Όχι από το περιφερειακό συμβούλιο στην πώληση των αεροδρομίων

Την απόφασή του να απαιτήσει δημόσια, βιώσιμα, ασφαλή, λειτουργικά και με χαμηλό κόστος αεροδρόμια, που θα εξυπηρετούν τους πολίτες και το δημόσιο συμφέρον, δηλώνει το περιφερειακό συμβούλιο Βορείου Αιγαίου με ψήφισμα που ενέκρινε στη χθεσινή συνεδρίασή του. Οι τοπικοί, αυτοδιοικητικοί, παραγωγικοί και αναπτυξιακοί φορείς, καταλήγει το ψήφισμα, είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε ρόλο και ευθύνες για το σκοπό αυτό.

Το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος, που εγκρίθηκε χθες ομόφωνα μετά από σχετική πρόταση της παράταξης Βόρειο Αιγαίο – Γόνιμη Γραμμή, έχει ως ακολούθως:

Το πρόγραμμα για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες, αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και ευθεία προσβολή της αξιοπρέπειας του ελληνικού λαού, αφού παραχωρεί σε ιδιώτες κρίσιμης εθνικής σημασίας δημόσιες υποδομές.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες υποδομές, υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό κορβανά, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν πολλές δυνατότητες για άμεση αύξηση της αποδοτικότητάς τους.

Πρόκειται για καίριες αναπτυξιακές υποδομές του ελληνικού κράτους και η ιδιωτικοποίησή τους, όχι μόνο θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στις τοπικές μικροοικονομίες, αλλά θα δημιουργήσει επικίνδυνο κενό σε ζητήματα εθνικής σημασίας σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή –την ώρα, μάλιστα, που πολλαπλασιάζονται οι εστίες ανάφλεξης στην ευρύτερη γειτονιά μας.

Τα έσοδα που εξαγγέλλει το ΤΑΙΠΕΔ από την ιδιωτικοποίηση είναι κατά πολύ λιγότερα από τα καθαρά έσοδα των κρατικών αεροδρομίων, ενώ η εκμετάλλευσή τους από τη σύμπραξη ελληνικών και ξένων μονοπωλίων (Μυτιληναίος, Κοπελούζος, Μπόμπολας) θα επιφέρει απώλεια των εσόδων που συνεισέφεραν στον κρατικό προϋπολογισμό (π.χ. υπερπτήσεις), αυξάνοντας παράλληλα τα τέλη και τα ναύλα, τα οποία θα περάσουν στην πλάτη του επιβατικού κοινού. Αρκεί να θυμηθεί κανείς τι έχει συμβεί με τις παραχωρήσεις για τους μεγάλους οδικούς άξονες, όπου και τα διόδια έχουν πολλαπλασιαστεί και οι υποδομές, όπως π.χ. η εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών, παραμένουν επικίνδυνες, την ώρα που οι οδηγοί πληρώνουν προς τις εταιρίες πολύ αυξημένα διόδια.

Τα περιφερειακά αεροδρόμια ανήκουν στα ιδιόχρηστα πράγματα. Το ξεπούλημά τους αντιτίθεται στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, στην Εθνική ασφάλεια και στην αρχή της αναλογικότητας.

To Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου, θεωρώντας θεσμική και ηθική υποχρέωσή του να υπερασπιστεί τη δημόσια και εθνικής σημασίας περιουσία του ελληνικού κράτους, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του:

  • Στη διαδικασία παραχώρησης, για 40 και πλέον χρόνια σε ιδιώτες, των Κρατικών Αερολιμένων των ακριτικών νησιών μας (Λήμνου, Λέσβου, Χίου και Σάμου), διαδικασία η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο Νοέμβριο.
  • Σε μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, αφού η χρέωση ανά επιβάτη θα αυξηθεί στα 14,5 ευρώ (περιφερειακό ειδικό τέλος) χρηματοδοτώντας τη συντήρηση, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των αεροδρομίων, χωρίς καμία επιβάρυνση του ιδιώτη «επενδυτή».
  • Στην εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας που έχει δημιουργηθεί με τα χρήματα του ελληνικού λαού -και μάλιστα έναντι ευτελούς τιμήματος.
  • Στην όποια απόφαση και πράξη που συνιστά πολιτική υποτέλεια, ιδεολογική εμμονή και όχι πραγματική κοινωνική ανάγκη.
  • Στην όποια απειλή θέσεων εργασίας, αφού δεν υπάρχει ρητή δέσμευση για διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας.
  • Στην όποια απόφαση αγνοεί προκλητικά τη βούληση και το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών.