Αντίθετοι στη μετατροπή του σχολείου τους σε πειραματικό οι δάσκαλοι του 2ου Δημοτικού

Συντάσσονται με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου , αντίθετοι στη μετατροπή του σχολείου τους σε πειραματικό οι διδάσκοντες του 2ου Δημοτικού σχολείου Χίου.

Με ομόφωνη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων τάσσονται αντίθετοι σε αυτήν την επιβολή παραθέτοντας τα αρνητικά και προτείνοντας ενδεχομένως την ίδρυση ενός νέου πειραματικού σχολείου από την αρχήκι  όχι τη μετατροπή σε πειραματικό ενός σχολείου που υπάρχει ήδη .

Οι δάσκαλοι αναφέρουν :

  •   Είμαστε αντίθετοι με την κατάργηση των γεωγραφικών περιορισμών για την εγγραφή μαθητών, αφού τα παιδιά θα επιλέγονται με κλήρωση και όχι με βάση το σχολείο της γειτονιάς τους γεγονός που, εκτός από την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι γονείς, είναι αρνητικό για την κοινωνικοποίηση τους.
  • Αντιτιθέμεθα επίσης με τη μορφή εξωτερικής αξιολόγησης που βασίζεται στην αποδοτικότητα των μαθητών και στη συμμετοχή τους σε ομίλους δραστηριοτήτων, περιορίζοντας έτσι το περιεχόμενο και τους στόχους της εκπαίδευσης. Τονίζουμε ότι άλλο ζήτημα είναι να αξιολογείται η εκπαιδευτική διαδικασία και άλλο να χρησιμοποιείται η αξιολόγηση για τη δημιουργία σχολείων δύο ταχυτήτων.
  • Τονίζουμε ότι η επιπλέον χρηματοδότηση που απαιτείται στα πειραματικά σχολεία δεν είναι εξασφαλισμένη αφού αναζητείται από τα διασυνδεδεμένα ΑΕΙ και συχνά από χορηγίες.
  • Επισημαίνουμε ότι στο νησί της Χίου δεν υπάρχει Παιδαγωγικό τμήμα για να δικαιολογήσει τον ουσιαστικό στόχο ενός ΠΕΙ.Σ., που είναι η συνεργασία με φοιτητές και η προαγωγή του ερευνητικού έργου.
  • Δεν υπάρχει Πειραματικό Γυμνάσιο ώστε να υπάρχει συνέχεια.
  • Η κατάργηση των οργανικών θέσεων δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τους εκπαιδευτικούς της μονάδας αφού πλήττει και την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Για να λειτουργήσει ένα σχολείο ως κοινότητα μάθησης προϋποθέτει τη συνέχεια και τη σταθερότητα της ομάδας.

    Ως εκ τούτου γίνεται προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση και η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, σχολείων για «λίγους» και «εκλεκτούς».

    Βασικός ρόλος και στόχος του σχολείου είναι να δέχεται μαθητές χωρίς διακρίσεις με σκοπό την ολόπλευρη μόρφωση τους, την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους και την κοινωνικοποίηση τους.

    Αν επιβληθεί ο χαρακτηρισμός του σχολείου μας ως Πειραματικού, καταστρατηγείται ο ρόλος του Δημόσιου Σχολείου που αφορά σε όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις και εμποδίζεται η λειτουργία του σχολείου.

Προτείνεται δε, η ίδρυση ενός ΝΕΟΥ Πειραματικού Σχολείου στη Χίο και όχι ο χαρακτηρισμός ενός υφιστάμενου σχολείου, καταργώντας χωροταξικά όρια και οργανικές θέσεις.