Οι 884.520 του εργολάβου είναι λιγότερα από τις 770.050 των υπαλλήλων – Το Δ.Σ. του νοσοκομείου Χίου ξέρει

Οι οικονομολόγοι και οι λογιστές θα σκίσουν τα πτυχία τους και η περίπτωση της ιδιάζουσας λογιστικής που ακολουθείται στο νοσοκομείο Χίου μπορεί και να αποτελέσει case study και να διδάσκεται στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, ίσως και στο LSE, ως παράδειγμα προς αποφυγήν, φυσικά.

Στις 11 Οκτωβρίου 2021 είχαμε δημοσιεύσει ότι «“Χοντραίνει” 50% η πίττα του εργολάβου για την καθαριότητα του νοσοκομείου Χίου» και η εργολαβία της καθαριότητας ανεβαίνει στο ποσό των περίπου 850.000 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Η αλήθεια είναι ότι πέσαμε λίγο έξω, γιατί ο προϋπολογισμός είναι τελικά 884.520 ευρώ, πάντα με τον ΦΠΑ, εννοείται, καθότι στην περίπτωση του νοσοκομείου Χίου ο ΦΠΑ αποτελεί έξοδο, βγαίνει το αναλογούν ποσό από το ταμείο και μειώνει τα συνολικά διαθέσιμά του.

Εδέησαν η διοίκηση και το Δ.Σ. και δημοσιοποιούν τα στοιχεία

Στο προαναφερθέν δημοσίευμά μας είχαμε αναφέρει ότι κρίσιμα στοιχεία δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας, παρόλο που οι νέες τεχνικές προδιαγραφές των υπηρεσιών καθαριότητας, που συντάχθηκαν από την νέα τριμελή αυτή τη φορά επιτροπή σε χρόνο ρεκόρ (μόλις σε μία ημέρα) είχαν αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση από τις 17 Σεπτεμβρίου 2021.

Μετά την δημόσια διαβούλευση, οι τεχνικές προδιαγραφές ήρθαν προς έγκριση στο διοικητικό συμβούλιο στις 20 Οκτωβρίου 2021 και μόλις χθες Τρίτη, 2 Νοεμβρίου 2021, αναρτήθηκε στην Διαύγεια η σχετική απόφαση του Δ.Σ.

Αναφέρει, λοιπόν, η επιτροπή τους λόγους για τους οποίους πρέπει να είναι 37 οι εργαζόμενοι στον τομέα της καθαριότητας, αντί των 25 που ήταν στις προηγούμενες τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες επίσης είχαν εγκριθεί από το Δ.Σ. Η αύξηση δε των εργαζομένων είναι η αποκλειστική αιτία για την εκτίναξη του προϋπολογισμού στις 884.520 ευρώ.

Κύριος λόγος που επικαλείται η επιτροπή για την αύξηση του αριθμού των εργαζομένων είναι φυσικά ο κορονοϊός και η ανάγκη γενικώς για καλύτερη και πλέον επιμελημένη καθαριότητα, ωσάν αυτή να μην ήταν το κύριο ζητούμενο με βάση τις προηγούμενες τεχνικές προδιαγραφές για τους χώρους του νοσοκομείου.

Εκτός κι αν ομολογούν ότι το Δ.Σ. που ενέκρινε τις αρχικές (προηγούμενες με 25 εργαζόμενους) τεχνικές προδιαγραφές έκανε προχειροδουλειά, τσαπατσουλιές δηλαδή.

Είναι και η εκπαίδευση, οι αναρρωτικές κ.λπ. των επικουρικών υπαλλήλων

Στην ονομαζόμενη οικονομική μελέτη γίνεται ανάλυση των στοιχείων που συνθέτουν το κόστος για την πρόσληψη και απασχόληση επικουρικού προσωπικού (37 άτομα) και υπολογίζεται το ετήσιο μισθοδοτικό κόστος στο ποσό των 660.973,92 ευρώ.

Πάνω στο ποσό αυτό αρχίζουν και προσθέτουν κι άλλα κι όλο ανεβαίνει η δαπάνη και συγκεκριμένα:

Για πάγιο εξοπλισμό (στολές προσωπικού, καρότσια, τρόλεϊ κ.λπ.) 19.076,52 ευρώ ετησίως με ΦΠΑ 17%.

Για κόστος αναλώσιμων και ειδών καθαριότητας (σκούπες, χαρτιά, απορρυπαντικά κ.λπ.) 30.000 ευρώ ετησίως με ΦΠΑ 17%.

Για διοικητικό κόστος των 37 εργαζομένων (προσλήψεις, μισθοδοσία, έλεγχος, προμήθειες υλικών κ.λπ.) 30.000 ευρώ ετησίως.

Για ασφάλιση αστικής ευθύνης του νοσοκομείου για τις υπηρεσίες καθαριότητας 5.000 ευρώ ετησίως με ΦΠΑ 17%.

Για εκπαίδευση προσωπικού (των 37 εργαζομένων) και επίσης για τις απουσίες λόγω αναρρωτικών αδειών ή απρόβλεπτων απουσιών, που το νοσοκομείο δεν μπορεί να καλύψει, ενώ ο ιδιώτης έχει αυτή την δυνατότητα 25.000 ευρώ ετησίως.

Χοντρά χοντρά, δηλαδή, άλλες 110.000 ευρώ καπέλο στο μισθοδοτικό – κατά την οικονομική μελέτη – κόστος, οπότε σε περίπτωση επικουρικού προσωπικού 37 ατόμων, μελέτη, η συνολική δαπάνη ανέρχεται ετησίως στο ποσό των 770.050,44 ευρώ.

Και το γδι Νικολή με τον ΦΠΑ, που δεν τον θεωρούν έξοδο

Απέναντι σε αυτή την ετήσια δαπάνη των επικουρικών υπαλλήλων η επιτροπή αντιπαραθέτει το κόστος για τον ιδιώτη εργολάβο, το οποίο υπολογίζει συνολικά στις 756.000 ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ) ή 884.520 ευρώ με ΦΠΑ 17%.

Παρατηρώντας τα επιμέρους κοστολογικά στοιχεία, εντοπίζουμε ότι το διοικητικό κόστος του εργολάβου για το προσωπικό υπολογίζεται από την επιτροπή στις 12.023,27 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο για το νοσοκομείο το υπολογίζει σε 30.000 ευρώ!

Επίσης, το κόστος εξοπλισμού και μηχανημάτων, καθώς και των αναλώσιμων υλικών καθαριότητας το υπολογίζει σε 12.023,27 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο για το νοσοκομείο το υπολογίζει σε 49.076,52 ευρώ 19.076,52+30.000)!

Αμέσως αμέσως, δηλαδή, 55.000 ευρώ καπέλο (τόση είναι η διαφορά) στην συνολική δαπάνη για την επιλογή της λύσης του επικουρικού προσωπικού.

Και, βεβαίως, εκεί που τα σπάει όλα είναι η εμμονή όλων (επιτροπής, διοίκησης και Δ.Σ.) ότι στο παραπάνω κόστος του εργολάβου δεν υπολογίζεται ΦΠΑ, αφού κατά το πάγιο και καινοφανές επιχείρημά τους ο ΦΠΑ «δεν αποτελεί έξοδο που συμψηφίζεται και αποδίδεται στην εφορία, αλλά εξαντλεί πιστώσεις από τους κωδικούς του προϋπολογισμού του νοσοκομείου».

Φεύγουν ή δεν φεύγουν από το ταμείο του νοσοκομείου Χίου αυτά τα χρήματα; Κι ένας μαθητής του δημοτικού σχολείου θα έλεγε ότι φεύγουν!

Γινόμαστε βαρετοί, αλλά ξαναθέτουμε τα προηγούμενα ερωτήματα

Ποιός ασκεί έλεγχο για όσα συμβαίνουν στο νοσοκομείο Χίου;

Στις 24 Σεπτεμβρίου 2021 ο astraparis.gr έθεσε στην αναπληρώτρια υπουργό Υγείας κα Μίνα Γκάγκα και στον διοικητή της 2ης ΥΠΕ κ. Χρήστο Ροϊλό, που επισκέφθηκαν το νοσοκομείο Χίου, συγκεκριμένα ερωτήματα, μεταξύ άλλων και για την παραχώρηση των υπηρεσιών καθαριότητας του νοσοκομείου.

Επί της ουσίας ουδεμία απάντηση λάβαμε, τότε.

Επανερχόμεθα, σήμερα και τους ρωτάμε αν όλα αυτά που καταγράφονται κι όσα άλλα τουλάχιστον περίεργα έχουν καταγραφεί σε προηγούμενα δημοσιεύματά του astraparis.gr είναι σε γνώση τους και ποιά είναι η γνώμη τους.

Το ίδιο ερώτημα απευθύνεται σε κάθε δημόσια αρχή και υπηρεσία, που είναι εντεταλμένες για την τήρηση των προβλεπομένων εκ του νόμου στο δημόσιο νοσοκομείο Χίου.

Ακολουθεί η απόφαση του Δ.Σ. του νοσοκομείου της 20ής Οκτωβρίου 2021

kathariotita_texnikes

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια