Δεν άνοιξε, όμως λειτουργεί, αλλά με ποια άδεια η μαρίνα Καστέλλου;

«Δεν ανοίξαμε, αλλά σας περιμένουμε», θα μπορούσε να ήταν το διαφημιστικό σλόγκαν για την προσέλκυση πελατών στην μαρίνα του Καστέλλου, στη Χίο, η οποία πέρασε μεν τον Φεβρουάριο του 2020 με σύμβαση παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ σε κοινοπραξία εταιρειών, με επικεφαλής εταιρεία του ομίλου Τσάκου, πλην – όμως – η τελευταία υποστηρίζει ότι ακόμα δεν την ορίζει.

Τυπικά για τις όποιες κατασκευές, καθώς και την εκμετάλλευση της μαρίνας Χίου έχει συσταθεί και υφίσταται ως ενεργή η εταιρεία Μαρίνα Χίου Α.Ε., πλην – όμως – ακόμα δεν έχει αρχίσει τυπικά και ουσιαστικά την εκμετάλλευσή της, κάτι που θα γίνει όταν η μαρίνα αδειοδοτηθεί πλήρως.

Αυτό – όμως – δεν εμποδίζει τον ελλιμενισμό σκαφών κάθε είδους, κυρίως ιστιοπλοϊκών και αναψυχής και ειδικότερα κατά το τελευταίο διάστημα.

Να υπενθυμίσουμε ότι εν όψει υπογραφής της σύμβασης, το λιμεναρχείο Χίου είχε εκδώσει ανακοινώσεις για την άμεσα αποχώρηση από την μαρίνα διαφόρων τύπων σκαφών, πολλά εκ των οποίων χρησιμοποιούσαν τον χώρο ως… νεκροταφείο.

Πράγματι, η διαδικασία αυτή που ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019 ολοκληρώθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και έκτοτε η μαρίνα ήταν άδεια, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, όταν κατά καιρούς την χρησιμοποιούσαν για ελλιμενισμό σκάφη του Λιμενικού Σώματος.

Χωρίς νερό, ρεύμα, απόβλητα και ασφάλεια η μαρίνα

Ωστόσο, σήμερα, ο ελλιμενισμός ικανού αριθμού σκαφών περίπου 10 έως 15 και η κινητικότητα που παρατηρείται οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η μαρίνα δεν επελέγη από κάποιους για να αφήσουν εκεί τα σκάφη τους, αλλά την χρησιμοποιούν συστηματικά και οργανωμένα, έστω και αν δεν υπάρχουν οι αναγκαίες για την εξυπηρέτηση των σκαφών υποδομές (νερό, ρεύμα, απόβλητα κ.λπ.).

Πέραν τούτων, η μαρίνα δεν διαθέτει το πρωταρχικό, δηλαδή άδεια λειτουργίας της, αφού όπως προαναφέραμε ακόμα δεν έχουν προχωρήσει οι αδειοδοτήσεις.

Να σημειωθεί ότι εκτός από ρεύμα, νερό και αδειοδοτήσεις, η μαρίνα στην παρούσα φάση δεν διαθέτει συστήματα ασφάλειας από διάφορους κινδύνους, μεταξύ δε τούτων από πυρκαγιά, που σημαίνει ότι σε περίπτωση ατυχήματος στα ελλιμενισμένα σκάφη οι συνέπειες μπορεί και να είναι απρόβλεπτες.

Χάνει έσοδα το Λιμενικό Ταμείο

Μπροστά, λοιπόν, σε αυτή την κατάσταση δημιουργούνται πλείστα όσα ερωτηματικά για την λειτουργία, έστω και κατά τον τρόπο που αναφέρουμε, της μαρίνας Καστέλλου και ειδικότερα:

– Λειτουργεί ανταγωνιστικά με το Λιμενικό Ταμείο Χίου, το οποίο διαχειρίζεται τον χώρο ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στην νότια πλευρά του λιμανιού της Χίου. Χάνει εν δυνάμει έσοδα από την έστω και άτυπη λειτουργία της μαρίνας. Κατ΄ επέκταση χάνει έσοδα και το ελληνικό Δημόσιο.

– Λειτουργεί χωρίς σχέδια ασφαλείας για τα σκάφη, για τα οχήματα που κυκλοφορούν στην περιοχή και για τους ανθρώπους, που ελλιμενίζουν τα σκάφη τους.

– Το λιμεναρχείο Χίου, το οποίο είχε κινητοποιηθεί το περασμένο φθινόπωρο για την εκκένωση της μαρίνας, έχει αντιληφθεί τον ελλιμενισμό των σκαφών κι έχει ενημερώσει σχετικά τον εκπρόσωπο της εταιρείας.

Απεκδύεται πάσης ευθύνης ο εκπρόσωπος της Μαρίνα Χίου Α.Ε.

Ο astraparis.gr επικοινώνησε με τον εκπρόσωπο της Μαρίνα Χίου Α.Ε. κ. Μιχάλη Μπελέγρη, ο οποίος ουσιαστικά δήλωσε ότι η παραχωρησιούχος εταιρεία απεκδύεται πάσης ευθύνης, καθότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των αδειοδοτήσεων και δεν έχει αναλάβει ακόμα την εκμετάλλευσή της.

Προσέθεσε ότι από την σύμβαση παραχώρησης αυτό προβλέπεται να γίνει μέσα σε διάστημα 18 μηνών και τότε, αν και εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά η εταιρεία θα αναλάβει την μαρίνα.

Στο διάστημα που μεσολαβεί δηλώνει ότι η Μαρίνα Χίου Α.Ε. ουδεμία έχει ευθύνη για τον χώρο και αν αυτός χρησιμοποιείται από ιδιοκτήτες σκαφών αυτό αποτελεί ευθύνη του ελληνικού κράτους. Το οποίο, σημειώνουμε εμείς, είχε φροντίσει τον περασμένο Οκτώβριο, μέσω του λιμεναρχείου Χίου, να εκκενώσει την μαρίνα, προκειμένου να την αναλάβει ο επενδυτής.

Άρα, καταλήγουμε και συμπεραίνουμε αν και εφόσον έτσι συνεχισθεί η κατάσταση και μέχρι την αδειοδότηση της μαρίνας ο καθένας ιδιοκτήτης σκάφους θα μπορεί να ελλιμενίζεται, χωρίς να πληρώνει και να αναλαμβάνει ευθύνες για την ασφάλεια. Στο τέλος δε της τρέχουσας περιόδου, όταν και εφόσον αδειοδοτηθεί η μαρίνα, θα κληθεί εκ νέου το λιμεναρχείο Χίου για να την εκκενώσει!

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια