Βολές κατά της αξιολόγησης από τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου

Τις ενέργειες της σχολικής συμβούλου νηπιαγωγών της 47ης εκπαιδευτικής περιφέρειας (Χίου, Σάμου), η οποία με εισαγωγικό της σημείωμα προωθεί την αξιολόγηση της κυβέρνησης, που κατηγοριοποιεί συναδέλφους, σχολεία και νηπιαγωγεία, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου.

Οι ενέργειες της σχολικής συμβούλου, προστίθεται στην ανακοίνωση, είναι η «καλύτερη απάντηση» σε όσους έβαλαν ενάντια στις αποφάσεις του σωματείου για τη θέση που πήρε για το ρόλο των στελεχών στην εκπαίδευση στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής – αντιλαϊκής πολιτικής.

Είναι, συνεχίζει ο Σύλλογος, η «καλύτερη απάντηση» και σε όσους καλοπροαίρετα προβληματίστηκαν αν μπορούν άνθρωποι σε αυτές τις θέσεις να υπηρετούν τα συμφέροντα των συναδέλφων ή είχαν αυταπάτες για το ρόλο που θα επιλέξουν! Ενισχύεται η ορθότητα της απόφασης του σωματείου να προχωρήσει στη διαγραφή της από το σωματείο.

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου καλεί τους διευθυντές (και υποδιευθυντές) των σχολείων να σταθούν δίπλα στους συναδέλφους και να μη μετατραπούν σε αξιολογητές τους. Αυτό σημαίνει ότι, με βάση την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, τους καλούμε να απέχουν:

  • από την εξ αποστάσεως επιμόρφωση,
  • από τον ορισμό ομάδων εργασίας,
  • από τον προγραμματισμό δράσης ή τα σχέδια δράσης,
  • από τις διαδικασίες αξιολόγησής τους και
  • από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου τους και γενικότερα από όλες τις διαδικασίες αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Αυτό σημαίνει, τονίζει ο Σύλλογος, καμιά συνάδελφος νηπιαγωγός δεν προχωρά στα όσα εντέλλει με ύφος «επιθεωρητή» η σχολική σύμβουλος.

Επίσης, καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, με βάση την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, να απέχουν:

  • από τη συγκρότηση ομάδων εργασίας,
  • από τον προγραμματισμό, την κατάθεση σχεδίου εργασίας και την παράδοση του όποιου υλικού μπορεί να αναρτηθεί στο «Παρατηρητήριο» της αξιολόγησης,
  • από την «εθελοντική» αξιολόγηση,
  • από τη σύνταξη έκθεσης ατομικής αξιολόγησης,
  • από κάθε διαδικασία αξιολόγησής τους από τον σχολικό σύμβουλο και τον διευθυντή του σχολείου,
  • από τη στελέχωση των 5μελών επιτροπών ανά νομό, ως παραρτημάτων της ΑΔΙΠΠΔΕ (αρχής διασφάλισης ποιότητας στην εκπαίδευση).
  • Δεν συμβάλλουμε στην κατηγοριοποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο. Υπερασπιζόμαστε τον ενιαίο χαρακτήρα της  εκπαίδευσης, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.

Απέχουμε από όλα τα παραπάνω και οτιδήποτε άλλο γίνεται για να υλοποιηθεί το νομοθετικό πλαίσιο (αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών).