Παράνομες οι εργολαβίες για ΒΙΑΛ και Μόρια – Ποιος θα εγκρίνει τις «πέτσινες» συμβάσεις του Μηταράκη;

Σαν να μην έφτανε η πολιτική εξαπάτηση του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου κ. Νότη Μηταράκη, που προσήλθε, στις 2 Σεπτεμβρίου 2020, στην συνάντηση με τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων της Χίου, με αντικείμενο την δομή προσφύγων για να αποφευχθεί η «λύση ΒΙΑΛ», έχοντας ήδη από την προηγουμένη υπογράψει την σύμβαση με τον εργολάβο, σήμερα αποκαλύπτουμε ότι η ενέργεια αυτή είναι από κάθε άποψη και παράνομη.

Η σύμβαση με την εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε., για τη Χίο, καθώς και η ανάλογη με την ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, για την Λέσβο, με συμβατικό αντικείμενο 1.031.398,71 ευρώ (ΤΕΡΝΑ Α.Ε.) και 854.390,86 ευρώ (ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ), αφορούν αποκλειστικά και μόνον τις επιταχθείσες εκτάσεις στο «17» του Αίπους και στον Καραβά της Λέσβου και όχι οποιαδήποτε έκταση στα δύο νησιά, υπό τον παραπλανητικό τίτλο της σύμβασης «Προπαρασκευαστικές εργασίες περίφραξης και καθαρισμού γηπέδου στο νησί της Χίου».

Τι αναφέρει η πρόσκληση του Φεβρουαρίου

Η κατ΄ επίφαση διαγωνιστική διαδικασία και συγκεκριμένα η πρόσκληση που είχε απευθύνει στις τρεις «εκλεκτές» εταιρείες (η τρίτη είναι η Μυτιληναίος Α.Ε.) ο κ. Μηταράκης στις 21 Φεβρουαρίου 2020, δηλαδή λίγες ημέρες μετά τις επιτάξεις των εκτάσεων στις παραπάνω περιοχές για την δημιουργία των υπερδομών, αφορούσε ακριβώς αυτές τις εκτάσεις σε Χίο, Λέσβο και Σάμο.

Ειδικότερα, στην παράγραφο 2 της πρόσκλησης (αντικείμενο) καθορίζονται ως εξής οι υπόψη περιοχές:

1. Έργο 1: Προπαρασκευαστικές εργασίες περίφραξης και καθαρισμού γηπέδου στην τοποθεσία Κρητικού Λάκος / Ψείρα στον δήμο Χίου.

2. Έργο 2: Προπαρασκευαστικές εργασίες περίφραξης και καθαρισμού γηπέδου στην τοποθεσία «Καραβάς» στον δήμο Δυτικής Λέσβου.

3. Έργο 3: Προπαρασκευαστικές εργασίες περίφραξης και καθαρισμού γηπέδου στην τοποθεσία «Ζερβού» στον δήμο Ανατολικής Σάμου.

Ο Μηταράκης υπέγραψε συμβάσεις για ανύπαρκτα γήπεδα – Θα τους χαρίσει εκατομμύρια;

Από την στιγμή που οι επιτάξεις σε Αίπος και Καραβά αυτοδικαίως ήρθησαν η οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια και πράξη με αναφορά στις συγκεκριμένες περιοχές είναι προφανώς ουσιαστικά εκτός νομικού πλαισίου.

Μπορεί μεν οι δύο αναφερόμενες εταιρείες (ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ) να «κέρδισαν» τον διαγωνισμό και να πήραν την δουλειά, ωστόσο συμβάσεις δεν είχαν υπογράψει.

Μετά δε την τυπική και ουσιαστική κατάργηση του αντικειμένου του διαγωνισμού (άρση επιτάξεων, άρα δεν υπάρχουν οι επίμαχες προς εργασίαν εκτάσεις), γεννάται μείζον νομικό και πολιτικό ζήτημα πώς ο υπουργός Μετανάστευσης προχώρησε στην υπογραφή των επίμαχων συμβάσεων.

Θεωρητικά, οι συμβάσεις αυτές πρέπει να ελεγχθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την νομιμότητά τους, ενώ ο οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να τις προσβάλλει και να ζητήσει την ακύρωσή τους.

Στα… αζήτητα οι δύο εργολαβίες επί πέντε μήνες

Επί σχεδόν πέντε μήνες μετά την κατακύρωση στις τρεις εταιρείες της δουλειάς (μία για κάθε νησί) και μέχρι την αυτοδίκαιη άρση των επιτάξεων, που είχε αποκαλύψει ο astraparis.gr στις 12 Ιουλίου 2020, ο κ. Μηταράκης δεν τις είχε καλέσει για την υπογραφή των προβλεπόμενων συμβάσεων, επειδή προφανώς λόγω των πολιτικών εξελίξεων μετά την βάρβαρη επέλαση των ΜΑΤ σε Χίο και Λέσβο όλες οι διαδικασίες είχαν παγώσει.

ΟΙ διαδικασίες αυτές ξεκίνησαν στις 13 Αυγούστου 2020, με την αποστολή στις δύο εταιρείες των σχετικών προσκλήσεων και ολοκληρώθηκαν με την υπογραφή των συμβάσεων την 1η Σεπτεμβρίου 2020 για τη Χίο και στις 2 Σεπτεμβρίου 2020 για την Λέσβο.

Εργολάβοι παντός καιρού και για όλες τις περιοχές, κάτι σαν πασπαρτού

Ενώ, λοιπόν, οι δύο εργολαβίες είναι για τις συγκεκριμένες δύο περιοχές (Αίπος και Καραβάς), με προσφορές και τεχνικό αντικείμενο για εκείνες, ο κ. Μηταράκης επιχειρεί τώρα να τους δώσει αλλού (ΒΙΑΛ και Μόρια) την ίδια δουλειά , αλλά προφανώς με άλλα τεχνικά χαρακτηριστικά και μεγέθη (άλλο τα κατσάβραχα του Αίπους κι άλλο τα χωράφια του Χαλκειούς)!

ΟΙ προθεσμίες των δύο μηνών έχουν ήδη αρχίσει να «τρέχουν» και για τις δύο εργολαβίες, που σύμφωνα με τις συμβάσεις θεωρούνται εγκατεστημένες και θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν ο κ. Μηταράκης τολμήσει παραβιάζοντας την νομοθεσία να δώσει το «πράσινο φως» για την έναρξη των εργασιών σε Χαλκειός και Μόρια.

Εδώ αναφέρονται ξεκάθαρα πού θα γίνουν οι εργασίες και όχι στην ΒΙΑΛ και στην Μόρια, που επιδιώκει τώρα ο κ. Μηταράκης.

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια