Οι αγοραστικές συνήθειες των Ευρωπαίων στις γιορτές – Της τελευταίας στιγμής οι Έλληνες

Έρευνα σχετικά με για τις αγοραστικές συνήθειες των Ευρωπαίων κατά τη διάρκεια των εορτών, πραγματοποίησε η MasterCard, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της εορταστικής περιόδου.

Η μελέτη αποκαλύπτει μεταξύ άλλων πως οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα προσωπικά δώρα που έχουν επιλεγεί με σκέψη κι ενδιαφέρον, δίνει στοιχεία για το ποια είναι τα καλύτερα και ποια τα χειρότερα δώρα των εορτών, και τι έχει μεγαλύτερη σημασία όταν αγοράζεις ένα δώρο.

Η πανευρωπαϊκή έρευνα της διεξήχθη σε πάνω από 15.000 ανθρώπους σε 17 χώρες και αποκάλυψε ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν να προσφέρουν και να λαμβάνουν δώρα από τους αγαπημένους τους που να είναι επιλεγμένα αποκλειστικά γι’ αυτούς (46%) και με προσωπικό νόημα (44%). Στην κορυφή των προτεραιοτήτων όσον αφορά στα δώρα, είναι η κατανόηση του τι πραγματικά θέλουν οι άλλοι (87%) και το να δείχνουν ενδιαφέρον (86%).

Όταν δεν αφιερώνουμε χρόνο και σκέψη, η ενοχή μας καταβάλλει: ένας στους τέσσερις μετάνιωσε για ένα δώρο που προσέφερε γιατί δεν έβαλε αρκετή σκέψη σ’ αυτό. Το 45%, σχεδόν οι μισοί, που λένε ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο, έχουν επίσης απογοητευτεί. Φαίνεται ότι η σκέψη είναι η πιο σημαντική επένδυση που κάνουμε όταν αγοράζουμε ένα δώρο, με σχεδόν όλους μας (97%) να πιστεύουμε ότι το κόστος του δώρου που παίρνουμε από ένα αγαπημένο μας πρόσωπο δεν έχει καμία σημασία.

Οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής

Η μελέτη ρίχνει φως και στο πόσο νωρίτερα ξεκινάμε τα ψώνια των εορτών. Παρόλο που το 1/3 των καταναλωτών (32%) ξεκινάει ένα μήνα νωρίτερα, σχεδόν οι μισοί (45%) παραδέχονται ότι ξεκινούν να ψάχνουν για δώρα μόλις μια εβδομάδα νωρίτερα ή την τελευταία στιγμή! Οι Έλληνες είναι της τελευταίας στιγμής, (60%) περιμένοντας την τελευταία εβδομάδα για να ξεκινήσουν τα εορταστικά ψώνια τους.

Οι άνδρες είναι πιο πιθανό να  αφήσουν τα ψώνια για την τελευταία στιγμή (34%) σε σχέση με τις γυναίκες (27%), ξεκινώντας το νωρίτερο μόλις μια εβδομάδα πριν. Είναι ενδιαφέρον ότι από αυτούς που είπαν ότι έχουν λάβει ένα απρόσωπο δώρο ( 45%), σχεδόν ένας στους τρεις (28%) πιστεύει ότι αυτό οφείλεται στο ότι οι αγαπημένοι τους άφησαν την αγορά του δώρου για την τελευταία στιγμή.
Tα συμπεράσματα για τους εμπόρους

Αξιοποιώντας την έρευνα, οι έμποροι μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους το 2015 προτρέποντας τους πελάτες τους να επιλέγουν προσωπικά δώρα και να σκέφτονται προσεκτικά όταν ψωνίζουν, ειδικά την εορταστική περίοδο. Έτσι θα εξασφαλίσουν ότι τα έσοδα δεν θα «παρακάμψουν» το κατάστημά τους, όπως θα γινόταν στην περίπτωση της επιλογής μετρητών ως δώρο, καθώς η δικαιολογία όσων έλαβαν μετρητά ως δώρο είναι ότι οι αγαπημένοι τους δεν ήξεραν τι να αγοράσουν (45%).

Πώς πληρώνουν οι Ευρωπαίοι

Σχεδόν δύο στους τρεις (66%) Ευρωπαίους θα πληρώσει χρησιμοποιώντας κάρτα όταν ψωνίζει στο κατάστημα

Όταν κάνουν online αγορές, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πιστωτική (39%) ή χρεωστική κάρτα (25%).

Σχεδόν το 90% των καταναλωτών στη Σουηδία και τη Γαλλία πληρώνει στο κατάστημα με κάρτα

Συνήθειες των Ευρωπαίων κατά την αγορά δώρων

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ηλικία παίζει ρόλο στις συνήθειες των Ευρωπαίων όσον αφορά την αγορά δώρων. Οι πελάτες ηλικίας 55 ετών και άνω (55%) είναι δυο φορές πιο πιθανό να δώσουν απλώς μετρητά ως δώρο σε σχέση με τους πελάτες ηλικίας 18-34 (7%).

Εκτός από τα μετρητά, τα δώρα τα οποία θεωρούνται ως τα πιο απρόσωπα από τους Ευρωπαίους – και τα οποία οι έμποροι θα ήθελαν να αποφεύγουν να τα θεωρούν ως τέλεια δώρα –είναι τα χρυσόψαρα (52%), οι οικιακές συσκευές (35%), τα σεντόνια (26%) και το προϊόντα μπάνιου (26%).

ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ