Οι μανούβρες του Νήσος Ρόδος
Για λιγότερο από έναν μήνα θα παραμείνει ακόμα στη γραμμή, εκτελώντας το δρομολόγιο Χίος – Καβάλα, το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Νήσος Ρόδος», το οποίο θα αντικατασταθεί στις 11 Οκτωβρίου 2015 με το «Νήσος Μύκονος».
Στο διάστημα του καλοκαιριού «Νήσος Ρόδος» συνεισέφερε σημαντικό μεταφορικό έργο στη Χίο, μεταφέροντας πρόσφυγες και μετανάστες στην Βόρεια Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση του νησιού.
Στο βίντεο που ακολουθεί και το οποίο «τραβήχτηκε» από αέρος από τον κ. Κωνσταντίνο Αναγνώστου παρακολουθούμε το πλοίο να μπαίνει στο λιμάνι της Χίου, με καπετάνιο τον κ. Διαμαντή Παπαγεωργίου, παλαιότερα καπετάνιο στο «Αριάδνη».
Το «Νήσος Ρόδος», ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 1987, έχει μήκος 192,50 μ., πλάτος27 μ. και αναπτύσσει ταχύτητα 23 κόμβων. Η χωρητικότητά του είναι για 1600 επιβάτες και 750 οχήματα, ενώ διαθέτει 60 καμπίνες και 172 κλίνες.
Η ιστορία και το μακρύ ταξίδι του «Νήσος Ρόδος»
Παραθέτουμε κατωτέρω ορισμένα στοιχεία για το πλοίο και ειδικότερα τα μακρύ ταξίδι του από το 1987, οπότε και ναυπηγήθηκε, έως ότου φτάσει στο Αιγαίο, όπως καταγράφονται ατην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net.
Το ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ ολοκλήρωσε την ναυπήγησή του στα ναυπηγεία της MITSUBISHI στο SHIMONOSEKI της Ιαπωνίας, τον Οκτώβριο του 1987, με πρώτο του όνομα να είναι το KISO.
Μετά από μια παρουσία 18 ολόκληρων χρόνων στις θάλασσες την Ιαπωνίας, τον Φεβρουάριο του 2005 αφήνει την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου για το μακρινό του ταξίδι στην Ελλάδα, με νέο του όνομα το OCEAN TRAILER και νέο του ιδιοκτήτη την HELLAS FERRIES.
Στις 2/3/2005 φτάνει στην Ελλάδα με πλοίαρχο τον Cpt Λευτέρη Κατράνη και δένει στον νέο μόλο Δραπετσώνας για τις απαραίτητες εργασίες. Μετά τον δεξαμενισμό του στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου ξεκινά δρομολόγια, αρχικά για λίγες ημέρες στην γραμμή Κόρινθος – Βενετία και αμέσως μετά ναυλωμένο για λογαριασμό της GRIMALDI LINES, στην γραμμή Γένοβα -Βαρκελώνη.
Το φθινόπωρο του 2007 επιστρέφει στα χέρια της HELLENIC SEAWAYS και με νέο όνομα το HELLENIC VOYAGER, ξεκινά δρομολόγια στην γραμμή Κόρινθος – Porto Marghera.
Το καλοκαίρι του 2009 αποφασίζεται η μετασκευή του κι έτσι δένει στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας για τις περαιτέρω εργασίες, που είχαν να κάνουν κυρίως με το εσωτερικό του (ανακατασκευή Deck 7 και μέρους του Deck 8) αλλά και με το εξωτερικό του (προσθήκη των απαραίτητων σωσίβιων λέμβων).
Τον Μάιο του 2010 μετονομάζεται σε ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ με σκοπό να δρομολογηθεί στην γραμμή Πειραιάς – Πάρος-Κως-Ρόδος. Πράγματι στις 11 Ιουνίου 2010 πραγματοποιεί το πρώτο του δρομολόγιο στην ακτοπλοΐα, μένοντας στην γραμμή μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου του 2011.
Στις 23 Φεβρουαρίου 2011 αναχωρεί από το Πέραμα για την Λιβύη, συμμετέχοντας μαζί με τα υπόλοιπα πλοία του ελληνικού στόλου στον απεγκλωβισμό των κατοίκων της Λιβύης.
Τον Αύγουστο του 2012 ναυλώνεται πραγματοποιώντας δρομολόγια στην γραμμή Iskenderun (Τουρκία) – Damietta (Αίγυπτος), όπου παρέμεινε μέχρι τα τέλη Μαΐου του 2013.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 επιστρέφει στην γραμμή Κόρινθος – Porto Marghera από την οποία αποχωρεί στα τέλη Μαΐου του 2015 για να δρομολογηθεί στο Αιγαίο.