Βάζει «πλάτη» για την ανάπτυξη του τουρισμού η ΟΕΒΕ Χίου

Τις δυνάμεις της για την ανάδειξη, προβολή και ανάπτυξη του τουρισμού της Χίου βάζει η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων (ΟΕΒΕ) Χίου, σε μια προσπάθεια να ξεφύγει το νησί από την μιζέρια των τελευταίων κυρίως ετών.

Προς τούτο απευθύνεται σε όλους τους εμπλεκόμενους με το τουριστικό προϊόν του νησιού επαγγελματίες και τους καλεί να συνεισφέρουν σε πρώτη φάση με τη γνώση, την εμπειρία και την γνώμη τους, πώς τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα, αλλά και πόσο διατεθειμένοι είναι οι ίδιοι να συμμετάσχουν σε αυτό.

Σε συνέντευξη Τύπου, το πρωί της Τρίτης, 13 Νοεμβρίου 2018, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Βασίλης Παππάς και ο αντιπρόεδρος κ. Δημήτρης Κυτριλάκης, παρουσίασαν ένα ερωτηματολόγιο που επεξεργάσθηκαν το ινστιτούτο ερευνών της ΓΣΕΒΕΕ και το τμήμα τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, όπου μέσα από 18 ερωτήσεις που διατυπώνονται προσδοκάται ότι θα έχουν πλήρη ακτινογραφία του… Χιώτη ασθενή.

Το ερωτηματολόγιο αυτό θα διανεμηθεί σε 1000 και πλέον επιχειρήσεις σε όλο το νησί, οι οποίες εμπλέκονται άμεσα και εξ ολοκλήρου με τον τουρισμό (π.χ. ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχεία, τουριστικοί πράκτορες κ.λπ.) ή κατά ένα μέρος των δραστηριοτήτων τους, όπως για παράδειγμα τα καταστήματα εστίασης και τα εμπορικά καταστήματα.

Σταχυολογούμε ορισμένες από τις ερωτήσεις, στις οποίες θα κληθούν να απαντήσουν οι επαγγελματίες, διαθέτοντας για τον σκοπό αυτό λίγα λεπτά από τον χρόνο τους, όπως επεσήμαναν οι εκπρόσωποι της ΟΕΒΕ:

1. Πόσο πιστεύετε ότι ο τουρισμός αποτελεί βασικό παράγοντα της οικονομίας της Χίου;

2. Από την επαφή σας με τους τουρίστες ποιά θεωρείτε ότι είναι η γνώμη τους για τον τρόπο προώθησης – προβολής των τουριστικών παροχών του νησιού;

3. Από την επαφή σας με τους τουρίστες ποιά θεωρείτε ότι είναι η γνώμη τους για σειρά υπηρεσιών, όπως τα αξιοθέατα, η διαμονή, το φαγητό, το κόστος εισιτηρίων, η διασκέδαση κ.λπ.

4. Από την επαφή σας με τους τουρίστες σε ποιο βαθμό εκτιμάτε ότι αποτελούν βασικά προβλήματα οι υψηλές τιμές εισιτηρίων, τα περιορισμένα δρομολόγια πλοίων και αεροπλάνων, οι εγκαταστάσεις λιμένα και αεροδρομίου, η ανεπαρκής διαφήμιση κ.ά.;

Όνειρο μεταθερινής περιόδου ο ιδιωτικός φορέας τουρισμού

Το ερωτηματολόγιο, αλλά μοιραία και η παρουσίαση, έφτασαν και στο ζήτημα της δημιουργίας ιδιωτικού φορέα τουρισμού για την προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος του νησιού, κάτι που απαιτεί – όμως – χρήματα και εξ όσων διεφάνη από την συζήτηση με τους εκπροσώπους της ΟΕΒΕ δεν φαίνεται να υπάρχει και ιδιαίτερη ζέση από τους επαγγελματίες να βάλουν το χέρι στην τσέπη.

Παρά ταύτα τα ερωτήματα τίθενται τόσο υπό την μορφή του πόσα θα μπορούσατε να διαθέσετε ως επαγγελματίες για την προβολή του νησιού ή πόσα χρήματα θα επενδύατε για την δημιουργία ιδιωτικού φορέα τουρισμού και αναμένεται η απάντηση για να εκτιμηθεί αν είναι εφικτό να κινηθεί μια διαδικασία για την δημιουργία του φορέα.

Συναφές, ως προς το οικονομικό στοιχείο, είναι και η ερώτηση του πόσο θα συμφωνούσατε με τη καθιέρωση εκπτωτικής κάρτας με ποσοστό από 15% έως 20% για την παροχή διαφόρων υπηρεσιών (εισιτήρια, καταλύματα, εστιατόρια, εμπορικά καταστήματα κ.λπ.) προς τους επισκέπτες του νησιού. Σημειωτέον, εν προκειμένω, ότι σχεδόν όλοι οι επαγγελματίες που εμπλέκονται με τον τουρισμό παρέχουν εκπτώσεις σε ειδικές περιπτώσεις, όπως π.χ. οργανωμένες εκδρομές, τουριστικά γραφεία κ.λπ.

Οι απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο θα επεξεργασθούν πάλι από το τμήμα τουρισμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και το ινστιτούτο ερευνών της ΓΣΕΒΕΕ, προκειμένου να εξαχθούν τα αποτελέσματα και αναγκαία συμπεράσματα, τα οποία και θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης στην ΟΕΒΕ Χίου για το δέον γενέσθαι στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος του νησιού.

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια