
Κινδυνεύει να μείνει «κουφάρι» το clear way
Ορατός είναι ο κίνδυνος να μείνει στη μέση, ουσιαστικά ένα ακόμα «κουφάρι», το έργο της εκκαθάρισης του απαλλοτριωθέντος χώρου στο αεροδρόμιο της Χίου, το λεγόμενο και clear way, επειδή ο δήμος Χίου ακόμα δεν έχει δώσει λύση στο κυκλοφοριακό της περιοχής.
Στις υποχρεώσεις του δήμου Χίου, σύμφωνα με την μελέτη εκτέλεσης του έργου, είναι η κατασκευή του δρόμου – επέκτασης της οδού Χρήστου έως την οδό αεροπόρου Ροδοκανάκη, στην Φάρκαινα, έργο για το οποίο ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και πολύ περισσότερο δεν έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση, όπως γράψαμε και στις 12 Δεκεμβρίου 2016.
Η υπόψη μελέτη είναι πιθανόν – με τις πλέον αισιόδοξες προβλέψεις – να ολοκληρωθεί εντός του Ιανουαρίου 2017, αλλά αυτό δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα, αφού η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και ο ανάδοχος του έργου έχουν συμβατική ημερομηνία περαίωσής του στις αρχές του Φεβρουαρίου.
Επείγει η εξεύρεση λύσης για την κυκλοφορία
Ήδη, κατά κάποιο τρόπο έχει γίνει μια έκπτωση στην ομαλή ροή του έργου, με τον εργολάβο να αφήνει «τρύπες» στην περίφραξη, όπου βρίσκονται οι κάθετοι δρόμοι εξυπηρέτησης της τοπικής κυκλοφορίας, για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της περιοχής.
Ωστόσο κι ενώ ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου πλησιάζει στο τέλος του, προκύπτει το δίλημμα ή να κλείσουν οι κάθετοι δρόμοι χωρίς να έχει εξασφαλισθεί τρόπος κυκλοφορίας ή να παραμείνει το έργο ημιτελές.
Μια τρίτη «λύση» είναι να χρησιμοποιηθεί ο δρόμος των περίπου 600 μέτρων της επέκτασης της οδού Χρήστου ως χωματόδρομος με πολύ μικρές τεχνικές παρεμβάσεις (εξομάλυνση και στρώσιμο με τρία άλφα), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων και την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής.
«Τελεσίγραφο» από την ΥΠΑ στον δήμο Χίου
Από την πλευρά της ΥΠΑ έχει σταλεί – τις προηγούμενες ημέρες – ουσιαστικά τελεσίγραφο στον δήμο Χίου για την ανάληψη των υποχρεώσεών του, το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει απαντηθεί. Δηλαδή, ο δήμος Χίου δεν έχει απαντήσει για το τι προτίθεται να πράξει, προκειμένου να εξασφαλίσει την κυκλοφορία στην περιοχή, ώστε να μην μείνει ημιτελές το έργο.
Αν, τελικά, ο δήμος Χίου δεν εξασφαλίσει την ρύθμιση της κυκλοφορίας καθίσταται προφανές ότι η ΥΠΑ δεν θα κλείσει τους κάθετους δρόμους, αφού δεν θα πάρει το «πράσινο φως» από τον δήμο, δεν θα ολοκληρώσει την περίφραξη και δεν θα «κλείσει» το έργο.
Ένα τέτοιο ενδεχόμενο, οι υπεύθυνοι της ΥΠΑ το βλέπουν «όπως ο διάβολος το λιβάνι», αφού γνωρίζουν πολύ καλά ότι ο χώρος θα εξακολουθεί να είναι «ξέφραγο αμπέλι», με όλες – φυσικά – τις συνακόλουθες επιπτώσεις για την χρησιμότητα του «πολυπόθητου» έργου στην λειτουργία του αεροδρομίου.