
Κατά της υπερδομής στο Θόλος ΟΕΒΕ και λογιστές Χίου
Την πλήρη αντίθεσή τους στην δημιουργία υπερδομής προσφύγων και μεταναστών στο Θόλος εκφράζουν με ανακοινώσεις τους η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χίου και η Ένωση Φοροτεχνικών – Λογιστών Ελευθέρων Επαγγελματιών νομού Χίου. Αναλυτικά:
Το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χίου δηλώνει την εναντίωση του στα σχέδια που προσπαθεί να επιβάλλει η κυβέρνηση για την δημιουργία νέας υπερδομής προσφύγων και μεταναστών στο Θόλος.
Η ΟΕΒΕ Χίου θεωρεί απαράδεκτη την παράκαμψη της αρνητικής απόφασης του χιώτικου λαού για την δημιουργία υπερδομής που επωμίζεται το βάρος του προσφυγικού από το 2015 μαζί με άλλα 5 νησιά.
Κατόπιν τούτων ζητάμε:
– Ματαίωση της δημιουργίας νέας υπερδομής στο νησί μας – Κλείσιμο της ΒΙΑΛ.
– Δημιουργία μιας και μόνο δομής που θα πραγματοποιεί καταγραφή, ταυτοποίηση και θα προωθεί τους πρόσφυγες στην ενδοχώρα.
– Απεγκλωβισμό νησιών και προσφύγων με επιτάχυνση των διαδικασιών παροχής ταξιδιωτικών εγγράφων στους δικαιούχους.
– Αξιοπρεπείς και ανθρώπινες συνθήκες ζωής για όσο διάστημα παραμένουν στα νησιά μας οι πρόσφυγες – μετανάστες.
Όπως τον Φεβρουάριο του 2020 η ΟΕΒΕ Χίου εκπροσωπώντας τους επαγγελματίες, βιοτέχνες και εμπόρους του νησιού κρούει τον κώδωνα στην κυβέρνηση και τις απαράδεκτες πολιτικές της οι οποίες θα έχουν ως αποτέλεσμα να μετατραπούν τα νησιά μας σε αποθήκες ψυχών κατατρεγμένων ανθρώπων, εγκλωβίζοντας παράλληλα τους μόνιμους κατοίκους μακριά από την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.
Ένωση Φοροτεχνικών – Λογιστών: Όχι στην μετατροπή της Χίου σε νησί – φυλακή
Η χιακή κοινωνία έχει σηκώσει το βάρος του προσφυγικού – μεταναστευτικού ζητήματος τα τελευταία χρόνια. Ένα βάρος που δεν της αναλογεί και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντισταθμιστεί με κεκτημένα δικαιώματα (βλ. μειωμένος ΦΠΑ) ή με «έργα» και «παροχές» τα οποία θα έπρεπε να είναι αυτονόητα σε μια ακριτική και νησιωτική περιοχή όπως η Χίος, όπου η ανάπτυξη της οικονομίας, των επιχειρήσεων, της απασχόλησης και τελικά η συγκράτηση του ντόπιου πληθυσμού θα έπρεπε να είναι το ζητούμενο από την εκάστοτε κυβέρνηση και όχι η δημιουργία κλίματος ανασφάλειας και «εμφυλιακών» συγκρούσεων, όπως αυτές που ζήσαμε τον Φεβρουάριο του 2020.
Ως πολίτες της χιώτικης κοινωνίας, αλλά και ως υποστηρικτές των τοπικών επιχειρήσεων, θεωρούμε ότι μεγάλες δομές υποδοχής προσφύγων και μεταναστών, με εγκαταστάσεις σε αυτές στοιχείων μόνιμης παραμονής (εξέταση ασύλου, ΠΡΟΚΕΚΑ κ.λπ.) ζημιά προκαλούν στην τοπική κοινωνία και οικονομία σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, παρά πιθανόν κάποια πρόσκαιρα οφέλη που κάποιοι αποκομίζουν. Δεν φανταζόταν κανείς ποτέ ότι η νησιωτικότητα θα αποτελούσε κίνητρο για μετατροπή του τόπου μας σε νησί – φυλακή.
Συντασσόμαστε λοιπόν και μείς με το σύνολο σχεδόν των τοπικών φορέων και στηρίζουμε τις όποιες κινητοποιήσεις γίνουν εναντίον των σχεδιασμών της κυβέρνησης και του συμφώνου Ε.Ε. – Τουρκίας και Ελλάδας που μετατρέπουν τα νησιά μας σε φυλακές ψυχών.
