Τρεις εναλλακτικές για το master plan του λιμένα Χίου (σχέδια)

Ολοκληρώθηκε από την τεχνική υπηρεσία του δήμου Χίου η επεξεργασία της τροποποίησης του master plan του λιμένα Χίου και το οποίο έχει διαβιβασθεί ήδη στο Λιμενικό Ταμείο Χίου για τα περαιτέρω.

Η τεχνική υπηρεσία επεξεργάσθηκε τρεις εναλλακτικές προτάσεις εκ των οποίων η Γ αποτελεί έναν συγκερασμό των Α και Β, όπως επισημαίνει στον astraparis.gr ο προϊστάμενός της κ. Λευτέρης Παπαλάνης.

Να υπενθυμίσουμε ότι το master plan είχε έρθει προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο Χίου στις 18 Δεκεμβρίου 2018, πλην – όμως – επεστράφη, προκειμένου να γίνουν προσαρμογές.

Οι τρεις εναλλακτικές θα εξετασθούν στο Λιμενικό Ταμείο, θα γίνει διαβούλευση και εν συνεχεία θα δοθεί στην τεχνική υπηρεσία το «πράσινο φως» για να προχωρήσουν οι κυκλοφοριακές μελέτες και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις προσαρμογές που έχουν γίνει στην κάθε μία εναλλακτική λύση προβλέπεται:

Στην λύση Α στην λεγόμενη Φτωχειά Προκυμαία θα μπαζωθεί ένα τμήμα του λιμανιού, συνολικής έκτασης περίπου 10 στρεμμάτων, τα οποία μαζί με τα υπάρχοντα 4 στρέμματα της χερσαίας ζώνης θα διαμορφωθούν σε χερσαίο χώρο κι έτσι απελευθερώνεται από κάθε κίνηση η Νεωρείων κα μετατρέπεται σε χώρο όπου μπορούν να αναπτυχθούν δραστηριότητες ανάλογες εκείνων της νότιας πλευράς.

Η πρόσδεση των επιβατηγών πλοίων θα γίνεται σε ένα τμήμα αυτής της περιοχής, καθώς και στην περιοχή του ξενοδοχείου «Χανδρής» (εκτός του χώρου που έχει δεσμεύσει για μαρίνα το ΤΑΙΠΕΔ), όπου δημιουργείται από μπάζωμα χερσαίος χώρος 47 στρεμμάτων, για την πρόσδεση επιβατηγών πλοίων.

Εκτός λιμένα – σε προβλήτα στα ανατολικά – θα δημιουργηθεί ο χώρος πρόσδεσης των κρουαζιερόπλοιων.

Επίσης, δημιουργούνται ένας χώρος στάθμευσης προς την πλευρά του λιμεναρχείου χωρητικότητας 80 αυτοκινήτων, ενώ στον χώρο που σήμερα είναι μπαζωμένος στην πλευρά του ΝΟΧ δημιουργείται χώρος στάθμευσης για 280 αυτοκίνητα.

Μπροστά στο τελωνείο γίνεται διαπλάτυνση κατά περίπου 20 μέτρα, για την αναβάθμιση του τελωνείου και των εγκαταστάσεών του (αυτό είναι κοινό και για τις τρεις εναλλακτικές λύσεις).

Στην λύση Β, γίνεται μικρότερο μπάζωμα σε επιφάνεια στην περιοχή της Φτωχειάς Προκυμαίας, το κυρίως λιμάνι δημιουργείται από μπάζωμα 90 στρεμμάτων στην περιοχή Χανδρή (ως ανωτέρω στην λύση Α, αλλά με μεγαλύτερο χερσαίο χώρο) και δημιουργείται χώρος στάθμευσης 500 θέσεων περίπου στο ίδιο σημείο και στον χώρο κοντά στον ΝΟΧ). Η έξοδος των οχημάτων θα γίνεται μετά τον ΝΟΧ στην Μπέλλα Βίστα χωρίς να πειραχθεί η παραλία.

Τα κρουαζιερόπλοια και πάλι έξω από το λιμάνι στα ανατολικά με ημιπροστατευόμενη θέση.

Στην λύση Γ, η οποία είναι και η προτεινόμενη από τον κ. Παπαλάνη, γίνεται ένας συγκερασμός των λύσεων Α και Β και συγκεκριμένα: Η διαμόρφωση της Φτωχειάς Προκυμαίας και η θέση του κρουαζιερόπλοιου (λύση Α) και η διαμόρφωση χερσαίου χώρου 90 στρεμμάτων, πάρκινγκ 500 θέσεων και έξοδος στην Μπέλλα Βίστα (λύση Β).

 

τέλλου.

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια