«Μαύρες τρύπες» στην νομιμότητα, χάριν των ψηφαλακίων

Κάθε κανόνα χρηστής διοίκησης και τήρησης των υπηρεσιακών διαδικασιών και της νομιμότητας παραβίασε η εντεταλμένη σύμβουλος Αμανής κα Βιβή Ποταμούση, η οποία αποφάσισε και υλοποίησε μόνη της παρέμβαση σε έργο που μελετήθηκε και κατασκευάσθηκε από την καθ΄ ύλην αρμόδια τεχνική υπηρεσία του δήμου Χίου στο Άγιο Γάλας.

Πρόκειται για κάγκελα ασφαλείας (ορθοστάτες και μπάρα χειρολίσθησης), που είχαν τοποθετηθεί στον κοινοτικό δρόμο – είσοδο στον οικισμό, μετά την ανακατασκευή και μετατροπή του – αρχές Απριλίου 2018 – σε δρόμο με σκαλοπάτια, όπως ακριβώς ήταν και παλαιότερα.

Η κα Ποταμούση εντελώς αυθαίρετα και προφανώς για λόγους ψηφοθηρικούς, στην αγωνία της να επιδείξει παραγωγή έργου, χωρίς την έγκριση της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Χίου και εν αγνοία του προέδρου της τοπικής κοινότητας Αγίου Γάλακτος, έδωσε εντολή σε συνεργείο του δήμου (;) και έκοψε τα κάγκελα ασφαλείας σε δύο σημεία, την Παρασκευή 19 Απριλίου 2019.

Το συνεργείο και η κα Ποταμούση έφυγαν κι άφησαν πίσω τους δύο “τρύπες”, περίπου 1,5 μέτρου, σε σημεία επικίνδυνα για την κίνηση των πεζών, που αν φύγουν από τα σκαλοπάτια θα βρεθούν σε κενό 2,5 μέτρων.

Η εντεταλμένη σύμβουλος Αμανής με την αυθαίρετη αυτή ενέργειά της, λίγες μόλις ημέρες μετά από σχετικό δημοσίευμα μέσου ενημέρωσης της Χίου, έσπευσε να ικανοποιήσει αίτημα παρόδιου ιδιοκτήτη, ο οποίος δήθεν δεν μπορούσε να έχει πρόσβαση στην ιδιοκτησία του. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η εν λόγω ιδιοκτησία είναι ένα ασκεπές κτίσμα (φωτογραφίες), κάτω από το επίπεδο του χωματόδρομου παλαιότερα και των σκαλοπατιών μετέπειτα, όπου και χάσκει βάθος 2,5 μέτρων. Το συγκεκριμένο κτίσμα ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε, ενώ πρακτικά δεν μπορεί να υπάρχει πρόσβαση από τον δρόμο, παρά μόνον με ανεμόσκαλα.

Στις διαμαρτυρίες (προφορικές) του ιδιοκτήτη προς την τεχνική υπηρεσία του δήμου Χίου ότι δήθεν του έκλεισαν την πρόσβαση, η απάντηση ήταν ότι ουδεμία τέτοια πρόθεση υπήρχε, το κάγκελο μπήκε σε όλο το μήκος του δρόμου για ασφάλεια και εξυπηρέτηση των πεζών και όποτε ο ίδιος αποφάσιζε να αξιοποιήσει το ακίνητό του το κάγκελο θα αφαιρείτο με ευθύνη της τεχνικής υπηρεσίας. Του προτάθηκε, μάλιστα, να του χορηγηθεί και βεβαίωση ανάληψης της σχετικής ευθύνης εκ μέρους της τεχνικής υπηρεσίας, κάτι που δεν δέχθηκε.

Η άλλη “τρύπα” έγινε στην πλευρά του όμορου με το εν λόγω ασκεπές κτίσμα ακάλυπτου οικοπέδου, που όμως έχει μέτωπο και πρόσβαση από άλλο δρόμο και του οποίου ο ιδιοκτήτης ουδέποτε έθεσε ζήτημα ότι τον εμποδίζουν τα κάγκελα, ούτε και φυσικά ζήτησε να τα κόψουν! Στο σημείο δε της δεύτερης αυτής “τρύπας” χάσκει χαλασμένη ξερολιθιά και κενό δύο μέτρων!

Όλα αυτά, λοιπόν, τα… όμορφα από εντεταλμένη σύμβουλο της δημοτικής αρχής, της οποίας ο επικεφαλής δήμαρχος κ. Μανώλης Βουρνούς έχει ως σημαία του την νομιμότητα και την τήρηση των διαδικασιών, οι οποίες στην προκειμένη περίπτωση – με την παράκαμψη της τεχνικής υπηρεσίας – πήγαν περίπατο χάριν των ψηφαλακίων.

Φαίνεται ότι ήταν “καταδρομική” επιχείρηση, έμειναν η τρύπα και τα γρέζια για να δείχνουν και την απρονοησία

 

Αποκατάσταση κακοτεχνίας με τήρηση όλων των διαδικασιών και των κανόνων της τεχνικής

Ο συγκεκριμένος δρόμος από τότε που έπαψε να είναι χωματόδρομος, εδώ και πολλές δεκαετίες, έγινε δρόμος με σκαλοπάτια κι έτσι ήταν μέχρι το 2010. Τότε, με παρέμβαση του τότε δήμου Αμανής και με κακή πρόθεση τα σκαλοπάτια ξηλώθηκαν και κατασκευάσθηκε δρόμος για τη πρόσβαση οχημάτων. Ήταν, όμως, τόσο μεγάλες οι κλίσεις, που ακόμα και αυτοκίνητα με τετρακίνηση δυσκολεύονταν, ενώ δημιουργήθηκε μείζον πρόβλημα ασφάλειας των πεζών, λόγω της μεγάλης κατωφέρειας και της κακής ποιότητας του οδοστρώματος.

Το 2015, ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας ζήτησε να γίνουν εργασίες, ώστε να είναι ασφαλής η πρόσβαση πεζών και οχημάτων και η τεχνική υπηρεσία του δήμου Χίου, μετά από σχετική μελέτη αποφάσισε ότι δεν μπορεί να γίνει δρόμος για οχήματα.

Ως εκ τούτου, με την τήρηση όλων των προβλεπομένων κανόνων νομιμότητας και τεχνικής έγινε ανακατασκευή του με σκαλοπάτια, όπως ήταν – άλλωστε – και παλαιότερα, ενώ στο πλάι τοποθετήθηκε κάγκελο για λόγους ασφαλείας των πεζών και διευκόλυνσης των ηλικιωμένων.

 

 

 

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια