Δεν παραλαμβάνει την Απλωταριά ο Κλ. Χρύσης

Αρνείται να παραλάβει το έργο βιτρίνας, αλλά και με σοβαρά επικίνδυνα σημεία για πεζούς και οχήματα, της οδού Απλωταριάς ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Χίου και μέλος της επιτροπής για την οριστική παραλαβή του έργου κ. Κλέαρχος Χρύσης.

Με επιστολή του προς την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Χίου κάνει σαφή τη θέση του, η οποία – όπως επισημαίνει προς τον astraparis.gr είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς μελέτης του θέματος και του φακέλου του έργου, καθώς και συζητήσεων με καταστηματάρχες της οδού Απλωταριάς.

Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, αναβλήθηκε στην τελευταία (29 Ιουνίου 2016) συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Χίου η συζήτηση για την οριστική παραλαβή του έργου, επειδή – όπως είχε αναφέρει σε εκείνη την συνεδρίαση – ακόμα δεν είχε ολοκληρωθεί το έργο της επιτροπής.

Η μη παραλαβή του έργου σημαίνει ότι δεν μπορεί να αρχίσει και η ανατεθείσα εργολαβία για την ανακατασκευή του τμήματος της Απλωταριάς από ύψος του καταστήματος «Κρόνος» έως την διασταύρωση με τις οδούς Στέφανου Τσουρή και Καλαμπόκα.

Ο κ. Χρύσης στη επιστολή του αναφέρεται λεπτομερώς στα προβλήματα που παρουσιάζει το έργο και ειδικότερα στην ολισθηρότητα της πλακόστρωσης, η οποία έχει κοστίσει ένα θανατηφόρο τροχαίο, καθώς και πτώσεις και μικροτραυματισμούς πεζών και εποχούμενων.

Θέτει δε ως προαπαιτούμενο για την παραλαβή του την αποκατάσταση των κακοτεχνιών, ιδία δε την επεξεργασία των μαρμάρων, ώστε να μην προξενούν ατυχήματα από πτώσεις.

xrisis

Το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Χρύση προς την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Χίου έχει ως ακολούθως:

Κύριε Διευθυντά,

Όπως γνωρίζετε η επαγγελματική μου ιδιότητα είναι εντελώς διαφορετική από την δική σας και των συναδέλφων σας μηχανικών οι οποίοι  έχουν ορισθεί μαζί με εμένα ως μέλη της επιτροπής οριστικής παραλαβής του έργου: Ανάδειξη Πολιτιστικών στοιχείων κληρονομιάς οδού Απλωταριάς και διαμόρφωση οδού Απλωταριάς.

Η συμμετοχή μου στα κοινά από το 1999  και μάλιστα ειδικότερα τώρα που είμαι και πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου  Χίου πρέπει και διέπεται από υπευθυνότητα, αμεροληψία, ενδιαφέρον για το παρόν και το μέλλον του τόπου.

Για το λόγο αυτό είμαι υποχρεωμένος να ζητήσω την προσοχή σας σε διάφορα  σημεία του σχετικού 2 εγγράφου σας τα οποία μου δημιούργησαν εύλογες απορίες, όπως και σας τα αναφέρω παρακάτω:

Σωστά αναφέρεται ότι η επιτροπή οριστικής παραλαβής εξετάζει τον ποιοτικό έλεγχο των εργασιών, αλλά κατά τη γνώμη μου οφείλει να ερευνήσει και αν τα έργα έχουν εκτελεσθεί σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και αδειοδοτήσεις,  ιδιαίτερα στην περίπτωση πιθανών σοβαρών αστοχιών ή ελλείψεων. Ας μην διαφεύγει της προσοχής μας ότι  ήδη προξενήθηκαν ατυχήματα ζωής στο τέλους της  οδού Απλωταριάς λίγο πριν την οδό Στεφάνου Τσουρή και τραυματισμού σε άλλα σημεία της συγκεκριμένης οδού.

Στο σχετικό 1 αναφέρονται έγγραφες παρατηρήσεις της Τροχαίας Χίου που αφορούν την ολισθηρότητα τμημάτων του έργου και την υπόδειξη για  κατασκευή υπερυψωμένων διαβάσεων πεζών στις παρόδους, ώστε να μην επαναληφθούν σοβαρά ατυχήματα ζωής ή τραυματισμών.
Όσον αφορά τα αναφερόμενα ότι οι αδειοδοτήσεις έχουν ήδη εξετασθεί και κριθεί από άλλα όργανα και Υπηρεσίες πριν την υπογραφή της σύμβασης, περιμένω να μου αποστείλετε αντίγραφα των συγκεκριμένων αποφάσεων, των σχετικών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων.

Θα αντιλαμβάνεσθε κύριε διευθυντά, ότι σε ένα έργο όπως το συγκεκριμένο στο οποίο έχει συμβεί ένας θάνατος, πολλοί τραυματισμοί, πιθανές κακοτεχνίες ή αστοχίες, δεν επιτρέπεται να το παραλάβουμε με αδιαφορία όταν μάλιστα  διακινδυνεύεται η ασφάλεια των πολιτών, και η καλή φήμη του δήμου μας. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι εφόσον ήδη έχουν διαπιστωθεί σοβαρές αστοχίες, επιβάλλεται να διερευνηθούν σε βάθος τα αίτιά τους, και μάλιστα, αφού το έργο κατασκευάσθηκε χωρίς να προηγηθεί η αντιδρόμηση της οδού Εγκρεμού που είχε προαποφασισθεί από το Δ.Σ.

Μου προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι στον εν λόγω  πεζόδρομο όπου έχει προβλεφθεί η τοποθέτηση βυθιζόμενων μπαρών ακριβώς για περιπτώσεις  εξυπηρέτησης οχημάτων έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά αλλά και ίσως μπετονιέρες κ.λπ. σε ειδικές ώρες) μου αναφέρετε ότι οι φθορές προκλήθηκαν από τη διέλευση μοτοσικλετών, οχημάτων του δήμου κ.λπ.  Είναι αυτονόητο, λοιπόν, ότι θα έπρεπε να έχει μελετηθεί και να έχει κατασκευαστεί όχι μόνο ως πεζόδρομος αλλά και για άλλες έκτακτες χρήσεις όπως συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες πόλεις όπου υπάρχουν πεζόδρομοι με διπλή χρήση π.χ. ως  δρόμοι διέλευσης οχημάτων σε άλλες ώρες!

Όσον αφορά τα ολισθηρά τμήματα του δαπέδου που προξένησαν μικροτραυματισμούς και πιθανόν στο μέλλον κάποιο πιο σοβαρό ατύχημα, αναφέρετε ότι έχει δρομολογηθεί η προμήθεια μηχανήματος επεξεργασίας μαρμάρων. Εδώ σας ερωτώ ευθέως: Γιατί δεν έχει δοθεί εντολή στον εργολήπτη να επιληφθεί άμεσα του  συγκεκριμένου θέματος;

Σας γνωρίζω λοιπόν ότι δεν θα ήθελα  να συντελέσω στην παραλαβή ενός έργου με διαπιστωμένες   αστοχίες  κι  αν επιμείνετε στις απόψεις σας  θα ζητήσω  τεχνική βοήθεια από ελεγκτές μηχανικούς προϊσταμένης ή άλλης αρχής, ώστε να μείνω πιστός στις διακηρύξεις του συνδυασμού της Πρωτοβουλίας Πολιτών (σημερινής Δ.Α.)   για την ανάγκη σεβασμού του δημοτικού, δημόσιου και ευρωπαϊκού χρήματος και των δικαιωμάτων των πολιτών.

Για το λόγο αυτό σας ζητώ:

  1. Άμεσα o εργολήπτης να επεξεργαστεί τα ολισθηρά μάρμαρα παρουσία μου, ώστε να μην προξενούν ατυχήματα από πτώσεις.
  2. Να μου αποστείλετε αντίγραφα των αποφάσεων που αναφέρω στην 4η παράγραφο της παρούσας επιστολής.
  3. Σας δηλώνω ότι κατόπιν αυτών προτίθεμαι άμεσα να συζητήσω εκ νέου με την ορισμένη επιτροπής παραλαβής για την παραλαβή του.

Ελπίζω οι απόψεις μου για πραγματικές και ποιοτικές παραλαβές των δημοτικών έργων, να σας βρουν σύμφωνο και να λειτουργήσουν ως καταλύτης για την βελτίωση της ποιότητας, και της γενικότερης αναβάθμισής  των πάσης φύσεων τεχνικών παρεμβάσεων, για το καλό του τόπου μας, των δημοτών και κατοίκων του νησιού μας και των επισκεπτών του.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ