Ρεσιτάλ ανευθυνότητας κάνει άνω κάτω την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Χίου

Σε πλήρη ανατροπή της κανονικότητας στην οικονομική και κοινωνική ζωή του νησιού έχουν οδηγήσει η ανεύθυνη στάση του λιμενάρχη Χίου περί επικινδυνότητας του λιμανιού της Χίου και η επαμφοτερίζουσα στάση της δημοτικής αρχής επί του θέματος.

Τελευταία εξέλιξη ήταν η απόφαση των ακτοπλοϊκών εταιρειών να σταματήσουν τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Χίου από χθες (βράδυ) Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2023 και να «πιάσουν» Μεστά, μια απόφαση που γεννά πλείστα όσα ερωτηματικά για την σκοπιμότητά της.

Η εταιρεία Attica σε έγγραφό της αναφέρει ότι έλαβε την σχετική απόφαση μετά την συνέντευξη του κ. Παντελή Βατούση (σ.σ. στον ραδιοφωνικό σταθμό της Αλήθειας στις 9 Μαρτίου 2023) περί ακαταλληλότητας του λιμένα Χίου και της μη σαφούς θέσης του φορέα διαχείρισής του (Λιμενικό Ταμείου Χίου).

Δεν έχει γίνει ακόμα σαφές αν η εταιρεία έχει εξασφαλίσει για την αλλαγή των δρομολογίων της την έγκριση από την αρμόδια διεύθυνση θαλασσίων συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και αν όντως η τελευταία ενέκρινε (αν ενέκρινε) το σχετικό αίτημα, κρίνοντας την υπόθεση από την συνέντευξη του λιμενάρχη και μόνον!

Ο κ. Βατούσης σε σχετικό ερώτημα του astraparis.gr απήντησε ότι η εταιρεία έχει πάρει έγκριση από το υπουργείο.

Αν, όντως, έτσι έχει γίνει οι ευθύνες, τόσο του ιδίου, όσο και της αρμόδιας υπηρεσίας είναι αναμφίβολα μεγάλες, αφού θεσμικά και ουσιαστικά δεν προβλέπεται ο χαρακτηρισμός ενός λιμένα ως ακατάλληλου μέσα από την ραδιοφωνική συχνότητα!

Να σημειωθεί, αυτό δε αφορά τόσο τον κ. Βατούση και την προϊσταμένη αρχή, όσο και την εταιρεία Attica, ότι την ημέρα που έγιναν οι επίμαχες δηλώσεις περί ακαταλληλότητας δύο πλοία της εταιρείας, το Νήσος Σάμος και το Νήσος Μύκονος πρυμνοδέτησαν στο λιμάνι της Χίου με διαφορά 15 λεπτών, όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες που ακολουθούν.

Ξεσαλώνουν οι… μεστόπληκτοι

Μέσα σε αυτό το ρεσιτάλ ανευθυνότητας βρήκαν την ευκαιρία και οι… μεστόπληκτοι να θριαμβολογήσουν και να… διαδηλώνουν για τον λιμένα των Μεστών, υποδεικνύοντάς τον ως εκείνον που πρέπει να καταστεί το κεντρικό λιμάνι του νησιού.

Αγνοούν, ωστόσο, ότι θα πρόκειται για πανελλήνια, αν όχι παγκόσμια πρωτοτυπία, το κεντρικό λιμάνι ακτοπλοϊκής σύνδεσης ενός τόπου να απέχει 40 και πλέον χιλιόμετρα από εκεί που κατοικεί η συντριπτική πλειονότητα του πληθυσμού, από την οικονομική και κοινωνική ζωή του νησιού.

Ακόμα και στο τεράστιο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας οι πλέον απομακρυσμένες περιοχές – συνοικίες του είναι πιο κοντά στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά.