Αξιολογητές γενικής για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής

Το “μπάχαλο” με τις στο γόνατο αποφάσεις της υπουργού παιδείας κ. Κεραμέως συνεχίζεται στα σχολεία αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αφού αξιολογητές γενικής αγωγής καλούνται να αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.

Στα νέα αυτά απαράδεκτα δεδομένα αντιδρά με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χίου σημειώνοντας: ” Σε όλες τις περιοχές όπου το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να ξεκινήσει η ατομική αξιολόγηση, αλλά και στην περιοχή μας, εστάλησαν επικαιροποιημένες καταστάσεις αξιολογητών-αξιολογούμενων στις οποίες εντάσσονται και οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι καλούνται να αξιολογηθούν από Συμβούλους Γενικής Αγωγής!

Είναι για μία ακόμα φορά πασιφανές ότι η αξιολόγηση που θέλει να προωθήσει το υπουργείο μοιάζει με κουρελόχαρτο. Ακόμα και διεπιστημονικά να θέλει κάποιος να εξετάσει το ζήτημα, δεν προκύπτει από πουθενά ότι ένας συντονιστής διαφορετικού αντικειμένου, μπορεί να αξιολογεί συναδέλφους άλλου αντικειμένου. Με την ίδια λογική θα μπορούσε να αξιολογεί συναδέλφους ΠΕ70 ένας συντονιστής που είναι υπεύθυνος για τους Μουσικούς! Αν κρίνουμε και από την επιμόρφωση όπου ειδικότητα πληροφορικής επιμορφώνει μουσικούς….

Φαίνεται ξεκάθαρα ότι το μόνο που νοιάζει το υπουργείο είναι να προλάβει τα χρονικά περιθώρια που το ίδιο έχει θέσει για να προωθήσει την ατομική αξιολόγηση. Επειδή όμως ο χρόνος κυλά και η διαδικασία πρέπει κατά το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει, το υπουργείο δεν έχει κανένα πρόβλημα να αναθέτει σε συντονιστές άλλου αντικειμένου να αξιολογήσουν τους νεοδιόριστους της ειδικής αγωγής.

Είναι τουλάχιστον επονείδιστο για τους συναδέλφους της ειδικής αγωγής, που έχοντας επομιστεί έως και 17 χρόνια αδιοριστίας γυρνώντας όλη τη χώρα για να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο, να αξιολογούνται από συντονιστές διαφορετικού αντικειμένου που ενδεχομένως ουδεμία σχέση έχουν με την ειδική αγωγή.

Άραγε για ποια αξιολογικά κριτήρια και αδιαφανείς διαδικασίες υπερηφανεύεται το υπουργείο; Καμία έκπληξη δεν μας προκαλεί. Ο στόχος τους είναι να δημιουργήσουν ένα  κατηγοριοποιημένο σχολείο, ένα σχολείο που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, ένα σχολείο υποστελεχωμένο, ένα σχολείο που θα αναζητά χορηγούς για να κρατηθεί ενεργό και που θα ζητά από τον γονέα να βάλει όλο και πιο βαθειά το χέρι στην τσέπη.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συνταχθούν με το πλαίσιο δράσης της Ομοσπονδίας μας. Να κάνουν χρήση του νόμιμου δικαιώματος της απεργίας-αποχής καθώς και των τρίωρων στάσεων εργασίας από την ατομική αξιολόγηση. Να καταγγέλλουν στο σύλλογο  τυχόν αυθαιρεσίες και να ορθώσουν ψηλά το ανάστημα μπροστά σε αυτή την αξιολόγηση-παρωδία που θέλει να προωθήσει το υπουργείο.

Καλούμε τη ΔΟΕ να ζητήσει εξηγήσεις από το υπουργείο για το άνωθεν φαινόμενο και να το καταγγείλει.”