Μέτρα για τα σχολεία ζητά η ΛΑΣ

Τα σοβαρά προβλήματα τα οποία θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία μας με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αύξηση λειτουργικών εξόδων, έξοδα καθαρισμού, μέτρα προστασίας κλ.π. επισημαίνει με ανακοίνωση της η ΛΑΣ ζητώντας τη σύγκληση μονοθεματικού δημοτικού συμβουλίου με τη συμμετοχή και των συνδικαλιστικών οργάνων αλλά  και των διευθύνσεων εκπαίδευσης  ώστε να αποφασιστούν συγκεκριμένες  δράσεις πριν να είναι αργά.

Η ανακοίνωση της ΛΑΣ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους. Αντιμετωπίζει τη μόρφωση των μαθητών μας και την εργασία των εκπαιδευτικών ως κόστος, ως ψυχρά αριθμητικά δεδομένα σε παγωμένα φύλλα excel!

Σε συνθήκες τρομακτικής αύξησης της ακρίβειας (θέρμανση και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων), το ΥΠΑΙΘ δεν έδωσε καμία σημασία στο παρά πέντε ανοίγματος των σχολείων,  παρά μόνο μια γενικόλογη αναφορά ότι θα κάνουν αίτημα στο υπουργείο Εσωτερικών για επιπλέον κονδύλι για τη θέρμανση και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων, ενώ το συγκεκριμένο υπουργείο έχει ήδη αποφασίσει να διαθέσει το ίδιο κονδύλι με πέρσι, παρά το γεγονός ότι φέτος οι ανάγκες προβλέπονται να είναι πολλαπλάσιες.

  • Κυβερνητική αθλιότητα σε όλο της το μεγαλείο!!!

Την ίδια στιγμή στο δήμο μας η δημοτική αρχή Χίου εξακολουθεί να τσαλαβουτά μεταξύ σκληρής πραγματικότητας και υποσχέσεων ότι όλα θα πάνε καλά.

 Τα ερωτηματικά πολλά σχετικά με την λειτουργία των σχολείων , την προετοιμασία για να υποδεχτούν μαθητές και εκπαιδευτικούς, η ενημέρωση όμως προς τα μέλη των σχολικών επιτροπών για το  τι πρόκειται   να γίνει,  ελάχιστη. 

Στο Δημ. Συμβούλιο ο αντιδήμαρχος παιδείας μετά από ερώτηση αναφέρθηκε επιγραμματικά  σε επισκευές που έγιναν στα σχολεία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σε δηλώσεις του έκανε λόγο για αχαρτογράφητα νερά, λες και δεν είναι φανερή σε όλους η αντιλαϊκή  πολιτική της κυβέρνησης  που έχει εκτινάξει την ακρίβεια και έχει αφήσει για πολλοστή φορά τα σχολεία στον αυτόματο. 

Θεωρούμε απαράδεκτο  το γεγονός ότι οι σχολ. Επιτροπές  έχουν να λειτουργήσουν κανονικά  από προ covid εποχής. Οι συνεδριάσεις με τηλεδιάσκεψη ήταν ελάχιστες, και  τα τελείως απαραίτητα που επιβάλλεται να γίνουν , όπως το μοίρασμα των επιχορηγήσεων , γίνονται δια περιφοράς, παρά το ότι το δημοτικό συμβούλιο  συνεδριάζει δια ζώσης από καιρό. Έκλεισε η προηγούμενη σχολική χρονιά και δεν  έγινε κάποια ενημέρωσηγια την κατάσταση των σχολείων , δεν έγινε κανένας απολογισμός οικονομικός, ενώ τα προβλήματα που κατατίθενται από τα σχολεία συσσωρεύονται. 

 Με την έναρξη του σχολικού έτους  τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων θα εκτιναχθούν στα ύψη και πρώτα και κύρια το πετρέλαιο, τα έξοδα καθαρισμού ,  τα μέτρα προστασίας που πρέπει να ληφθούν λόγω κορονοϊού σε αντίθεση με την κυβέρνηση που όλα τα αφήνει στον αυτόματο.

  Για όλα αυτά απαιτείται συζήτηση και συγκεκριμένα μέτρα τόσο στις Σχολικές Επιτροπές, όσο  και στο δημοτικό συμβούλιο,  πράγμα που όμως  τόσο οι Πρόεδροι των σχολικών επιτροπών όσο και η δημοτική αρχή, αποφεύγουν να τα θίξουν συνεχίζοντας  τη λογική των «αχαρτογράφητων νερών».

Την προηγούμενη περίοδο η Δημοτική αρχή παρακρατούσε τα έξοδα του πετρελαίου από τις σχολικές επιτροπές , αντί να τα αντιλογίζει όπως είχε αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο. Τι θα γίνει τώρα που οι τιμές είναι στο κόκκινο; Θα μετατρέψει τα σχολεία σε ψυγεία ή θα απαιτήσει από την κυβέρνηση αφορολόγητο πετρέλαιο όπως γίνεται με το εφοπλιστικό κεφάλαιο;;;

Από τους 70 καθαριστές που απασχολούνταν πέρσι στα σχολεία  φέτος προσλαμβάνονται 68, ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών περικοπών, παρόλο που  η καθαριότητα αποτελεί κυρίαρχο  ζήτημα για την υγεία, μαθητών και εκπαιδευτικών. 

Τα παραπάνω και πολλά άλλα είναι ζητήματα  που καίνε και  απασχολούν όλους μας , αλλά κυρίως γονείς , μαθητές , εκπαιδευτικούς. 

Καλούμε τη δημοτική αρχή και  τους  προέδρους  των Σχολικών  επιτροπών  να    συγκαλέσουν άμεσα τα αρμόδια όργανα διά ζώσης  και να καταλήξουν στη σύγκληση θεματικού συμβουλίου με συμμετοχή και των συνδικαλιστικών οργάνων αλλά  και των διευθύνσεων εκπαίδευσης  ώστε να αποφασιστούν συγκεκριμένες  δράσεις πριν να είναι αργά.