Αποχώρησαν οι Χαλκούσοι, άνοιξε ο δρόμος προς την ΒΙΑΛ

Λύθηκε περίπου στη μία και μισή το μεσημέρι της Τετάρτης, 1η Ιουνίου 2016, ο αποκλεισμός του hot spot της ΒΙΑΛ από τους κατοίκους του Χαλκειούς, οι οποίοι αντιδρούσαν στην μεταφορά ξύλινων οικίσκων στο κέντρο, για τις ανάγκες της υπηρεσίας ασύλου.

Ο αποκλεισμός της πρόσβασης, από χθες το πρωί, είχε προκαλέσει ένταση στην περιοχή και η αστυνομική διεύθυνση Χίου κατέβαλε κάθε δυνατή προσπάθεια να πεισθούν οι κάτοικοι ότι οι οικίσκοι ήταν για τις αναφερθείσες ανάγκες και όχι για την κάλυψη στεγαστικών αναγκών των προσφύγων και μεταναστών, όπως πίστευαν και να αποφευχθεί η βίαιη απομάκρυνσή τους.

Τελικά, οι διαπραγματεύσεις που ξεκίνησαν εκ νέου το πρωί της Τετάρτης είχαν θετικό αποτέλεσμα, η κρίση εκτονώθηκε και οι κάτοικοι που είχαν καταλάβει την πρόσβαση προς την ΒΙΑΛ πείσθηκαν και αποχώρησαν. Στην ομαλή εξέλιξη των διαπραγματεύσεων και στη θετική κατάληξή τους, συνέβαλαν με την παρουσία τους ο αντιπεριφερειάρχης Χίου κ. Σταμάτης Κάρμαντζης, ο αστυνομικός διευθυντής κ. Δημήτρης Αυγερινός και η υπεύθυνη από την ευρωπαϊκή υπηρεσία ασύλου κα Θεώνη Δασκαλάκη.

Με την τοποθέτηση των οικίσκων στον χώρο της ΒΙΑΛ εκτιμάται ότι θα μπορέσει μεγαλύτερος αριθμός ειδικών υπαλλήλων να εργασθεί για την διεκπεραίωση των αιτήσεων ασύλου, γεγονός που θα οδηγήσει με ταχύτερους ρυθμούς στην αποσυμφόρηση όχι μόνον της ΒΙΑΛ, αλλά και συνολικά της Χίου από πρόσφυγες και μετανάστες, ο αριθμός των οποίων αυτή τη στιγμή υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες των δομών φιλοξενίας.