Προσπάθεια χειραγώγησης των εφήβων μέσω του συμβουλίου καταγγέλλει το Δίκτυο Πολιτών
Προσπάθεια χειραγώγησης της συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο εφήβων καταλογίζει στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Χίου κ. Παύλο Καλογεράκη, το “Δίκτυο Πολιτών”, υποστηρίζοντας ότι ο πρόεδρος δεν αφήνει να παιδιά να συζητήσουν και να αναδείξουν στα πλαίσια του συμβουλίου εφήβων τους προβληματισμούς τους, αλλά τους χειραγωγεί βάζοντας θέματα όπως ο περιφερειακός το Κάστρου και διαφημιστικές καμπάνιες.
Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:
“Μόλις φέτος τον Οκτώβριο του 2021 ο Δήμαρχος Τρικκαίων και η UNICEF υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για να γίνει ο Δήμος Τρικάλων μία Πόλη Φιλική προς τα Παιδιά. Ανακοινώθηκε έτσι,η ένταξη των Τρικάλων στο παγκόσμιο πρόγραμμα του Ταμείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Παιδιά (UNICEF) που στόχο έχει την μετατροπή και αναπροσαρμογή αστικών κέντρων και κοινοτήτων με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών και των νέων.
Βέβαια, αυτά θα φαντάζουν διαστημικά στον δικό μας Δήμο. Δεν συζητάμε να μιμηθεί το παράδειγμα των Τρικάλων, γιατί αυτό απαιτεί τόλμη και φαντασία, βούληση και όραμα κάτι που ο Δήμος μας δεν έχει. Απεναντίας με τρόμο βλέπουμε ότι ο Δήμος μας επιχειρεί να κόψει το όραμα που είναι συνυφασμένο με τη νεότητα από τους ίδιους τους νέους του τόπου μας , χειραγωγώντας τους. Πώς;
Τους δίνει ένα βήμα λόγου εικονικό ουσιαστικά αφού τους παραγγέλλει να πάρουν θέση σε ανάγκες που εξυπηρετούν εργολαβικές συνεργασίες και έργα θεάματος . Αποβλέπει βέβαια ο Δήμαρχος, στον έλεγχο της επερχόμενης ψήφου αυτών και των γονέων τους μέσω της κολακείας που προσφέρει μια , έστω εφηβική θέση δημοτικού συμβούλου .
Ο κ. Καλογεράκης ΔΕΝ δίνει ευκαιρία στους νεαρούς εκπροσώπους του Δημοτικού Συμβουλίου Εφήβων να μιλήσουν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στον τόπο μας και τι ανάγκες έχουν και να αναπτύξουν προτάσεις με το πώς φαντάζονται να γίνει η πόλη που ζουν για να είναι πιο φιλική προς τη ζωή τους. Αντιθέτως,με την ημερήσια διάταξη των θεμάτων του, καλεί τα παιδιά 1)να αποφασίσουν για την καταστροφή του ενάλιου κάστρου μετατρέποντάς το σε αυτοκινητόδρομο για βαρέα οχήματα 2) να ασχοληθούν με διαφήμιση-καμπάνια κι όχι ουσία της βελτίωσης ποιότητας ζωής στην πόλη με προσχεδιασμένο μενού λύσεων.
Ο κ. Καλογεράκης θεωρεί ότι έδωσε μαθήματα δημοκρατίας κατά την πρώτη επίσκεψη των μαθητών. Απορούμε πώς, όταν για να εγκριθούν οι αποφάσεις της οικονομικής επιτροπής από το Δημοτικό Συμβούλιο αρκεί έστω και μία θετική ψήφος καταρρίπτοντας λοιπόν την έννοια της πλειοψηφίας αφού οι αρνητικές δεν μετράνε.
Θεωρεί ακόμα πώς οι μαθητές επιτέλους θα «ευλογηθούν» να βρεθούν στον κατ΄εξοχήν χώρο δημοκρατικών διαδικασιών-το δημοτικό συμβούλιο- όπου ο ορθός λόγος πρωτοστατεί στον δημόσιο διάλογο. Αρκεί βέβαια, να παρακολουθήσουν έστω και ένα δημοτικό συμβούλιο οι μαθητές για να αντιληφθούν την υποκρισία της δήλωσης του κ Καλογεράκη, όταν ο δήμαρχος αποχωρεί όποτε δεν τον συμφέρει να συνεχίσει τον δημόσιο διάλογο ή όταν πλειοψηφικές ή ακόμα και ομόφωνες αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου δεν υλοποιούνται γιατί δεν είναι της αρεσκείας του δημάρχου.
Και πόσες αλήθεια, υλοποιήσιμες προτάσεις και σοβαρά τεκμηριωμένες δεν είναι ακόμα στον αέρα εξαιτίας αβλεψιών του Δήμου; Πώς γίνεται να απαιτεί ο κ. Καλογεράκης σοβαρή τεκμηρίωση στις εισηγήσεις των νέων; Είμαστε με τα καλά μας;
Οι νέοι είναι πολύ καλύτεροι από εμάς: είναι ανιδιοτελείς, έξυπνοι, έχουν την φλόγα της ζωής και το βλέμμα του αύριο στα μάτια τους. Σβήσε τους την φαντασία και την φλόγα και θα έχεις έναν στρατό νεκροζώντανο, όπως ίσως θέλει ο Δήμαρχος τους ψηφοφόρους του.
Ασφαλώς και θα πρέπει να συμμετέχουν οι νέοι στο Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων. Ας ξεκινήσετε όμως, κ. Καλογεράκη από τις ανάγκες τους και από τα θέλω τους που τα ξέρουν καλύτερα από τον καθένα και όχι από τα δικά σας.
Κι από δημοκρατία, θα συνιστούσαμε να τους ακούσετε πολύ προσεκτικά όταν ξαναβρεθείτε. Σίγουρα, θα έχετε να μάθετε πολλά”.