
Πρωτοβουλία ενάντια στο ασφαλιστικό ν/σ
«Αιτία πολέμου» χαρακτηρίζει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης η «Πρωτοβουλία Πολιτών Χίου» σε ανακοίνωση της.
«Η κυβέρνηση είναι σαφές ότι μπήκε σε τροχιά μετατροπής των συντάξεων σε επιδόματα φτώχειας και εξαθλίωσης.» αναφέρει , υπενθυμίζοντας, ότι «το σχέδιο που κατατίθεται είναι προϊόν του 3ου μνημονίου και της ρητής δέσμευσης για περικοπές στις συντάξεις 1,87 δισ., που ήδη έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό» σημειώνει, καλώντας όλο τον λαό να αντιδράσει δυναμικά και αποφασιστικά.
Τι προβλέπει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο:
*Ενοποιούνται αναδρομικά από 1/1/2016 όλα τα ασφαλιστικά ταμεία κύριας ασφάλισης και εφάπαξ (πρόνοιας) σε ένα υπέρ-ταμείο με άμεσο κίνδυνο πλήρους οργανωτικής παραλυσίας και ταλαιπωρίας έως βασανισμού, των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων ασφαλισμένων, ενώ η διάχυση χρεών και ελλειμμάτων των πιο «προβληματικών» ταμείων θα έχει δραματικές συνέπειες για όλες τις συντάξεις.
*Αυξάνονται οι ασφαλιστικές εισφορές μόνο για την επικουρική ασφάλιση κατά μια ποσοστιαία μονάδα για τους εργοδότες και κατά 0,5 για τους εργαζομένους, παραμερίζοντας την αρχική κυβερνητική πρόταση για την αύξηση των εισφορών και στις κύριες συντάξεις, πράγμα που καθιστά αδύνατη τη μείωση κατά 1,8 δισ. ευρώ των συνταξιοδοτικών δαπανών και επομένως προοιωνίζει μειώσεις και στις σημερινές καταβαλλόμενες συντάξεις, μειώσεις οι οποίες θα επιβληθούν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων με το «κουαρτέτο» των δανειστών.
*Από 1/1/2016 μέχρι 31/12/2017 περίπου 60.000 δικαιούχοι του ΕΚΑΣ σταματούν να λαμβάνουν το επίδομα, λόγω αυστηροποίησης των εισοδηματικών κριτηρίων και, σταδιακά, μέσα στα αμέσως επόμενα 2 χρόνια, κόβεται το επίδομα και στους υπόλοιπους, ώστε από 1/1/2020 να καταργηθεί εντελώς. Εάν πάρουμε υπόψη ότι αυτό το δικαιούνται οι χαμηλοσυνταξιούχοι, αυτό σημαίνει ότι περίπου 300.000 οικογένειες θα οδηγηθούν κάτω από τα όρια της ακραίας φτώχειας.
*Οι συντάξεις υπερηλίκων ανασφάλιστων Ελλήνων και ομογενών, ύψους 360 ευρώ το μήνα, επανέρχονται ως Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης αλλά με τόσο αυστηρές προϋποθέσεις που δεν θα το πάρει σχεδόν κανείς.Η εγγυημένη, υποτίθεται, από το κράτος εθνική σύνταξη, ύψους 384 ευρώ, δίνεται με τέτοιες προϋποθέσεις που οι περισσότεροι δικαιούχοι θα παίρνουν πολύ λιγότερα από αυτό το ποσό.
* Το αναλογικό τμήμα της σύνταξης υπολογίζεται με τέτοιο τρόπο λόγω του ότι ο συντάξιμος μισθός καθορίζεται με το μέσο όρο των μηνιαίων αποδοχών στο σύνολο του εργασιακού βίου και οι συντελεστές αναπλήρωσης μειώνονται δραστικά, ώστε η τελική σύνταξη να είναι μειωμένη για όσους συνταξιοδοτηθούν μετά την 1/1/2016 από 15% έως 30%. Πρόκειται για τη «σφαγή» των «νέων» συνταξιούχων. Για τις κύριες συντάξεις, οι οποίες ήδη καταβάλλονται, αναφέρεται ότι θα επανυπολογιστούν με βάση τα όσα ισχύουν για τους «νέους» συνταξιούχους και ότι όταν προκύπτει μείωση, αυτή θα δίνεται ως προσωπική διαφορά, η οποία όμως θα βαίνει μειούμενη μετά το 2018 που λήγει το μνημόνιο, με συνέπεια τη μείωση των συντάξεων και των νυν συνταξιούχων. Ωστόσο, μειώσεις έχουν γίνει στις καταβαλλόμενες συντάξεις λόγω αύξησης της εισφοράς για υγειονομική περίθαλψη σε 6%, λόγω μείωσης της κατώτερης σύνταξης και λόγω αύξησης της ποινής κατά 10%επιπλέον για όσους κάνουν χρήση του δικαιώματος πρόωρης συνταξιοδότησης.
*Στις επικουρικές συντάξεις εφαρμόζεται για όλους/ες η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος που μετονομάζεται σε κανόνα βιωσιμότητας, ενώ για τις ήδη καταβαλλόμενες επικουρικές αναφέρεται στην κυβερνητική πρόταση ότι θα παραμείνουν ως έχουν μέχρι 31/12/2018, οπότε θα ισχύσουν και για αυτούς οι μειώσεις του κανόνα βιωσιμότητας. Επισημαίνουμε ότι ήδη οι επικουρικές έχουν μειωθεί κατά 6% λόγω θέσπισης αντίστοιχου ποσοστού κράτησης για την υγειονομική περίθαλψη.
*Για τις εφάπαξ παροχές καθιερώνεται νέος μαθηματικός τύπος, σύμφωνα με τον οποίο οι μειώσεις θα κυμανθούν από 10% έως 15%, ενώ για τα μερίσματα του μετοχικού ταμείου πολιτικών υπαλλήλων αυτές θα φτάσουν στο 30%.
*Αυξάνονται δραστικά οι ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των αγροτών που τριπλασιάζονται από 7% σε 20%.
