Προσοχή στις τηλεφωνικές και διαδικτυακές απάτες, διαμηνύει ο συμπαραστάτης του πολίτη

Την προσοχή όλων μας εφιστά ο περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη κ. Γιώργος Παπαδόπουλος αναφορικά με τις διαδικτυακές και τηλεφωνικές απάτες που το τελευταίο διάστημα γίνονται όλο και πιο συχνές.
“Την τελευταία περίοδο, στο γραφείο του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, έχουν φθάσει προφορικές αναφορές γύρω από ζητήματα τηλεφωνικών και διαδικτυακών επαφών, με σκοπό την εξαπάτηση των πολιτών και την απόσπαση χρηματικών ποσών, διαφόρων ειδών, αλλά και τη χορήγηση στοιχείων προσωπικών δεδομένων.
Ειδικότερα, δεν είναι λίγοι οι συμπολίτες μας εκείνοι που, είτε έλαβαν τηλεφωνική κλήση είτε κάποιο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τους ζητήθηκε να συνηγορήσουν στη διάθεση προσωπικών στοιχείων για την εξυπηρέτηση δήθεν ατομικών τους συναλλαγών.
Η αποστολή των ηλεκτρονικών αυτών μηνυμάτων συνιστά αξιόποινη πράξη που διώκεται σύμφωνα με την νομοθεσία. Ομοίως και η κλήση στο τηλέφωνο, εκ μέρους αγνώστων, που αιτούνται αυτόκλητα τη διάθεση προσωπικών στοιχείων ή τη χορήγηση ειδών και αντικειμένων. Επ’ αυτών υπάρχει σχετική νομολογία” αναφέρει χαρακτηριστικά και παραθέτει πώς πρέπει να ενεργούν οι πολίτες σε αντίστοιχες περιπτώσεις.
“1) Σε περίπτωση τηλεφωνικής κλήσης από άγνωστο αριθμό ή στο άκουσμα ατόμου που δεν γνωρίζουμε, κλείνουμε αμέσως το τηλέφωνο, δίχως την ανάπτυξη διαλόγου.
2) Σε περίπτωση λήψης μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), με το οποίο μας ζητείται η διάθεση προσωπικών στοιχείων (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, στοιχεία ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΤΑΧΙS,  κλπ. ή κωδικοί λογαριασμών), δεν απαντάμε ποτέ στο μήνυμα (ούτε με αρνητική απάντηση). Το αγνοούμε, το διαγράφουμε και επικοινωνούμε με τον φορέα που φέρεται να μας εχει σταλεί (π.χ. εάν φέρει τον τίτλο ή την επωνυμία ή το σήμα της Τράπεζας που έχουμε συναλλαγή, ερχόμαστε αμέσως σε επικοινωνία με την Τράπεζα, αναφέροντας τους το γεγονός).
Ομοίως πράττουμε και κατά την λήψη μηνυμάτων που φέρονται να έχουν σταλεί από διαφημιστικές ή άλλου είδους εταιρείες. Τα διαγράφουμε, εφόσον μας είναι άγνωστος ο αποστολέας τους, χωρίς να τα “ανοίξουμε”.
3) Σε περίπτωση επανειλημμένων κλήσεων ή μηνυμάτων, ενημερώνουμε την Ελληνική Αστυνομία.
Το αυτό ισχύει και σε περίπτωση που μας καλεί κάποιος επικαλούμενος το όνομα τρίτου προσώπου (γνωστού, φίλου, συγγενή, συνεργάτη, κλπ.), αλλά σε δική μας επικοινωνία μαζί του μάς αναφέρει ότι δεν έχει γνώση του γεγονότος.
4) Δεν υποχρεούται κανένας πολίτης να απαντά σε κλήσεις ακόμη και για φερόμενες δημοσκοπήσεις”.