρόμων όπου χρειάζεται , για να προχωρήσουν τα έργα.
  • Η εύρεση χώρων για πάρκινγκ-αγορά ή ενοικίαση- σε σημεία αιχμής της υφιστάμενης εθνικής οδού , που θα μετριάσει το πρόβλημα της εσωτερικής κυκλοφορίας.  

Κλείνοντας θεωρούμε ότι η λύση που προτείνουμε έχει μέτρο, διαφυλάττει την προγονική μας γη στο μέτρο του δυνατού, προστατεύει το δημόσιο χρήμα και το περιβάλλον.

Είναι λύση εφικτή που αφορά το σήμερα και όχι τη λογική της κατασπατάλησης του δημόσιου χρήματος που έχει υποφέρει η Χίος με τα έργα όπως της κόρης το γεφύρι, τη γέφυρα στο Παντουκιός, φράγμα στο Σαραπιό  κλπ.

Με τις προτεινόμενες  ήπιες παρεμβάσεις το έργο  μπορεί να γίνει λειτουργικό σε δυο –τρία χρόνια,  μπορεί να γίνει πραγματικότητα στο σύνολό του”.

Τέλος  για την πραγματική  παράκαμψη του αστικού ιστού του Βροντάδου, υπάρχουν οι προαναφερόμενες λύσεις που με εύλογη επιμονή-είναι πολλά τα λεφτά Άρη- παρακάμπτει η περιφερειακή αρχή. 

Τη διαβεβαιώνουμε ότι και με αυτή τη λύση θα πάρει ψήφους , αν αυτό την απασχολεί και δεν θα καταστρέψει το «πανόραμα» της χίου , όπως χαρακτηρίζεται ο Βροντάδος.

Περιμένουμε τα δέοντα από όλους και από το ΤΣ Βροντάδου , το οποίο επωμίζεται την ευθύνη της ενημέρωσης του κόσμου και των τελικών αποφάσεων μέσα από λαϊκή συνέλευση, που θα αποφασίσει τελικά ποιο θα είναι το πρόσωπο και κατ’ επέκταση το μέλλον του Βροντάδου.

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια