Αντίθετη η ΑΣΕ εκπαιδευτικών στην μετατροπή σε πρότυπο του 1ου γυμνασίου Χίου
Την αντίθεσή της στην μετατροπή του 1ου γυμνασίου Χίου σε πρότυπο εκφράζει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας Χίου και στηρίζει την σχετική απόφαση των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.
Αναλυτικά, στην σημερινή – Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 – ανακοί0νωσή της σημειώνει τα ακόλουθα:
Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) στηρίζει την απόφαση των εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Γονέων του 1ου γυμνασίου Χίου που με τη μαζική συνέλευσή τους αρνούνται να μετατραπεί το σχολείο τους σε πρότυπο.
Η διευθύντρια της δευτεροβάθμιας που παραβρέθηκε στη χθεσινή συνέλευση εκπαιδευτικών και γονέων δεν κατάφερε να πείσει για το αντίθετο, απεναντίας επιβεβαίωσε τις ανησυχίες τους. Επιδίωξε να φτιάξει μια ονειρική εικόνα για τα λεγόμενα «Πρότυπα» σχολεία, αλλά η προσπάθειά της έπεσε στο κενό.
Ισχυρίστηκε ότι τα σχολεία αυτά είναι ίδια με τα μουσικά (!), ενώ στην πραγματικότητα δεν έχουν καμία σχέση. Στα πιεστικά ερωτήματα των γονέων για το τι θα σημαίνει για το ίδιο αλλά και τα υπόλοιπα σχολεία η αντιπαιδαγωγική διαφοροποίηση σε «καλούς και κακούς μαθητές», που οδηγεί και σε «καλά και κακά σχολεία και εκπαιδευτικούς», δεν μπόρεσε να απαντήσει.
Κατέφυγε σε ανακρίβειες ότι υπό προϋποθέσεις δεν θα χαθούν οργανικές θέσεις (προβλέπεται στο ΦΕΚ 705/2023, αριθμ.15744/Δ6), ότι δεν θα φύγει εκπαιδευτικός και ότι το πρότυπο δε δημιουργεί μαθητές δυο ταχυτήτων, ενώ η πραγματικότητα βοά.
Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο σχολείο, των χορηγών και των μάνατζερ, θα περάσει μέσα από εξοντωτικές αξιολογήσεις με βάση την απόδοσή του (άρθρο 21, παρ. 3γ) με δείκτες, όπως η πρόσβαση στα ΑΕΙ, δραστηριότητες και δράσεις κ.λπ., σε μια «έκθεση», που θα αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου, για να μπορεί ο καθένας να ξέρει αν αυτό το σχολείο είναι “καλό” ή όχι ή αν το διπλανό είναι “καλύτερο” κ.λπ…
Όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ο αγχωτικός έλεγχος και οι βαθμοί των εξετάσεων, αλλά είναι η ολόπλευρη μόρφωση – γνώση για τους μαθητές, η ομαλή κοινωνικοποίησή τους, η διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων με κριτήριο την κοινωνική πρόοδο και ευημερία. Το παιδαγωγικό έργο δεν μπορεί να μετρηθεί με δείκτες και κουτάκια!
Η απόσυρση του κράτους από την οικονομική στήριξη θα αναγκάσει τους γονείς να βάζουν το χέρι στην τσέπη, θα ενταθούν τα φροντιστήρια «χάριν αριστείας», ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να «πνίξουν» την παιδαγωγική τους υπόσταση, φαντασία, πρωτοβουλία με ό,τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΑΣΕ στέκεται στο πλευρό εκπαιδευτικών και γονέων και πρωτοστατεί στις αγωνιστικές αποφάσεις στήριξής τους από την ΕΛΜΕ Χίου και τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών. Η υπόθεση της εκπαίδευσης των παιδιών μας αφορά όλους και όλες. Καλούμε όλα τα σχολεία να αγωνιστούν ώστε να μην προχωρήσουν αυτά τα σχέδια, που θα επηρεάσουν άμεσα όλες τις σχολικές μονάδες, μιας και στην πόλη της Χίου υπάρχουν μόλις 4 γυμνάσια. Αν το ένα γίνει πρότυπο, θα έχει άμεσα αντίκτυπο στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντίστοιχα και στα λύκεια. Επίσης, θα επηρεάσει την επόμενη σχολική χρονιά τους μαθητές της ΣΤ΄ δημοτικού από το 2ο δημοτικό, το 11ο δημοτικό και άλλα, που συνήθως «απορροφώνται» στο 1ο γυμνάσιο Χίου.
Τη διαχρονική πολιτική εμπορευματοποίησης και υποβάθμισης του σχολείου της αγοράς που προωθείται από όλες τις κυβερνήσεις μπορεί να σταματήσει μόνο ο αγώνας εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, όπως έχει δείξει η εμπειρία σε όλη τη χώρα. Αυτός είναι ο δρόμος που έφερε αποτέλεσμα όταν φέτος γονείς και εκπαιδευτικοί απέτρεψαν 500 συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη την Ελλάδα.
Καλούμε τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας να ακούσει τη θέληση των εκπαιδευτικών και των γονιών, των σωματείων των εκπαιδευτικών και να μην προχωρήσει στη δημιουργία πρότυπων σχολείων. Να ζητήσει προσλήψεις, να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα και να μην βάζει το μαχαίρι στον λαιμό με το επιχείρημα ότι αν δεν γίνουν τα πρότυπα θα γίνουν συγχωνεύσεις.
Οι αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της «εξοικονόμησης εκπαιδευτικών» με δημιουργία τμημάτων άνω των 27 (!) μαθητών. Οι μαθητές και εκπαιδευτικοί το 2024 χρειάζονται σχολεία ασφαλή και λειτουργικά, κρατική χρηματοδότηση και όχι κοντέινερ, τάξεις με μαθητές και όχι «σαρδέλες», χρειάζονται εκπαιδευτικούς που δεν έχουν.
Αγώνας για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο των αναγκών μας για όλα τα παιδιά και όχι για το σχολείο των λίγων και της «αγοράς».