Πωλητήρια σε ξενοδοχεία ελλείψει τουριστών

Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο τα προς πώληση ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις με ενοικιαζόμενα δωμάτια στη Χίο.

Μια «ματιά» στις μικρές αγγελίες είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς πως οι αγγελίες για πωλήσεις ξενοδοχειακών μονάδων παλιών και καινούργιων έχουν αυξηθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα στην πόλη και στην περιφέρεια.

Πέραν εκείνων που είναι καταχωρημένα σε ιστοσελίδες πωλήσεων, υπάρχει και ένας άλλος αριθμός ξενοδοχείων προς πώληση, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν το «φωνάζουν» και κινούν τις διαδικασίες είτε οι ίδιοι, είτε μέσω μεσιτών, αλλά χωρίς αγγελίες. Εκτιμάται δε ότι οι προς πώληση μονάδες προσεγγίζουν τις δέκα.

Οι ιδιοκτήτες τους θεώρησαν τον τουρισμό ως μια σημαντική επενδυτική ευκαιρία, κάποιοι από αυτούς ασχολήθηκαν για κάποιο διάστημα, προφανώς όμως απογοητευμένοι από την κατάσταση και τα αριθμητικά μεγέθη, «κρούουν πρύμναν», προς άλλες (;) κατευθύνσεις, προσδοκώντας ότι αν πετύχουν μια καλή τιμή πώλησης θα καταφέρουν να καλύψουν τα «σπασμένα».

Έτσι, βλέπουμε ξενοδοχεία στην πόλη και στον Καρφά να πωλούνται από 800.000 ευρώ μέχρι και 1.000.000 ευρώ στα Μεστά.

Μόνο οι Τούρκοι δεν φτάνουν

Ο τουρισμός στο νησί μας, ειδικά ο οργανωμένος με πτήσεις τσάρτερ που το μεγαλύτερο μέρος του απορροφούνταν στα ξενοδοχεία της πόλη και του Καρφά, τα τελευταία χρόνια δεν υφίσταται , αφού σταμάτησαν σχεδόν όλες οι ευρωπαϊκές εταιρείες.

Η οικονομική κρίση έχει εκμηδενίσει τις όποιες προσπάθειες και πρωτοβουλίες ανελήφθησαν για αύξηση του εσωτερικού τουρισμού, ενώ η πτώση των προηγούμενων χρόνων λόγω και του προσφυγικού στο νησί μας δεν κάμφθηκε, όπως αντίστοιχα συνέβη στην γειτονική Λέσβο.

Με μοναδική κινητήρια δύναμη στον τουριστικό τομέα τους «γείτονες», είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσει να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα, ειδικά όταν οι «ξενοδόχοι» είναι άνθρωποι που ουδέποτε είχαν σχέση με τον κλάδο, που δεν κατάφεραν να προσδώσουν χαρακτήρα στο κατάλυμά τους και δεν το υποστήριξαν, ανάλογα.

Συνήθως επρόκειτο για ομογενείς που επένδυσαν τα λεφτά τους στην πατρίδα τους αλλά που δεν είχαν πέρα από αυτό ένα οργανωμένο πλάνο, έναν στόχο και μια συγκροτημένη λειτουργία και δομή, έτσι ώστε να μπορέσουν να υπερκεράσουν τις δυσκολίες, να προσδώσουν έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα και μια δυναμική στα καταλύματά τους και με βάση αυτή να αναζητήσουν το δικό τους κοινό.

Τα παραπάνω μαθηματικά οδήγησαν στην μείωση των εσόδων, στην απογοήτευση και εγκατάλειψη της επένδυσης και στην αναζήτηση… αγοραστών.

Υπάρχει προοπτική

Μέσα σε αυτό το αρνητικό κλίμα διαφαίνεται μια αχτίδα αισιοδοξίας και προοπτικής, με την έννοια ότι αν υπάρξει πραγματικό επενδυτικό ενδιαφέρον και μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αγοραστούν από ανθρώπους που θα δουλέψουν συγκροτημένα για την διάσωση και επιβίωσή τους, προσπαθώντας παράλληλα να βγάλουν το νησί στην τουριστική αγορά, θα υπάρξει νέα ώθηση στον τουριστικό τομέα.

Το παραπάνω επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χίου, κ. Γιώργος Μισετζής, δηλώνοντας πως «αν γίνουν επενδύσεις μεγάλες, η Χίος θα μπει ξανά και δυναμικά στον τουριστικό χάρτη».

Σχόλια