Συναυλία στο χωράφι με τις… καβαλίνες στον απόηχο της φονικής μπασκέτας

Τελικά, σε αυτόν τον τόπο, ακόμα κι όταν παίρνουμε το ισχυρότατο μήνυμα με τον πλέον τραγικό τρόπο, με τον θάνατο του 19χρονου Σταύρου, από την μπασκέτα της φονικής αδιαφορίας και του ωχαδελφισμού στην Δασκαλόπετρα, μυαλό φαίνεται ότι κάποιοι δεν βάζουν.

Πώς διαφορετικά να εξηγηθεί ότι ακριβώς την επομένη της τραγωδίας, την Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019, που έκανε πάλι αρνητικό πρωτοσέλιδο τη Χίο στο πανελλήνιο, εκατοντάδες άνθρωποι οδηγήθηκαν σαν τα… αρνιά σε ένα εγκαταλελειμμένο και εν δυνάμει επικίνδυνο γήπεδο – χωράφι, για να παρακολουθήσουν μια – υπό φυσιολογικές συνθήκες – γιορτή χαράς.

Αναφερόμεθα στην συναυλία των εξαιρετικών καλλιτεχνών Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Νίκου Πορτοκάλογλου και Γιάννη Κότσιρα, που πραγματοποιήθηκε στο κατ΄ ευφημισμόν στάδιο Εφήβου, στον Κάμπο, την Δευτέρα 5 Αυγούστου 2019, με υπεύθυνο διοργανωτή την κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση (ΚοινΣΕπ) «Ιωνία», που ελέγχει ο κ. Χρήστος Μπελλές.

Από το δημοτικό στάδιο στο χωράφι με τις… καβαλίνες

Ο κ. Μπελλές, αρχικά είχε επιχειρήσει να εξασφαλίσει το δημοτικό στάδιο Χίου για την πραγματοποίηση της εν λόγω συναυλίας. Ωστόσο, το διοικητικό συμβούλιο του Νομικού Προσώπου δήμου Χίου, που διαχειρίζεται το στάδιο, απέρριψε το σχετικό αίτημα, το οποίο υπεβλήθη και δεύτερη φορά και μάλιστα (την δεύτερη) και με την υπογραφή του αντιπεριφερειάρχη Χίου κ. Σταμάτη Κάρμαντζη!

Μετά την εκ νέου απόρριψη του αιτήματος ο κ. Μπελλές εστράφη σε αναζήτηση άλλου χώρου, πλην – όμως – κατάλληλος δεν ανευρέθη, οπότε και κατέληξε – μέσω ειδικών γνωριμιών – στο πρώην γήπεδο του Αθλητικού Συλλόγου Έφηβος Χίου, στον Κάμπο, απέναντι από το γηροκομείο Χίου.

Το γήπεδο αυτό έχει εγκαταλειφθεί εδώ και δεκαετίες, ο εξοπλισμός του έχει ρημάξει, ο περιβάλλων χώρος έχει μετατραπεί σε ζούγκλα, ενώ πρόσφατα ένα τμήμα του μαντρότοιχου προς την πλευρά της οδού Μηχαλινού έπεσε και το κενό έχει καλυφθεί πρόχειρα με δίχτυ σκίασης.

Το συγκεκριμένο γήπεδο τον Ιούλιο του 2018 παραχωρήθηκε με χρησιδάνειο για 20 χρόνια από τον Έφηβο στον δήμο Χίου και στο Νομικό Πρόσωπο, προκειμένου να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα με προβλεπόμενο κόστος περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ και να αναπλασθεί σε ανοικτό χώρο άθλησης (γήπεδο τένις, στίβος κ.λπ.).

Προβλέπεται δε στην σύμβαση ότι ο Έφηβος μπορεί να χρησιμοποιεί για δύο ημέρες κάθε χρόνο το γήπεδο για πολιτιστικές εκδηλώσεις. Δυνάμει αυτού του όρου, υπεγράφη – λίγο πριν την πραγματοποίηση της συναυλίας – συμφωνητικό μεταξύ Εφήβου και Νομικού Προσώπου για τις εφετινές εκδηλώσεις, χωρίς ουδεμία αναφορά στο είδος και άλλες λεπτομέρειες τους.

Κατά τα λοιπά, σήμερα και προσωρινά – έως ότου αρχίσουν οι εργασίες ανακατασκευής και ανάπλασης – το γήπεδο χρησιμοποιείται από τον Ιππικό Όμιλο Χίου για προπονήσεις.

Οι χορτοκοπές που ζήτησε το “πανεπιστήμιο” και ο… ψυλλιασμένος Μπελέγρης

Μετά την εξασφάλιση του γηπέδου από τον Έφηβο, με την βοήθεια των ειδικών γνωριμιών, έπρεπε ο χώρος να ευπρεπισθεί κατά το δυνατόν, αλλά χωρίς να ξοδευτούν χρήματα για τον σκοπό αυτό.

Πρώτο μέλημα ήταν οι χορτοκοπές, αφού γύρω γύρω το γήπεδο είχε μετατραπεί σε ζούγκλα. Απευθύνθηκαν, λοιπόν, οι ενδιαφερόμενοι από το πανεπιστήμιο της Ιωνίας στον αντιδήμαρχο καθαριότητας κ. Γιώργο Μπελέγρη από τον οποίο ζήτησαν να καθαρίσει τον χώρο. Αυτός άκουσε μεν για πανεπιστήμιο, πλην – όμως – κάτι δεν του κόλλησε καλά, οπότε και απευθύνθηκε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ζητώντας σχετικές πληροφορίες για την εκδήλωση. Όπως ήταν επόμενο, η απάντηση που πήρε ήταν αρνητική, οπότε τα συνεργεία του δήμου Χίου, ουδέποτε μετέβησαν για χορτοκοπές.

Πώς αδειοδοτήθηκε ο ακατάλληλος και επικίνδυνος χώρος;

Πέραν της γενικής εικόνας εγκατάλειψης που παρουσιάζει το γήπεδο του Εφήβου, ο συγκεκριμένος χώρος είναι πολλαπλώς ακατάλληλος έως επικίνδυνος για συναθροίσεις κοινού και μάλιστα για συναυλία, αφού – όπως είναι γνωστό – σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις είναι εξαιρετικά δύσκολο να οργανώσεις τον κόσμο και πολύ περισσότερο αυτός να παραμείνει «πειθαρχημένος».

Συνοπτικά, η ακαταλληλότητα και επικινδυνότητα του χώρου για την πραγματοποίηση της συναυλίας αποτυπώνεται στα ακόλουθα:

1. Το γήπεδο δεν ηλεκτροδοτείται και προς τούτο μεταφέρθηκε από την Μυτιλήνη τριφασική γεννήτρια.

2. Δεν υπάρχει ούτε θα μπορούσε να υπάρξει εγκεκριμένο σχέδιο πυρασφάλειας του γηπέδου.

3. Το γήπεδο, που είναι περιφραγμένο με συρματόπλεγμα, εξυπηρετείται από μία μόνον πόρτα εισόδου – εξόδου, στην πλευρά του χώρου στάθμευσης, πίσω από το ΚΤΕΟ. Η δεύτερη είσοδος – έξοδος, στην οδό Μιχαληνού είναι κλεισμένη και μπλοκαρισμένη εδώ και χρόνια. Ακόμα και ο μαντρότοιχος που έχει πέσει στον ίδιο δρόμο έχει κλειστεί και καλύπτεται με δίχτυ σκίασης. Επομένως, σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης, αν δηλαδή χρειαζόταν άμεση εκκένωση του χώρου, εκατοντάδες άνθρωποι θα συνωστίζονταν στην μία και μοναδική έξοδο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Υπό αυτές, λοιπόν, τις συνθήκες προκύπτουν σοβαρά ερωτήματα για το πώς και από ποιες υπηρεσίες αδειοδοτήθηκε η πραγματοποίηση της συναυλίας στο γήπεδο του Εφήβου.

Ανέβηκαν ακόμα και στις επικίνδυνες κερκίδες!

Σύμφωνα με μαρτυρίες ανθρώπων που βρέθηκαν στην συναυλία, η σκηνή των καλλιτεχνών είχε στηθεί περίπου στο μέσον του γηπέδου (σέντρα) με πλάτη στο ΚΤΕΟ και τις καρέκλες για τους θεατές ανάμεσα στην σκηνή και στις παλιές κερκίδες.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι εξωδίκως σε εμπλεκόμενους με την υπόθεση της συναυλίας έγινε ρητή αναφορά και προειδοποίηση να μείνουν οι θεατές μακριά από τις κερκίδες, λόγω της επικινδυνότητάς τους. Παρά ταύτα, οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι αυτό δεν τηρήθηκε και κάποιοι παρακολούθησαν την συναυλία από αυτές τις κερκίδες!

Ο astraparis.gr αισθάνεται την ανάγκη να απολογηθεί στην χιακή κοινωνία, επειδή το ρεπορτάζ μας αυτό δημοσιεύεται… κατόπιν εορτής. Κατ΄ ουδένα τρόπο είχε υποπέσει στην αντίληψή μας το συγκεκριμένο θέμα και μάλιστα στις διαστάσεις που καταγράφουμε, για το οποίο ευαίσθητος συμπολίτης μας, με αφορμή άλλη ανάρτησή μας, μάς ενημέρωσε χθες (Τρίτη 13.8.2019) το μεσημέρι. Αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία μας, αλλά αποτελεί την αφορμή να ζητήσουμε από τους ενεργούς πολίτες να βρίσκονται σε διαρκή επαγρύπνηση και να ασκούν τον δικό τους ρόλο στον εντοπισμό και την ανάδειξη των προβλημάτων.

- Advertisement -

- Advertisement -

Σχόλια