Να ληφθούν μέτρα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, ζητά το ΠΑΜΕ

Να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων ζητά η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, που πρόσκειται στο ΠΑΜΕ, επισημαίνοντας – ωστόσο – ότι η ίδρυση και λειτουργία των δομών υποδοχής και εκπαίδευσης προσφύγων (ΔΥΕΠ) δεν λύνει το πρόβλημα.

Αφού καταγγέλλει την κυβέρνηση για τον εγκλωβισμό χιλιάδων προσφύγων στα νησιά, καλώντας την να τους μεταφέρει στη ηπειρωτική χώρα, επισημαίνει για τα θέματα της εκπαίδευσης τα ακόλουθα:

«Ωστόσο, για όσο οι πρόσφυγες παραμένουν στα νησιά δεν πρέπει να επιτρέψουμε να πεταχτούν στον καιάδα. Απαιτείται να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την ολόπλευρη στήριξη των προσφυγόπουλων σε σχέση με τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Να παλέψουμε για την ουσιαστική στήριξή τους όπως και των ελληνόπουλων, μέσα, αλλά και έξω από το σχολείο. Το θέμα της κάλυψης των βασικών αναγκών διαβίωσης (φιλοξενία, σίτιση, ένδυση, υγειονομική περίθαλψη, ασφάλεια, επιμέλεια και φροντίδα) είτε βρίσκονται στη χώρα μας με τις οικογένειες τους είτε πρόκειται για ασυνόδευτα ανήλικα.

Παρά τα μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Άλλα έχουν ενταχθεί στις πρωινές ζώνες με τη στήριξη των τμημάτων ΖΕΠ, χωρίς οι δάσκαλοι να έχουν ουσιαστική βοήθεια από παιδαγωγικό υλικό, διερμηνείς, ψυχολόγους και άλλες ειδικότητες.

Η κυβέρνηση έχει παραδώσει σχεδόν εξ ολοκλήρου τη διαχείριση του ζητήματος σε όλα τα επίπεδα (χρηματοδότηση, προσωπικό, υγιεινή, σίτιση κ.τ.λ.) στις ΜΚΟ, που αλωνίζουν μέσα και έξω από τα «κέντρα φιλοξενίας» υποκαθιστώντας την κρατική ευθύνη. Οι εργαζόμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που στελεχώνουν τις δομές, εργάζονται με ελαστικό ωράριο μερικής απασχόλησης (έως 15 ώρες τη βδομάδα), ενώ στην πραγματικότητα – λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών – δουλεύουν παραπάνω χωρίς αποζημίωση.

Η εκπαιδευτική διαδικασία, το περιεχόμενο του μαθήματος, στις προσφυγικές δομές, δεν έχουν απασχολήσει σοβαρά το υπουργείο Παιδείας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το πρόγραμμα αυτή τη στιγμή στηρίζεται κατά βάση στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Προβλήματα υπάρχουν και σε σχέση με τα ζητήματα των υποδομών, κυρίως ως προς την επάρκεια και τη λειτουργικότητα των σχολικών κτιρίων. Αν προσθέσουμε στα παραπάνω τον παράγοντα της οικογενειακής αστάθειας, με κάποιους γονιούς να είναι μακριά, τις απώλειες γονιών, αδερφών και άλλων συγγενικών προσώπων, αλλά και άλλες ιδιομορφίες, κατανοούμε την ανάγκη για πολύπλευρη ψυχολογική, κοινωνική, συναισθηματική στήριξη των παιδιών αυτών από κατάλληλο και ειδικευμένο προσωπικό, που σήμερα δεν υπάρχει μέσα στις δομές.

Να διεκδικήσουμε άμεσα μέτρα που αφορούν το ζήτημα της εκπαίδευσης όλων αυτών των παιδιών που βρίσκονται στη χώρα μας με αποκλειστική ευθύνη του κράτους και όχι των ΜΚΟ.

Υποδεχόμαστε τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μας!

Απομονώνουμε κάθε φωνή που στρέφεται ρατσιστικά ενάντια στους πρόσφυγες, ενώ την ίδια ώρα αθωώνει τα αφεντικά και τις κυβερνήσεις, αυτούς που για τα κέρδη και τα πετρέλαια τους έκαναν πρόσφυγες».

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια