Ο προγραμματισμός Σπίρτζη για το αεροδρόμιο

Με βολές κατά των προηγούμενων κυβερνήσεων, που άφησαν κολλημένο στα χαρτιά το έργο του αεροδρομίου της Χίου, συνόδευσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης την ανακοίνωσή του για την ένταξη της επέκτασης της οδού Χρήστου στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του 2017, αλλά και τις επόμενες ενέργειες για τα έργα συνολικής αναβάθμισης του αεροδρομίου.

Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Χίου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ανδρέα Μιχαηλίδη, την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2017, ανακοίνωσε τα ακόλουθα σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό των ενεργειών για το αεροδρόμιο της Χίου:

1. Ολοκληρώνονται οι ηλεκτρομηχανικές μελέτες και οι μελέτες πυρασφάλειας για την αναδιαρρύθμιση του υφιστάμενου αεροσταθμού.

2. Η αρχιτεκτονική και η στατική μελέτη έχουν ελεγχθεί και έχουν ολοκληρωθεί.

3. Η μελέτη για την συντήρηση και την βελτίωση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου έχει εκπονηθεί και εγκριθεί με προϋπολογισμό περίπου 3 εκατομμυρίων ευρώ.

4. Το έργο της περίφραξης θα ολοκληρωθεί με την ένταξη της κατασκευής του δρόμου.

5. Η εκπόνηση της γεωτεχνικής μελέτης για την επέκταση του διαδρόμου έχει ολοκληρωθεί και βέβαια η εκπόνηση της προμελέτης για την πιθανή επέκταση του διαδρόμου προς βορρά.

Ο κ. Σπίρτζης καταλήγοντας τόνισε ότι μετά τις ενέργειες που περιγράφονται παραπάνω «θα αξιολογήσουμε και θα συζητήσουμε με την κοινωνία της Χίου για αυτά τα έργα που θα είναι ώριμα πλέον, ποιο θα προηγηθεί και ποιο όχι».

Βολές κατά των προηγούμενων κυβερνήσεων

Στην αρχική τοποθέτησή του ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε αναλυτικά στο τι έγινε και τι δεν έγινε στο αεροδρόμιο της Χίου, καταλογίζοντας ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις γιατί το έργο παρέμεινε επί πολλά χρόνια κολλημένο στα χαρτιά. Αναλυτικά:

«Αγαπητέ συνάδελφε, σας ευχαριστώ πολύ, κατ’ αρχάς για την ερώτηση, που καταθέσατε, γιατί όντως το αεροδρόμιο της Χίου είναι ένα κλασικό παράδειγμα του τρόπου, που λίμναζαν τα έργα με το προηγούμενο καθεστώς. Εξαγγελίες και μόνο εξαγγελίες και καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και τα έργα έμεναν συνήθως στα χαρτιά κολλημένα. Για το ιστορικό να θυμίσω ότι εκπονήθηκε από την ΥΠΑ η μελέτη το 1985 για βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ, δεν έχουν γίνει μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επικαιροποιήθηκε το 1996, συντάχθηκε η ΜΠΕ το 1998 και όσον αφορά το master plan η ΥΠΑ συνέταξε νέο σχέδιο ανάπτυξης του αεροδρομίου το 2003. Τροποποιήθηκαν οι όροι αυτοί το 2012, εννιά χρόνια μετά, και επανατροποποιήθηκαν το 2016, δηλαδή πριν ένα χρόνο. Αυτό καταλαβαίνετε ότι δεν είναι ανάγκη να εξηγήσουμε τι έχει γίνει με το έργο στο αεροδρόμιο της Χίου, μιλάνε οι ημερομηνίες από μόνες τους.

Είχα πει σε προηγούμενη ερώτηση συναδέλφου ότι δεν πρόκειται να χρηματοδοτήσουμε έργα στα αεροδρόμια, τα οποία είχε εντάξει η προηγούμενη κυβέρνηση στο ΤΑΙΠΕΔ. Είχε δώσει το σύνολο, εκτός από τα δεκατέσσερα, που έγινε ο διαγωνισμός, και όλα τα υπόλοιπα αεροδρόμια βρίσκονταν στο επίκεντρο ιδιωτικοποίησης.

Τον Μάιο δώσαμε έναν μεγάλο αγώνα, κρατήσαμε αυτές τις υποδομές εκτός ΤΑΙΠΕΔ, θα ανήκουν στον ελληνικό λαό και μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό των υποδομών των υπόλοιπων αεροδρομίων της χώρας.

Κύριε πρόεδρε, για να μην κουράσω στη δευτερολογία, θα τα πω όλα τώρα. Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι παρά τις δυσκολίες των καιρών προχωράει τα έργα και συνεργάζεται με τις τοπικές κοινωνίες και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Όπως θυμάστε και εσείς, ο δήμος Χίου μας ενημέρωσε για το θέμα, που δημιουργείται με το έργο, για την περίφραξη της απαλλοτρίωσης προς βορρά. Όντως, βγήκε η μελέτη της περίφραξης, όμως θα ήθελα να πω ότι ακυρώσαμε –και καλά κάναμε και ακυρώσαμε- μια πολύ μεγάλη απαλλοτριωθείσα έκταση, που δεν είχαν προλάβει να την κάνουν, που ήταν της τάξης των 42.000.000 ευρώ, κάτι πάρα πάνω από 42.000.000 ευρώ.

Θα ήθελα να πω ότι είχαμε συμφωνήσει να ολοκληρωθούν τα έργα του αεροδρομίου και επομένως, το έργο για την επέκταση της υφιστάμενης οδού Χρήστου και μέχρι την οδό Ροδοκανάκη πρέπει να γίνει και να ολοκληρωθεί. Αυτός είναι και ο λόγος, που πρέπει να γίνουν έργα υποδομής, πεζοδρόμησης, διαμόρφωσης χώρου και αυτός είναι και ο λόγος, που εντάξαμε το συγκεκριμένο έργο στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του 2017 στη ΣΑΕ 571, που είναι οι επαναλαμβανόμενες δράσεις για οδικά έργα».

Η παρέμβαση του δήμου Χίου

Ο δήμος Χίου σε ανακοίνωσή του, αφού επισημαίνει την αξία του έργου της επέκτασης της οδού Χρήστου, για την κυκλοφορία και την αντιπλημμυρική προστασία της περιοχής, χαρακτηρίζει την απόφαση για ένταξη του έργου στο ΠΔΕ ως «ένα επιτυχημένο παράδειγμα ολοκληρωμένων δράσεων ενός φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης από τη μία πλευρά και μιας διοίκησης που κατανοεί τα προβλήματα και παρεμβαίνει.

Ο δήμος Χίου, πιστός στις συνεργατικές διαδικασίες συνεχίζει και εργάζεται μεθοδικά, συντονισμένα και αποτελεσματικά, επιλύοντας τα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας μας, ελπίζοντας το έργο αυτό να είναι η αρχή των μεγάλων παρεμβάσεων στο αεροδρόμιο της Χίου, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού μας».

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια