Ερευνητική και βιωματική διαμονή ερευνητών και καλλιτεχνών στο Αίπος της Χίου
Από σήμερα Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου έως και τις 26 Σεπτεμβρίου 2023 μια ομάδα ερευνητών και καλλιτεχνών θα διαμένουν στο Αίπος της Χίου, με σκοπό να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν, να μελετήσουν και εν τέλει να αποκτήσουν έναν δεσμό με τον τόπο και τους ανθρώπους του.
Η φιλοξενία θα υλοποιηθεί μεταξύ 11 και 26 Σεπτεμβρίου 2023 στο οροπέδιο του Αίπους Χίου. Έξι νέοι καλλιτέχνες, επιστήμονες και ερευνητές, θα μελετήσουν το τόπο διαμένοντας εκεί, και δημιουργώντας “περιπατητικά αρχεία” που θα μοιραστούν με το κοινό σε ένα open studio το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου.
Πρόκειται για την ομάδα της νομαδικής διεπιστημονικής φιλοξενίας CARR σε συνεργασία με το Caravan Project, που επιστρέφει για τον δεύτερο κύκλο της στο νησί, αφού είχε προηγηθεί τον Οκτώβριο του 2021 ανάλογη με θεματική τον Κάμπο της Χίου. Σε κάθε κύκλο, έξι νέοι καλλιτέχνες, επιστήμονες και ερευνητές προσκαλούνται στη Χίο για διάστημα δύο εβδομάδων και διαμένουν όλοι μαζί σε έναν διαφορετικό τμήμα του νησιού
Το πρόγραμμα του τρέχοντος κύκλου περιλαμβάνει εισηγήσεις επιλεγμένων ερευνητών και κατοίκων του Αίπους, πεζοπορικές διαδρομές, επιτόπια έρευνα με υποστήριξη των διοργανωτών, εκπαιδευτικές δράσεις και ένα open studio στις 23 Σεπτεμβρίου 2023, όπου θα παρουσιαστούν οι εν εξελίξει έρευνες-έργα στο κοινό της Χίου.
Οι καλλιτέχνες-ερευνητές διαμένοντας στο οροπέδιο θα μπορέσουν να εξερευνήσουν και να βιώσουν αυτόν το μοναδικό κόσμο εκ των έσω. Η άγονη αποψιλωμένη τοπογραφία «κεντημένη» από ξερολιθιές, «γυρίσματα», στάνες, πηγάδια, χαλικουριές και ασβεστοκάμινα αποτελεί έναν ξεχωριστό τόπο σπαρμένο με θρύλους και παραδόσεις. Αρχαίες αγροικίες στο Ρημόκαστρο, ο θρύλος των επαναστατημένων σκλάβων που κατέφυγαν στα βουνά του Αίπους με αρχηγό τον Δρίμακο, η Ελληνόστρατα, αρχαία οδική αρτηρία, ‘ιερά δέντρα’ στο Φλώρι, συμπλέκονται με την προφορική ιστορία των κτηνοτρόφων κατοίκων του σήμερα. Οι φιλοξενούμενοι καλλιτέχνες-ερευνητές καλούνται να ανταποκριθούν κριτικά, να ερευνήσουν, να μετασχηματίσουν τα παραπάνω υλικά εστιάζοντας στo περπάτημα ως ως μέθοδο διερεύνησης και συνθέτοντας σε “περιπατητικά αρχεία” μια αφηγηματική χαρτογράφηση του πραγματικού, του συμβολικού, του βιωμένου χώρου.
Παράλληλα, η διαδικασία της φιλοξενίας και του διαλόγου τεκμηριώνεται με διάφορα μέσα (κείμενο, εικόνες, ήχος, βίντεο) ώστε να δημοσιευθεί στην έκδοση με τίτλο “Τετράδιο του Αίπους Χίου”.
Συμμετέχοντες καλλιτέχνες και ερευνητές: Δήμητρα Κονδυλάτου, Ισμήνη Γάτου, Παναγιώτης Δόβας, Φοίβη Βλάσση, Χάρης-Ίσαυρος Πανδής, Χρήστος Αδριανόπουλος.
Το πρόγραμμα Chios Artist Retreat επιμελούνται και οργανώνουν οι: Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, Στρατής Βογιατζής, Δημήτρης Τσούχλης, Ελένη Βούρτση, Πέτρος Λώλης, Βαγγέλης Ευαγγελίου.
Βιογραφικά συντελεστών
Δήμητρα Κονδυλάτου
Η Δήμητρα Κονδυλάτου ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Ενδιαφέρεται για τα όρια της τέχνης και τη σχέση της με τον τουρισμό και την καθημερινή ζωή, τα οποία μελετά μέσω της σύνθεσης έργων κινούμενης εικόνας και της επεξεργασίας εικόνων και κειμένων. Η μεθοδολογία της αναπτύσσεται συχνά σε συνομιλία με άλλα πεδία, με τη συμμετοχή της σε ομαδικά projects, και την παρουσίαση της δουλειάς της σε φεστιβάλ, εκθέσεις, συνέδρια και εκδόσεις. Είναι μεταπτυχιακή απόφοιτος του Dutch Art Institute (2017) και της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (2012). Το 2022 συμμετείχε στα προγράμματα φιλοξενίας ISCP στη Νέα Υόρκη με την υποστήριξη του ARTWORKS και Saari residence στη Φινλανδία με την υποστήριξη του Kone Foundation. Το 2019 συμμετείχε στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών ARTWORKS (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος). Το 2012-2018 εργάστηκε και διηύθυνε τον ξενώνα Νήιον στη Λευκάδα, όπου πραγματοποίησε το project φιλοξενίας The island-resignified (2015-2017). Ήταν μέλος και συνιδρύτρια της kyklada.press (2020-2021) και μέλος του TWIXTlab (2017-2018).
Ισμήνη Γάτου
Η Ισμήνη Γάτου ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Η δουλειά της αναπτύσσεται στη διατομή μεταξύ τέχνης και έρευνας και επικεντρώνεται σε ζητήματα σχεσιακότητας και (μη)κινητικότητας στον δημόσιο χώρο. Υιοθετεί «εργαλεία» των ηχητικών σπουδών, των σπουδών μέσων, της ανθρωπολογίας των αισθήσεων και του χώρου καθώς και συναισθηματικών μεθοδολογιών της έρευνας-δημιουργίας. Στην καλλιτεχνική και ερευνητική της πρακτική πειραματίζεται με διάφορα μέσα και υλικά, όπως οι ηχογραφήσεις πεδίου και φωνής, οι ηχητικές συνθέσεις, οι διαδραστικές χαρτογραφήσεις και τα περιπατητικά τοποθεσιακά μέσα [locative media]. Έχει πραγματοποιήσει μεταπτυχιακές σπουδές στο πεδίο της πολιτισμικής πληροφορικής (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και την πολιτιστική διαχείριση (Πάντειο Πανεπιστήμιο), ενώ πήρε το πτυχίο της από το τμήμα επικοινωνίας και μέσων
(Πανεπιστήμιο Αθηνών). Την περίοδο αυτή, ολοκληρώνει τη διδακτορική της διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς εκθέσεις και φεστιβάλ όπως το Athens Digital Art Festival (2015), το Urban Emptiness Project/NeMe Arts Centre (Λεμεσός, 2017), το Ethnokino Film Festival (Βέρνη, 2019), το Data-stories Confestival (Βόλος, 2019), το Φεστιβάλ Παιδικής Ανάγνωσης της Σάρζα (Sharjah, 2020), το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2021) κ.ά. Έχει βραβευτεί από το Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ARTWORKS (2022).
Παναγιώτης Δόβας
Ο Παναγιώτης Δόβας, 22 ετών, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο νησί της Χίου. Είναι τελειόφοιτος στο τμήμα Βιολογικών Εφαρμογών και Τεχνολογιών (Β.Ε.Τ) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Έχει παρακολουθήσει το 2ο θερινό σχολείο προφορικής ιστορίας και πρόσφατα ολοκλήρωσε την πρακτική μου άσκηση στην ορνιθολογία, στο πλευρό του ερευνητή βιολόγου-ορνιθολόγου Νίκου Μπούκα. Πλέον ερευνά στην διπλωματική του εργασία, την ιστορία και την περιβαλλοντική σημασία του ιερού άλσους του Άη Γιώργη του Φλωριανού, στο Φλώρι του Αίπους, με τη συλλογή πληροφοριών, μέσω συνεντεύξεων και έρευνας πεδίου.
Φοίβη Βλάσση
Η Φοίβη Βλάσση είναι μια διεπιστημονική καλλιτέχνις που μοιράζει το χρόνο της μεταξύ της Νέας Ορλεάνης, ΗΠΑ, και της Αθήνας. Η Φοίβη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Χαλάνδρι με την Αυστραλή μητέρα της και τον Κερκυραίο πατέρα της. Απέκτησε πτυχίο Βιομηχανικού Σχεδίου από το Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ, Ηνωμένο Βασίλειο, έλαβε δίπλωμα Θεατρικής Παραγωγής από το Studio 58 στο Βανκούβερ του Καναδά και περιόδευσε και συνεργάστηκε με τον θίασο ιστιοπλοϊκού θεάτρου Caravan Stage Company στη Νότια Ευρώπη και Αμερική από το 2008-2022. Τα τελευταία χρόνια το καλλιτεχνικό της ταξίδι έχει σημείο εστίασης στη παραδοσιακή χειροτεχνία. Η ύφανση με αργαλειό και η κατασκευή τσιμεντοπλακιδίων έχουν γίνει τα επίκεντρα του ενδιαφέροντος αυτή την περίοδο. Επιπλέον, είναι ιδρυτικό μέλος του πολυφωνικού φωνητικού συνόλου «Trendafilka» και συνεχίζει να δουλεύει στον κόσμο της θεατρικής παραγωγής. Σε κάθε μία από αυτές τις καλλιτεχνικές πρακτικές, ο πυρήνας της καλλιτεχνικής έμπνευσης της Φοίβης αναδύεται από την εξερεύνηση επαναλαμβανόμενων μοτίβων, την αλληλεπίδραση των ανθρώπινων σχέσεων και τη σύγκλιση κοινότητας και μουσικής. Επί του παρόντος, το ενδιαφέρον της για τη θεατρική δημιουργία αναζωπυρώνεται, αναδεικνύοντας νέες σκέψεις έμπνευσης γύρω από αυτά τα συνεχή θέματα.
Χάρης Πανδής
O Χάρης-Ίσαυρος Πανδής είναι συνθέτης Ηλεκτροακουστικής Μουσικής με επίκεντρο τις Παραστατικές Τέχνες. Γεννήθηκε το 1997 στην Λευκίμμη Κέρκυρας και περίπου στην ηλικία των 12 ετών ξεκίνησε να ασχολείται με κρουστά όργανα στην Φιλαρμονική Εταιρεία Λευκίμμης συνεχίζοντας παράλληλα πιάνο και θεωρία της μουσικής στο Δημοτικό Ωδείο Λευκίμμης, από όπου απέκτησε πτυχίο Αρμονίας και Αντίστιξης. Είναι τελειόφοιτος του Τμήματος Μουσικών και Οπτικοακουστικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην κατεύθυνση Ηλεκτροακουστικής Σύνθεσης. Συμμετέχει σε προγράμματα και δράσεις που έχουν ως βασικό στοιχείο την μουσική και τις τέχνες σε συνδυασμό με την κοινότητα, το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Εργάζεται και δουλεύει ως συνθέτης, μηχανικός, ηχολήπτης και μουσικός performer (πιάνο, κρουστά, σαντούρι, live electronics) σε μικρές και μεγάλες παραστάσεις. Έχει συνεργαστεί με ομάδες χορού, θεάτρου, κινηματογράφου και φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στα έργα του χρησιμοποιεί ποικίλες σύγχρονες τεχνικές σύνθεσης, συνδυάζοντας στοιχεία της κλασσικής και παραδοσιακής μουσικής, με την καταγραφή ηχοτοπίων (field recording) να αποτελεί σημαντική πηγή έμπνευσης και αναπόσπαστο εργαλείο της δημιουργικής του διαδικασίας.
Χρήστος Αδριανόπουλος
Ο Χρήστος Αδριανόπουλος γεννήθηκε το 1996 στην Αθήνα. Το 2014 μετακόμισε στην Νέα Υόρκη όπου σπούδασε στο SUNY Purchase, κινηματογράφο. Στα τέσσερα χρόνια φοίτησης του, γύρισε τρεις μικρού μήκους ταινίες. Η πτυχιακή του “Η Μεγάλη Ντομάτα” παρουσιάστηκε σε διάφορα Ελληνικά Φεστιβάλ. Τον Ιούνιο του 2020 αποφοίτησε και γύρισε στην Ελλάδα όπου και μένει. Η τελευταία του ταινία “Στον ουρανό του τίποτα με ελάχιστα” έκανε πρεμιέρα στο διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα πρωτοεμφανιζόμενων του 25ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, όπου διακρίθηκε με το βραβείο Αργυρού Αλέξανδρου, το βραβείο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής Νεότητας.
Διοργανωτές
Δημήτρης Θεοδωρόπουλος
Ο Δημήτρης Θεοδωρόπουλος (Κόρινθος, 1979) κατάγεται από τη Χίο και σπούδασε αρχιτεκτονική και θεωρία στο ΕΜΠ. Η πρακτική του δομείται πάνω στις συνεργασίες και τον καλλιτεχνικό διάλογο ξεκινώντας ως μέλος της ομάδας Νικίου 22 από το 2005. Είναι ιδρυτικό μέλος του αρχιτεκτονικού γραφείου hiboux architecture, με το οποίο έχει βραβευτεί σε αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και διακρίθηκε με το Βραβείο Καλύτερου Πραγματοποιημένου Έργου στα Βραβεία Ελληνικής Αρχιτεκτονικής 2022, και της ομάδας errands με την οποία έχει συμμετάσχει σε διεθνείς εκθέσεις . Ήταν μέλος της πλατφόρμας παραστατικών τεχνών ΜΕΤΑ ως σύμβουλος και συνεργάτης έρευνας (2016-17). Δίδαξε αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στα τμήματα Αρχιτεκτόνων του Παν. Πατρών (2015-18) και του ΑΠΘ (2022-23) και αρχιτεκτονικό σχέδιο στο ΠΕΣΚΤ Πύργου Τήνου (2017-19) στα πλαίσια των οποίων προσκλήθηκε ως κριτική επιτροπή στο Παν. Πατρών, ΑΠΘ, ΠΑΔΑ, UMU (Se), MAU (Tr), Parsons (NY) και οργάνωσε τα εργαστήρια Extraterritorial, 2017, Tragata, 2017, Landmarks (SIFF), 2018. dimitristheodoropoulos.com hiboux.gr errands.gr
Στρατής Βογιατζής
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Χίο. Σπούδασε οικονομικά και κοινωνική ανθρωπολογία. Βρήκε την φωνή του και τον τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο όταν άρχισε να ζει νομαδικά. Το 2011 ξεκίνησε ένα καραβάνι (caravanproject.org) στην Ελλάδα με μια ομάδα καλλιτεχνών και ερευνητών που είχε αρχικά σαν σκοπό τη δημιουργία ενός κινηματογραφικού αρχείου ανθρώπινων ιστοριών και τη μετουσίωση του σε ποικίλα πολιτιστικά και εκπαιδευτικά δρώμενα. Από το 2016 η ομάδα του καραβανιού εστιάζει στην κοινοτική ενδυνάμωση, στη δημιουργία διαθεματικών δράσεων και οπτικοακουστικών παραγωγών. Έχει εκδώσει πέντε βιβλία με το έργο του και έχει σκηνοθετήσει διάφορα ανεξάρτητα ντοκιμαντέρ και ταινίες. www.strativogiatzis.com
Δημήτρης Τσούχλης
Ο Δημήτρης Τσούχλης είναι μεταδιδακτορικός ερευνητής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, είναι κάτοχος Διδακτορικού τίτλου σπουδών στο Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου και κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών του Τμήματος Επιστήμης της Θάλασσας. Έχει πολυετή ερευνητική δραστηριότητα σε περιβαλλοντικά θέματα με έμφαση στα Μαστιχοχώρια της Νότιας Χίου μελετώντας την δομή και τη δυναμική της εξέλιξης του αγροτικού τοπίου, τις καλλιεργητικές πρακτικές των μαστιχοπαραγωγών και την Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου (Ε.Μ.Χ). Είναι συνεργάτης του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Πειραιώς και ήταν επιστημονικός Υπεύθυνος του Μουσείου Μαστίχας Χίου. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ένωση Μαστιχοπαραγωγών και Μαστιχοπαραγωγοί. Πολιτικές Διαχείρισης του περιβάλλοντος και του τοπίου του αγροτικού χώρου της Νότιας Χίου 1939- 1989». Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους με θέμα το αγροτικό τοπίο, την άυλη πολιτιστική κληρονομιά της μαστιχοκαλλιέργειας και την επίδραση της πολιτικής της ΕΜΧ στο αγροτικό τοπίο των Μαστιχοχωρίων από την ίδρυση της έως σήμερα. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη πολιτισμική Βιοποικιλότητα, περιβαλλοντική επικοινωνία, βιώσιμη διαχείριση βιοτικών πόρων, παραδοσιακές δομές διαχείρισης του αγροτικού χώρου και των φυσικών πόρων, περιβαλλοντική πολιτική, άτυπα δίκτυα αλληλεγγύης, μικροϊστορία.
Ελένη Βούρτση
H Ελένη Βούρτση (Αθήνα, 1986) σπούδασε ναυτιλιακά στη Χίο (Παν. Αιγαίου) και φωτογραφία στην Αθήνα (Ακτο). Τα χρόνια 2013-2019 διέμεινε στην Πάτμο και συνεργάστηκε με το ζωγράφο Ανδρέα Καλατζή (Andreas Kalatzis Gallery, Χώρα Πάτμου). Επιμελήθηκε και παρήγαγε εκθέσεις καθώς και προώθησε έργα τέχνης. Ταυτόχρονα, συμμετείχε στη διοργάνωση φιλοξενίας καλλιτεχνών(residencies) στον ίδιο χώρο και στη σχεδίαση και διεξαγωγή ελεύθερων καλλιτεχνικών εργαστηρίων για παιδιά και ενήλικες. Δουλεύει κυρίως με το μέσον της φωτογραφίας και έργα της έχουν εκτεθεί ανάμεσα σε άλλα στην Art Athina (2010), “Open Doors II” (2012, Athens), “Myself, Untitled” (2014, Kitzbuhel, Austria), Rosemarijn-Antroposophische zorg/Harlem/Netherlands(2015) και Urtica De Vijfsprong Vorden/Netherlands (2016), “Found&Lost”, Float&Void, Athens (2017) καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές. Ζει μεταξύ Χίου και Αθήνας, ασχολούμενη με πρότζεκτ που αφορούν τη Χίο. elenivourtsi.com
Πέτρος Λώλης
Ο Πέτρος Λώλης δημιουργεί γλυπτικές συνθέσεις , χρησιμοποιώντας υλικά όπως ο πηλός, το ξύλο, το τσιμέντο, το μέταλλο, σε συνδυασμό με περφόρμανς, βίντεο και κινούμενη εικόνα που λειτουργούν ως χειρονομίες- παρατηρήσεις πάνω στην σχέση του ανθρώπινου σώματος με την ενέργεια που το κινεί και τα υλικά που το περιβάλλουν και το μεταμορφώνουν. Είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας, στο εργαστήριο γλυπτικής της Αφροδίτης Λίτη, και απόφοιτος του Πανεπιστημίου Πειραιώς στο τμήμα Χρηματοοικονομικών. Ήταν ο ένας από τους φιλοξενούμενους καλλιτέχνες-ερευνητές του CARR1: Κάμπος Χίου το 2021. Τα περισσότερα χρόνια δούλεψε στον χώρο της εστίασης εντός και εκτός Ελλάδος, ταξιδεύοντας και προσεγγίζοντας την ζωή με ποιητική διάθεση υπαρξιακής αναζήτησης.
Βαγγέλης Ευαγγελίου
Ο Βαγγέλης Ευαγγελίου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 25 Μαΐου του 1978 και μεγάλωσε εκεί. Σπούδασε θέατρο στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης “Ιάκωβος Καμπανέλλης”. Με το ραδιόφωνο ασχολείται επαγγελματικά 20 χρόνια. Είναι αυτοδίδακτος φωτογράφος. Συμμετείχε το ’15 στην ομαδική διεθνή έκθεση “Re: View” στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα» στα πλαίσια του Athens Photo Festival και τον Οκτώβριο του ’16 η πρώτη του ατομική έκθεση φωτογραφίας (Πολυχώρος Φάμπρικα, Κεραμεικός) με θέμα τους πρόσφυγες που έζησε μαζί τους 442 ημέρες. Από τον Φεβρουάριο του ’22 ζει στο Βόρειο Αιγαίο εξαιτίας ενός φωτογραφικού πρότζεκτ (Chiography) με μεθόδους εθνογραφίας. Λόγω έρευνας, έζησε 6 μήνες μέσα στον Ψυχιατρικό Ξενώνα Χίου, με ανθρώπους που νοσούν από σχιζοφρένεια. Πρόσφατα, κυκλοφόρησε το βιβλίο του από την Κάπα Εκδοτική “μετά το ωμέγα”. Συμμετείχε ως εισηγητής στο 8ήμερο 2ο Συμπόσιο Τεχνών [μίμησης πράξεως] που πραγματώθηκε στις Οινούσσες, ενώ τέλος Σεπτεμβρίου θα λάβει μέρος με μία ποιητική εγκατάσταση (ΑΦΗΓΗSEA) στο 3ήμερο Φεστιβάλ “εκεί που ζω” στο Μιχάλειο Κτίριο, πρώην ορφανοτροφείο Χίου και νυν Πανεπιστήμιο Αιγαίου. vangelisevangeliou.gr
Συμμετέχοντες οργανισμοί
Caravan project
To caravan project είναι μια πολιτιστική, εκπαιδευτική και καλλιτεχνική δράση που εστιάζει στη κοινοτική ενδυνάμωση, στη δημιουργία οπτικοακουστκών αφηγήσεων , στην εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στη δημιουργία συμμετοχικών δράσεων. Το caravan project ξεκίνησε σαν οδοιπορικό στην Ελλάδα το 2011 με σκοπό να φέρει στο προσκήνιο ανθρώπινες ιστορίες που μπορούν να εμπνεύσουν, να συν-κινήσουν και να δημιουργήσουν χώρους αναστοχασμού και μετάπραξης. Με δύο κυκλικές μογγολικές σκηνές (yurt) σταθμευσε σε διάφορες πόλεις προσκαλώντας το κοινό να συμμετάσχει ενεργά, σε μία σειρά από πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις με σκοπό τη καταγραφή και διάχυση ιστοριών με κοινωνικό, εθνογραφικό ενδιαφέρον στη ντόπια κοινότητα. . Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στάθηκε αρωγός στο έργο μας, χρηματοδοτώντας τη δράση μας κατά το διάστημα 2012-2013 & 2014-2016. Η ομάδα του Caravan αποτελείται από κινηματογραφιστές, ανθρωπολόγους, ερευνητές, εικαστικούς, αρχιτέκτονες και έχει σαν σκοπό μέσα από τις δράσεις του να προωθήσει το διαπολιτισμικό διάλογο, την κοινωνική συμμετοχή, την αυτοέκφραση και τον αυτοπροσδιορισμό. Περισσότερες πληροφορίες : caravanproject.org