Η ΛΑΣ για την παιδεία

Τα φλέγοντα θέματα της εκπαίδευσης θίγονται από τη ΛΑΣ σε ανακοίνωση τους συνδυασμού με την οποία γνωστοποιούνται οι θέσεις και οι προτάσεις για την παιδεία και τα σχολεία του Δήμου Χίου.

“Εμείς ως Λαϊκή Συσπείρωση πιστεύουμε ότι  η εκπαίδευση αποτελεί βασικό κοινωνικό αγαθό για όλους τους πολίτες και ότι δεν εμπορευματοποιείται ούτε και ιδιωτικοποιείται.

Οι παρακάτω  προτάσεις αποτελούν θέσεις αγώνα της Λαϊκής Συσπείρωσης Δήμου Χίου με τις οποίες έδωσε τη μάχη μέσα και έξω από το δημοτικό συμβούλιο: 

1.      Κανένα κλείσιμο σχολείου α/μιας, β/μιας ή τμήματος στην γ/μια εκπαίδευση, καμιά συγχώνευση τάξεων και τμημάτων. Τα παιδιά μας δεν είναι δεμάτια ξύλα, αλλά άνθρωποι με ανάγκες!

2.      Φροντίδα για εξασφάλιση κατάλληλων υποδομών (κατασκευή – ανακατασκευή – συντήρηση σχολικών αιθουσών ή σχολικών μονάδων).

Συγκεκριμένος σχεδιασμός, για τις επισκευαστικές ανάγκες όλων των σχολείων α/μιας και β/μιας σε πρώτη φάση που θα εξασφαλίζουν την αντισεισμική, αντιπυρική, αντιπλημμυρική προστασία των κτιρίων και τη λειτουργικότητα , πριν από οποιονδήποτε άλλο σχεδιασμό άλλων παρεμβάσεων.

3.      Ανέγερση Λυκείου στο βόρειο τμήμα της πόλης, το οποίο θα ικανοποιήσει τις ανάγκες ενός μεγάλου μέρους μαθητών της περιοχής αυτής που αναγκάζονται καθημερινά να διέρχονται από το κέντρο για να φτάσουν στη σχολική τους μονάδα.

4.      Ανέγερση του νέου Ειδικού σχολείου στο δεσμευμένο οικόπεδο και επιτάχυνσης των διαδικασιών είτε μέσω ΕΣΠΑ είτε μέσω δημόσιων επενδύσεων.

5.      Επίσπευση και ολοκλήρωση  των έργων που χρονίζουν, απ’ όπου κι αν αυτά χρηματοδοτούνται –ΕΣΠΑ, ΣΑΤΑ Σχολείων, Περιφέρεια- στο Γυμνάσιο Βροντάδου, στο Λύκειο Καλλιμασιάς, στο 1ο Γυμνάσιο Χίου με τα γνωστά προβλήματα, την επέκταση του Δημοτικού Σχολείου Θυμιανών, στο 5ο  Δημοτικό Σχολείο Βαρβασίου, Δημοτικό Σχολείο Ερειθιανής, 2ο Νηπιαγωγείο στο Νεχώρι, Δημοτικό –Γυμνάσιο –Λύκειο Βολισσού,  στο Λύκειο Καλαμωτής, στο Σχολικό Κέντρο Καμποχώρων κλπ. Αναπαλαιώσεις των ιστορικών σχολείων π.χ. Αστική Σχολή Χίου-11ο Δημοτικό με ταυτόχρονη ενιαιοποίηση των χώρων, με μετατροπή της οδού Ζολώτα σε φυσική επέκταση της Αστικής Σχολής.

6.      Απόλυτη προτεραιότητα στο πρόγραμμα απαλλοτριώσεων οικοπέδων και κατασκευής Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων που θα καλύψουν άμεσα τις ανάγκες των λαϊκών οικογενειών και των νέων γονιών.

7.      Φροντίδα για την εξασφάλιση κατάλληλων συνθηκών λειτουργίας των σχολείων (αποχετευτικά έργα, αποστραγγιστικά έργα, έργα θερμομόνωσης και ηχομόνωσης, ηλεκτρολογικά, έργα διαμόρφωσης αύλειων χώρων, κλειστών χώρων άθλησης κ.λ.π).

8.      Εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων  για τη λειτουργία τους (θέρμανση, καθαριότητα, μικροεπισκευές – συντήρηση).

9.      Κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολικών μονάδων αποκλειστικά από το δήμο χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση των γονέων και επιπλέον χρηματοδότηση με τα έσοδα της πρώην σχολικής εφορίας και εσόδων από τα ενοίκια της μονομετοχικής ακινήτων του δήμου . Κατά την κατανομή των πόρων (λειτουργικά έξοδα) να  λαμβάνονται υπόψη αντικειμενικά και κοινωνικά κριτήρια καθώς και οι επιμέρους ιδιαιτερότητες κάθε σχολείου για έκτακτες επιχορηγήσεις . Κανένας γονιός δε θα βάζει το χέρι στην τσέπη για λειτουργικές δαπάνες πετρέλαιο κλπ.

10.  Λήψη απαραίτητων μέτρων για τη στήριξη των μονογονεϊκών οικογενειών, των οικογενειών ανέργων και απολυμένων, των οικογενειών μεταναστών που δεν τα βγάζουν πέρα, καθώς και των οικογενειών με ανάπηρα παιδιά.

11.  Λειτουργία, έστω  και άτυπα αλλά ουσιαστικά, υπηρεσίας παροχής ιατρικής φροντίδας και πρόληψης στο μαθητικό δυναμικό όλων των βαθμίδων Η πρόταση αυτή συνδυάζεται με την πρόσληψη τουλάχιστον δύο γιατρών μόνιμων με πλήρη ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, που θα λειτουργούν όχι μόνο το δημοτικό ιατρείο αλλά και θα έχουν ρόλο προληπτικού ελέγχου στα σχολεία, σε σύνδεση πάντα με τους φορείς της δημόσιας υγείας που είναι και οι βασικοί υπεύθυνοι για την παροχή αυτών των υπηρεσιών που τις διεκδικούμε στο ακέραιο.

12.  Η φτώχεια που βιώνεται σήμερα, από το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων, οδηγεί τους γονείς να απουσιάζουν για πολλές ώρες από το σπίτι ενώ το παλιό οικογενειακό σχήμα που είχε ως μέλη τον παππού και τη γιαγιά τείνει να εκλείψει. Έτσι θεωρούμε απαραίτητη τη συνεργασία του Δήμου στη στήριξη  των σχολείων.  Απαραίτητο λοιπόν είναι ο Δήμος να απαιτήσει την πρόσληψη προσωπικού για την απογευματινή ζώνη των σχολείων  και κυρίως να υπάρχει υπεύθυνος ολοήμερου προγράμματος και όχι διάχυση στο υπάρχον προσωπικό που μετατρέπει το σχολείο σε παιδοφυλακτήριο.

13.  Πλήρης στήριξη της δίχρονης δημόσιας και δωρεάν προσχολικής αγωγής.

14.  Στελέχωση όλων των βρεφονηπιακών σταθμών με μόνιμο και  με πλήρη δικαιώματα  προσωπικό, μονιμοποίηση των συμβασιούχων.

Τέλος πιστεύουμε στη διεκδίκηση μαζί με το κίνημα των εκπαιδευτικών για μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών γενικής , ειδικής αγωγής και ειδικοτήτων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με βάση τις υπάρχουσες ανάγκες που αυτή τη στιγμή αφορούν στις 30000 θέσεις εκπαιδευτικών.”