Συντεχνιακή έκρηξη της ΠΕΠΕΝ για “Νήσος Σάμος”, μιλά για άθλο και για όλα φταίει το λιμάνι της Χίου

Δεν αποτελεί έκπληξη η ανακοίνωση της ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού), η οποία – αναφερόμενη στο θρίλερ για την πρόσδεση του πλοίου Νήσος Σάμος στο λιμάνι της Χίου – την περασμένη Πέμπτη 19 Μαΐου 2022, ρίχνει… όλα τα στραβά ψωμιά στην στραβή πινακωτή!

Για όλα κατά την ΠΕΠΕΝ φταίει το λιμάνι της Χίου, το οποίο θεωρεί παλιό ωσάν τα λιμάνια να είναι αυτοκίνητα για απόσυρση ή πλοία για το διαλυτήριο, κατατάσσοντάς το στα «ακατάλληλα λιμάνια που είχαν σχεδιαστεί για τις συνθήκες άλλων εποχών». Είναι προφανές ότι το λιμάνι της Χίου δεν είναι και το καλύτερο, αλλά δεν παύει να είναι ένα μεγάλο λιμάνι που απαιτεί εμπειρία και μεγαλύτερη προσοχή από άλλα, όπως επίσης ότι είναι αναγκαία τα έργα επαύξησης της ασφάλειας και λειτουργικότητάς του.

Κι ενώ όλες οι μαρτυρίες αναφέρουν ότι κατά την είσοδο στο λιμάνι της Χίου εκείνη την ημέρα έγινε λάθος χειρισμός, που στην συνέχεια εξέθεσε το πλοίο στις ριπές του ανέμου στέλνοντάς το στην άλλη άκρη, θέτοντας – συνάμα – σε κίνδυνο άλλα ελλιμενισμένα σκάφη, η ΠΕΠΕΝ σε μιά κρυαγαλέα επίδειξη συντεχνιακής αλληλεγγύης αναφέρει ότι «μόνο συγχαρητήρια αξίζουν στον πλοίαρχο, αλλά και στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος για την αίσια έκβαση».

Μιλά δε για άθλο και αίσια έκβαση όταν χρειάστηκαν πάνω από τέσσερις ώρες για να δέσει το πλοίο στην προκαθορισμένη θέση του κι αφού προηγουμένως έξυσε με την δεξιά πλάγια πλευρά του το κρηπίδωμα, όπου κι έδεσε προσωρινά αφού εκεί βρέθηκε, χωρίς να είναι αυτός ο προορισμός του.

Εντύπωση κάνει, τέλος, το γεγονός ότι η ΠΕΠΕΝ ουδεμία κάνει αναφορά στην αξιοπιστία του πλοίου, το οποίο – μάλιστα – χαρακτηρίζει σύγχρονο αν και έχει ηλικία 34 ετών και υπό άλλες συνθήκες θα είχε ή θα ήταν υποψήφιο να αποσυρθεί, πλην – όμως – είναι ακόμα δρομολογημένο αφού τηρεί τα διεθνώς προβλεπόμενα σε ό,τι αφορά τα στάνταρντ ασφαλείας.

Η ανακοίνωση της ΠΕΠΕΝ

«Το περιστατικό που σημειώθηκε στο λιμάνι της Χίου κατά την διαδικασία κατάπλου του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου «Νήσος Σάμος» αναδεικνύει και πάλι την ανάγκη για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών των λιμανιών, ώστε αυτά να είναι σε θέση να εξυπηρετούν με ασφάλεια τα πλοία και τους επιβαίνοντες σε αυτά.

Η Ένωση Πλοιάρχων επισημαίνει διαχρονικά στις αρμόδιες αρχές, όλα όσα πρέπει να γίνουν, για να έχουμε ασφαλή και λειτουργικά λιμάνια. Οι προτάσεις μας είναι τεκμηριωμένες και στηρίζονται στις εισηγήσεις των Ελλήνων πλοιάρχων της ακτοπλοΐας, οι οποίοι είναι κατεξοχήν χρήστες των λιμανιών και οι οποίοι με αίσθημα ευθύνης, επαγγελματισμού και ναυτοσύνης, κρατάνε ζωντανή την επικοινωνία των νησιών μας 12 μήνες τον χρόνο, προσεγγίζοντας σε αυτά κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Για το περιστατικό στη Χίο μόνο συγχαρητήρια αξίζουν στον πλοίαρχο, αλλά και στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος για την αίσια έκβαση. Γιατί δεν χρειάζεται να έχει κάποιος ναυτικές γνώσεις για να συνειδητοποιήσει ότι αποτελεί άθλο στην κυριολεξία η προσέγγιση των σύγχρονων μεγάλων πλοίων σε ακατάλληλα λιμάνια που είχαν σχεδιαστεί για τις συνθήκες άλλων εποχών.

Ας αφυπνιστούν επιτέλους οι αρμόδιες αρχές και ας ακούσουν τις προτάσεις των συναδέλφων πλοιάρχων της ακτοπλοΐας. Ας προχωρήσουν τα έργα για την ασφάλεια των λιμανιών μακριά από γραφειοκρατικά εμπόδια μικροσυμφέροντα και ιδεοληψίες».