
Πάσχει η αεροπορική σύνδεση των νησιών του Β.Α. Αιγαίου
Την ανησυχία των κατοίκων της Λήμνου, αλλά και των νησιών Χίου και Σάμου, για τον μικρό αριθμό πτήσεων στην γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος μεταφέρουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κ.κ. Νότης Μηταράκης (Χίου) και Χαράλαμπος Αθανασίου (Λέσβου).
Με ερώτησή τους προς τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών κ.κ. Χρήστο Σπίρτζη και Ευκλείδη Τσακαλώτο, αναφέρονται στον διαγωνισμό για τις άγονες αεροπορικές γραμμές, επισημαίνοντας ότι «μπορεί να έκλεισε με όφελος για το ελληνικό Δημόσιο κατά μέσο όρο 36 εκατ. ευρώ ετησίως, δεν συνέβη όμως το ίδιο για τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, αφού περικόπτονται δρομολόγια διασύνδεσής τους».
Συγκεκριμένα, αναφέρουν στην ερώτησή τους «μεγάλες απώλειες αφορούν τη γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος η οποία δόθηκε για εκμετάλλευση ως το τέλος Μαρτίου 2017, μετά από διαδικασίες διαπραγμάτευσης, στην εταιρεία Olympic Air έναντι του μέγιστου οικονομικού αντισταθμίσματος 606.884 ευρώ. Όπως πληροφορηθήκαμε, βάση της συγκεκριμένης ανάθεσης, θα εκτελούνται μόνο δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, έναντι πέντε που ήταν μέχρι πρότινος. Αυτό σημαίνει ότι η αεροπορική διασύνδεση των νησιών του νομού Λέσβου θα πραγματοποιείται μόνο με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως.
Η διοικητική εξάρτηση, σε κρίσιμους τομείς, της Λήμνου με τη Μυτιλήνη, έδρα του νομού Λέσβου αλλά και της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, αναγκάζει τους κατοίκους να μεταβαίνουν στη Λέσβο για θέματα υγείας, φορολογικά, δικαστικά ή υπηρεσιακά. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα νησιά Χίο και Σάμο.
Επιπλέον, η μείωση των δρομολογίων θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση των πολιτών με περισσότερα έξοδα διαμονής, τα οποία δεδομένων των δυσμενών οικονομικών συνθηκών θα είναι δύσκολο να καλυφθούν».
Ερωτούν δε του αρμόδιους υπουργούς σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε να βελτιωθεί η ζωτικής σημασίας διασύνδεση των νησιών της Λέσβου, της Χίου και της Σάμου.