Ναυαγεί η σύνδεση των Λιμνιών με τα Ψαρά

Σε ναυάγιο οδηγείται η διερευνητική πρόταση που είχαν απευθύνει οι πρόεδροι των τοπικών κοινοτήτων της Αμανής, για την καθιέρωση ακτοπλοϊκής σύνδεσης μεταξύ των λιμανιών των Λιμνιών Βολισσού και Ψαρών το ερχόμενο καλοκαίρι.

Η συγκεκριμένη πρόταση είχε κατατεθεί στις 23 Νοεμβρίου 2014 από τους 16 προέδρους των κοινοτήτων της Αμανής. Το σχετικό έγγραφο (εδώ) είχε απευθυνθεί σε όλους τους συναρμόδιους φορείς και συγκεκριμένα στον αντιπεριφερειάρχη Χίου κ. Σταμάτη Κάρμαντζη, στον θεματικό αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Συγκοινωνιών κ. Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο, στον δήμαρχο Χίου, ενώ είχε κοινοποιηθεί και στους δύο πρώην βουλευτές κ. Κώστα Τριαντάφυλλο και κα Μαρία Σταυρινούδη, καθώς και στον δήμαρχο Ψαρών.

Σε αυτό οι ίδιοι χαρακτηρίζουν την γραμμή «υφιστάμενη» και ζητούν την σχετική ενεργοποίησή της, επικαλούμενοι ακόμη ότι «ήδη πληρώνεται από το ΥΕΝ ( σ.σ. η γραμμή Ψαρά –Λιμνιά) αλλά εκτελείται δρομολόγιο στη γραμμή Ψαρά – Μεστά -Ψαρά».

Παράλληλα, επικαλούνται λόγους τουριστικής ανάπτυξης, καθώς και την καταλληλότητα των εγκαταστάσεων στο λιμάνι των Λιμνιών.

Μέχρι στιγμής και εξ όσων έχουν γίνει γνωστά, ουδείς εκ των ανωτέρω έχει απαντήσει ή φαίνεται να έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο ζήτημα.

limnia 030

Αρνητικός ο δήμαρχος Ψαρών

Αρνητικά κατ΄ αρχήν τοποθετείται στο θέμα ο δήμαρχος Ψαρών κ. Κωνσταντίνος Βρατσάνος αφού όπως πολύ σωστά ξεκαθαρίζει η πρόταση απλά περιλαμβάνει την αλλαγή ενός δρομολογίου της καλοκαιρινής περιόδου, ώστε κάποιες φορές, στη διάρκεια του καλοκαιριού, λιμάνι προορισμού να είναι τα Λιμνιά και όχι τα Μεστά, όπου μέχρι πέρυσι τουλάχιστον «έδενε» το «Ψαρά Γκλόρυ», μια φορά την εβδομάδα.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την πρόταση που «έπεσε στο τραπέζι», θα μπορούσε αυτό το έξτρα δρομολόγιο προς Μεστά να τροποποιηθεί αναλόγως (π.χ. εναλλάξ), ώστε να εξυπηρετηθεί ο σκοπός της πρωτίστως τουριστικής σύνδεσης των νησιών.

«Είναι βέβαιο ότι θα βοηθούσε αυτό και εμάς και την Αμανή, γενικότερα, στο τουριστικό κομμάτι, αλλά θα δυσκόλευε τη ζωή των κατοίκων των Ψαρών. Οι δουλειές μας εδώ είναι άμεσα συνδεδεμένες με επιχειρήσεις στην πόλη και η μεταφορά εμπορευμάτων δυσκολεύει πολύ μέχρι την Αμανή. Ουσιαστικά, είναι αδύνατον να υπάρξει.

Παράλληλα, ο επιβάτης πρέπει να πάρει λεωφορείο ή ταξί για Χίο ή όπου αλλού με μεγάλο κόστος και κόπο. Γι΄ αυτό λέω ότι δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Όπως και θεωρώ πολύ δύσκολο να προστεθεί ένα δρομολόγιο σε αυτά που υπάρχουν», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Βρατσάνος.