
Ξηλώστε το «καρούμπαλο» πριν σκοτωθεί κόσμος
Εντελώς θέμα τύχης είναι ότι ακόμα δεν έχει προκληθεί ατύχημα κατά την φορτοεκφόρτωση των φορτηγών αυτοκινήτων στα πλοία στην νέα ράμπα – «καρούμπαλο» του λιμανιού της Χίου, επισημαίνουν– κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου – οι λιμενικοί.
Η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Χίου – Σάμου, επτά μήνες μετά την λειτουργία της νέας ράμπας πρόσδεσης των πλοίων, τονίζει ότι «η κλίση της είναι τέτοια που έχει σαν αποτέλεσμα τα περισσότερα φορτηγά να «διπλώνουν» και μέρος αυτών να ακουμπά στο οδόστρωμα με πολύ πιθανό κίνδυνο την ανατροπή τους.
Γνωρίζοντας τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του λιμένα Χίου σας βεβαιώνουμε ότι το γεγονός που ένα τέτοιο ατύχημα δεν έχει ακόμη προκληθεί οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στη τύχη και όπως αντιλαμβάνεστε, όταν ανατραπεί ένα φορτηγό όχημα, δεν θα μιλάμε για υλικές ζημιές αλλά για ανθρώπινές ζωές, αφού πλήθος κόσμου κινείται μέσα και περιμετρικά αυτού, καθημερινά.
Σε αυτή δε την περίπτωση είναι βέβαιο ότι οι συνάδελφοι λιμενικοί που εκτελούν βάρδια, αν σταθούν “τυχεροί” και δεν ανήκουν στα θύματα, θα είναι οι πρώτοι που θα τους ζητηθεί να απολογηθούν, χωρίς πραγματικά να φέρουν την παραμικρή ευθύνη».
Να σημειώσουμε ότι το θέμα του τεράστιου όγκου και του αισθητικού προβλήματος στη προκυμαία είχαμε επισημάνει σε αναλυτικό ρεπορτάζ μας (ο astraparis.gr είχε χαρακτηρίσει την νέα ράμπα «καρούμπαλο»), ενώ σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις μας με οδηγούς φορτηγών είχαν επισημανθεί ακριβώς οι ίδιοι κίνδυνοι που σήμερα τίθενται από τους λιμενικούς.
Είναι έτσι τα σύγχρονα λιμάνια;
Η Ένωση, στην επιστολή της προς την διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Χίου αναφέρεται και στα γενικότερα προβλήματα, ήσσονος σε σχέση με το προηγούμενο, με την νέα ράμπα πρόσδεσης και ειδικότερα:
«Αρχικά, τα περισσότερα πλοία, αντιμετωπίζουν πρόβλημα όσον αφορά στην πρόσδεση τους στο συγκεκριμένο σημείο αφού ο καταπέλτης τους δεν εφάπτεται ποτέ σωστά με την ράμπα, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τα πληρώματα των πλοίων να καταφεύγουν στην λύση της “σαμπρέλας”, τοποθετούν δηλαδή ένα λάστιχο μεταξύ καταπέλτη του πλοίου και ράμπας του λιμανιού, προκειμένου να προσαρμόσει καλύτερα το ένα πάνω στο άλλο, ώστε να αποφευχθούν υλικές ζημιές κατά την είσοδο και έξοδο των οχημάτων από τα πλοία.
Η “πατέντα” αυτή, όμως, αφενός δεν θυμίζει ούτε στο ελάχιστο κάποιον εκσυγχρονισμένο λιμένα, αφετέρου δεν εξυπηρετεί σε περιπτώσεις κάποιων οχημάτων που λόγω φορτίου ή ακόμη και κατασκευής τους έχουν χαμηλότερο ύψος, ειδικά όταν οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν είναι δυσμενείς.
Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, τι αντιμετωπίζει κάθε φορά το προσωπικό που εκτελεί βάρδια, τόσο από τους επιβάτες, όσο και από τα πληρώματα των πλοίων, όταν δεν μπορεί να αποφευχθεί η πρόκληση ζημιών αμφοτέρων των προαναφερθέντων».
Η Ένωση καλεί, τέλος, το Λιμενικό Ταμείο, να λάβει τα ενδεδειγμένα μέτρα για την επίλυση των προβλημάτων που προκαλούνται από την νέα ράμπα πρόσδεσης και τους κινδύνους που ελλοχεύουν καθημερινά για τους λιμενικούς και τους επιβάτες.